مخدر نخ (ج با ترک مواد مخدر)


مخدر نخ از مواد روانگردان بوده که ظاهری شبیه دانه های برنج سوخته دارد. امروزه طیف وسیعی از مواد مخدر جدید و صنعتی وارد بازار شده اند؛ که اعتیادآور بوده و در بیشتر موارد هم توسط جوانان مصرف می‌شوند. این مواد در دسترس بوده و از آنجایی که خاصیت محرک و روانگردانی دارند؛ برای نوجوانان و جوانان بسیار جذاب هستند. اما در نهایت تاثیرات بدی بر سلامت جسمانی و روانی آنها داشته و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. از طرفی اطلاعات آنان در این زمینه بسیار پایین است. به همین دلیل از این مواد به راحتی استفاده کرده و به عوارض آن فکر نمی‌کنند. بهتر است در این مورد خانواده حتما آنان را هشیار کرده و همچنین از روانشناس نیز کمک گرفته شود. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مخدر نخ توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مخدر نخ

مخدر نخ معمولا یا به صورت سیگار مصرف شده و یا بر روی خراش ها و بریدگی های بدن گذاشته می‌شود تا به ندرت در بدن نفذ کند. این ماده بلافاصله بعد از ورود به جریان خون تاثیر خود را گذاشته و عوارض هولناکی برای افراد ایجاد می‌کند. این ماده به دلیل اینکه به تازکی کشف و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه اثر آن بر مغز موجود نیست. اما برهر حال همه مواد روان گردان تقریبا مکانیسم مشابهی داشته و منجر به ترشح مقدار زیادی دوپامین از مغز می‌شوند. خوشبختانه روش مصرف عجیب آن باعث شده تا افراد کمتری از آن استفاده کنند. اما باید آنان را از عوارض جانبی این ماده مطلع کرده و در مورد آن اطلاع رسانی کرد. برای آشنایی بیشتر با ماده مخدر دستمال کلیک کنید.

ماده مخدر یخ

ماده مخدر عجیب دیگری که به تازگی استفاده از آن رایج شده است؛ یخ است. این ماده با تحریک اعصاب مرکزی احساس خوشحالی زیادی به افراد داده به شکلی که تصور می‌کنند روی زمین نیستند. به طور کلی احساس رهایی و خوشبختی از اصلی ترین تاثیرات مصرف این ماده است. یخ به نوعی همان شیشه یا متامفتامین محسوب می‌شود. افراد می‌توانند از روش هایی مانند دود کردن، بالاکشیدن از بینی، تزریق با سرنگ و حتی خوردن از این ماده استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع مواد توهم زا کلیک کنید.

عوارض جانبی مصرف یخ

از عوارض جانبی مصرف آن نیز می‌توان به مشکلات ریوی، کلیوی، گوارشی، پوستی و اختلالات ذهنی اشاره کرد. ترک ماده مخدر شیشه بسیار دشوار است. از همین رو بهتر است افراد هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کرده و حتما از متخصص کمک بگیرند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

ماده مخدر برنز

برنز عملکردی مشابه با مخدر نخ دارد. در واقع هر دوی این موادها تاثیر مستقیمی بر روی اعصاب دارند. طریقه مصرف این ماده بدین صورت است که باید روی یخ گذاشته شود تا بخاری از آن بلند شده و سپس این بخار مورد استنشاق قرار گیرد. فراموش نکنید که مصرف برنز و نخ به قدری خطرناک هستند که ممکن است بعد از مدتی به طور کلی مغز از بین برود. از این رو خانواده و اطرافیان باید در این مورد بسیار حساس بوده و بلافاصله بعد از مشاهده نشانه های اعتیاد به فرد کمک کنند تا اعتیاد خود را ترک کند.

عوارض اعتیاد به مخدر نخ و برنز

از آنجایی که مخدر نخ و برنز اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند؛ عوارض نسبتا مشابهی نیز ایجاد می‌کنند؛ برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

از بین رفتن هوشیاری و حواس

ناتوانی در شناخت افراد

افزایش فشار خون

تورم مغز

اختلال در بینایی

بروز مشکلات فلبی

اختلال در عملکرد کلیه ها

بروز مشکلات کبدی

انزوا و دور شدن از خانواده و دوستان

پیامدهای استفاده از مخدر یخ

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن

پریشان گویی

توهم شدید

ابتلا به اختلالات روانی

کاهش وزن به شکل غیرطبیعی

اختلال در حافظه

آسیب به دندادن ها

ناراحتی و افسردگی

صدمات جدی به کلیه

آسیب دیدن کبد

اختلال در عملکرد ریه ها

آسیب دیدن پوست

ناآرامی و بی قراری

تاثیرات ماده مخدر نخ

زمانی که افراد مخدر نخ را استفاده می‌کنند؛ در کوتاه مدت در دیدن فاصله ها، تشخیص ارتفاع، همچنین تشخیص ندادن اعضای خانواده خود دچار مشکل می‌شوند. از این رو بسیار احتمال دارد که در این زمان به خود و دیگران آسیب جدی وارد کنند. افراد تحت تاثیر این ماده رفتارهای پرخطری از خود نشان می‌دهند که گاها قابل جبران نیستند. همچنین معمولا تاثیرات روانگردان ها از فردی به فردی دیگر متفاوت است و باید نشانه های رفتاری را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد.

مخدر نخ در ایران

ماده مخدر نخ برای اولین بار از کشورهای جنوب شرق آسیب وارد ایران شد. در این کشورها اقدامات گسترده ای در جهت ریشه کن کردن مصرف تریاک صورت گرفته؛ از این رو افراد به مصرف مواد مخدر صنعتی روی آورده اند. مصرف این ماده هنوز در ایران همه گیر نشده است. اما از آنجایی که مواد روانگردان لذت زیادی به افراد می‌دهند؛ بسیاری به آنها گرایش داشته و به دنبال امتحان کردن مواد جدید هستند.

ترک مخدر نخ

به دلیل شباهت زیادی بین مخدر مخ با شیشه و یکسانی ترکیبات آنها، نحوه ترک کردن آنها نیز مشابه است. افراد باید از ترکیب دارو درمانی و گروه درمانی استفاده کرده تا بتوانند مصرف این ماده را به طور کامل ترک نمایند. در دارو درمانی متخصص بسته به سن، شرایط جسمانی، مدت زمان مصرف و… تصمیم گیری کرده و داروهای مختلفی تجویز می‌کند. برای اطلاع از انواع داروهای ترک اعتیاد کلیک کنید.

همچنین افراد می‌توانند برای ترک این ماده در کلینیک های ترک اعتیاد نیز حضور پیدا کنند. اما به دلیل اینکه اعتیاد به این دسته از مواد بیشتر روانی است تا جسمانی، در بیشتر موارد افراد ماندن در خانه خود را ترجیح می‌دهند. اما به طور کلی باید در کنار روش های دارو درمانی حتما از یک روانشناس نیز کمک گرفته تا وسوسه شروع مصرف خود را کنترل کنند. در غیر این صورت فرایند درمان کامل نبوده و احتمال بازگشت افراد به اعتیاد وجود دارد.

سخن پایانی

به دلیل عوارض خطرناک ماده مخدر نخ و همچنین کمبود اطلاعات در مورد آن، بسیاری از افراد تحت تاثیر استفاده از آن مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. این ماده جدید و به تازگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو طبیعی است که افراد مایل به مصرف آن باشند. اما روانگردان ها فارغ از لذتی که ایجاد می‌کنند؛ اعتیادآور بوده و می‌توانند زندگی فرد را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل باید جوانان را در مورد آن مطلع کرده و برای کمک کردن به آنها از روانشناس کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه مخدر نخ توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *