پول گرفتن از پدر | چطور از پدر خسیسم پول بگیرم؟


پول گرفتن از پدر از لحاظ روانی کار آسانی نیست. مخصوصا زمانی که افراد به استقلال رسیده و دیگر به والدین خود وابسته نباشند. اگر چه که والدین همواره برای کمک و حمایت از فرزند خود آماده بوده و حتی پول کافی نیز در اختیار او قرار می‌دهند. اما بسیار مهم است که این درخواست به شکل درستی مطرح گردد. از طرفی برخی از والدین به علت ویژگی خساست برای اینکار کمی مقاومت کرده و یا به طور کلی اینکار را انجام نمی‌دهند. همچنین از آنجایی که فرزندان معمولا صمیمیت کمتری با پدر خود دارند؛ پول گرفتن از او برایشان دشوار تر است. در این مقاله به بررسی جنبه های بیشتر این موضوع می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول گرفتن از پدر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پول گرفتن از پدر

فراموش نکنید که اگر خانواده در شرایط خوبی از لحاظ مالی قرار دارند؛ هیچ اشکالی ندارد که از آنها درخواست کمک کرده و پول بگیرید. اما اینکار هم آداب خودش را دارد. درخواست پول از والدین مخصوصا پول گرفتن از پدر همواره با کمی خجالت و شرم همراه بوده و مطرح کردن این درخواست سخت است. به همین دلیل بهتر است مهارت های لازم را در این زمینه کسب کرده و به درستی آن را انجام دهید. یادگیری مهارت درخواست کردن مخصوصا درخواست پول در زمینه های مختلفی کارآمد خواهد بود. برای اینکار می‌توانید از یک روانشناس نیز کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با مقدار و نحوه تامین پول تو جیبی کودکان کلیک کنید.

چطور از پدر خسیسم پول بگیرم؟

پول گرفتن از پدر خسیس کمی دشوار تر است. افرادی که ویژگی خساست را دارند؛ مخصوصا در مورد پول بسیار حساس بوده و شاید به راحتی در این مورد قانع شوند. اما روش هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید اینکار را راحت تر انجام دهید. برای آشنایی با راه های آموزش پس انداز به کودکان کلیک کنید.

📌انتخاب زمانی مناسب

اولین راه برای پول گرفتن از پدر انتخاب زمانی مناسب برای اینکار است. در برخی موارد درخواست ما به این دلیل رد می‌شود که تنها در زمان نامناسبی آن را مطرح نموده ایم. به همین دلیل باید برای اینکار زمانی را انتخاب کنید که پدر آسوده خاطر و حتی خوشحال بوده و از نظر مالی نیز در وضعیت خوبی قرار دارد.

📌درخواست کردن از آنها به صورت شخصی

زمانی را برای پول گرفتن از پدر انتخاب کنید که با خود او تنها هستید و فرد دیگری حضور ندارد. برای مثال اگر برای پول در زمانی درخواست کنید که فرد دیگری حضور دارد و پدر قادر به کمک کردن نیست؛ غرور او جریحه دار می‌شود.

📌برای توضیح دادن به آنها آماده باشید

همچنین برای پول گرفتن از پدر باید برای توضیح دادن نیز خود را آماده کنید. طبیعی است که پدر در این زمان سوالاتی از شما در مورد دلیل این درخواست و یا حتی مقدار پول بکند. از این رو بهتر است دلیل قانع کننده ای در این زمینه داشته و به آرامی با پدر خود در این مورد صحبت کنید.

📌مطرح کردن خواسته ها به صورت نیاز

مطرح کردن خواسته ها به صورت نیاز و ضروری جلوه دادن آنها همیشه کارساز است. این موضوع حتی در مورد پول گرفتن از پدر نیز موثر است. باید درخواست خود را به شکلی مطرح کنید که به شکل یک نیاز مهم به نظر رسیده و والدین را ترغیب کند تا در این زمینه به شما کمک کنند.

📌پول تان را بودجه بندی کنید

برا اینکه به طور مداوم نیازی به پول گرفتن از پدر نداشته باشید؛ بهتر است پول خود را بودجه بندی کنید. در واقع داشتن مدیریت مالی و یا حتی استقلال در سنین بالاتر باعث می‌شود تا کمتر برای پول به والدین خود وابسته باشید. این موضوع بسیار اهمیت دارد. چرا که بیانگر هوش اقتصادی شما در مقابل خانواده نیز هست.

📌برای مذاکره و یا نه شنیدن آماده شوید

قبل از درخواست پول گرفتن از پدر برای مذاکره کردن با او و یا حتی نه شنیدن نیز خود را آماده کنید. به طور کلی باید احتمالات مختلفی را در این زمینه در نظر گرفت. فراموش نکنید که در مورد مذاکره صحبت می‌کنیم و نه مجادله با والدین. برخی از افراد در این زمینه بسیاری پافشاری کرده و والدین خود را تحت فشار زیادی قرار می‌دهند. از این رو بهتر است به جای اصرار کردن و یا حتی بی احترامی به مبلغ کمتری قانع شوید.

📌در ازای پول کاری انجام دهید

حتی می‌توانید در ازای پول گرفتن از پدر ، کاری نیز برای او انجام دهید. در بیشتر موارد پولی که فرزندان از والدین خود می‌گیرند قرض نیست و بلاعوض است. به همین دلیل بهتر است حداقل در ازای این پول به والدین خود در انجام کارهای مختلف کمک کرده و یا کاری را برایشان انجام دهید.

📌مودبانه رفتار کنید

برای پول گرفتن از پدر باید مودبانه رفتار کنید. آنان نیز برای سرمایه خود زحمت کشیده و به آن نیاز دارند. از این رو بهتر است برای این درخواست ادب را رعایت کرده، آرام صحبت کنید و همچنین در قبال این پول کاری انجام دهید. برخی از فرزندان تنها از والدین خود متوقع بوده و خود هیچ زحمتی نمی‌کشند. از این رو والدین نیز تمایلی به کمک کردن به آنها ندارند.

مشکلات ارتباط با پدر خسیس

برقراری ارتباط با والدین خسیس دشوار است. در هر صورت والدین موظف اند که تا حدی از فرزندان خود حمایت مالی کرده؛ در زمینه های مختلفی به آنها کمک کنند. اما زمانی که به دلیل خساست از اینکار سرباز می‌زنند؛ فرزند نیز عاجز شده و مجبور به امتحان کردن روش های دیگری می‌شود. همچنین فرزندان باید به قدری با والدین خود احساس راحتی و صمیمیت کنند در هنگام مشکلات مالی در اولین اقدام به والدین خود مراجعه نمایند و نه افراد دیگر. برای کمک گرفتن در زمینه های مالی هیچ فردی مطمئن تر و بهتر از والدین نیست.

فرزندان احتمالا در زندگی با والدین خسیس دچار مشکلات زیادی می‌شوند. اما در نهایت می‌آموزند که روی پا خود ایستاده و خودشان مشکلات شان را برطرف نمایند.

سخن پایانی

پول گرفتن از پدر با اینکه کار عجیب و غیر عادی نیست؛ اما شاید کمی برای فرزندان دشوار باشد. آنها در این شرایط احساس ناتوانی کرده و غرورشان می‌شکند. به همین دلیل بهتر است که والدین همواره پول کافی در اختیار فرزندان قرار دهند. از طرفی خود فرزند نیز باید پول تو جیبی خود را مدیریت کرده و در کمک گرفتن از والدین افراط نکند و یا بیش از حد از آنها متوقع نباشد. برای یادگیری این مهارت، افراد می‌توانند از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول گرفتن از پدر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *