تعبیر خواب خانه قدیمی (آو)


تعبیر خواب خانه قدیمی زمانی درست است که بر اساس اتفاقاتی که قبل از افتاده، نباشد و همچنین در زمان درستی یعنی نزدیکی سحر اتفاق بیوفتد. اگر چه خواب هایی که در این شرایط نیز نباشد هم تعبیر می‌شود و یا گاهی به واقعیت می‌پیوندد. اما معمولا افراد معتقدند که در این شرایط بیشتر احتمال دارد که تعبیر خواب درست باشد. متخصصین این حوزه و روانشناسی خواب را دریچه ای به سوی جهان دیگر و ذهن ناخودآگاه دانسته و بر این باورند که تعبیر خواب های مختلف می‌تواند کمک بزرگی در زندگی روزمره به ما کرده و همچنین از بروز برخی مسائل نیز جلوگیری کند. به همین دلیل کسب اطلاعاتی در این زمینه و کمک گرفتن از روانشناس در این مورد می‌تواند بسیار مهم باشد. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تعبیر خواب خانه قدیمی

به طور کلی افراد بر این باورند که  تعبیر خواب خانه قدیمی به معنی گذرکردن از چیزی مخصوصا در گذشته است. گرچه که این خواب در شرایط مختلف معنی متفاوتی پیدا می‌کند. اما در بیشتر موارد مفسران آن را بدین شکل معنا می‌کنند. در بیشتر موارد خواب خانه ای قدیمی را می‌بینیم که مدتی در آن زندگی کرده و یا خاطراتی در آن داریم. اما احتمال دیدن خانه ای قدیمی که اصلا آن را نمی‌شناسیم نیز وجود دارد. از آنجایی که خانه های قدیمی همواره نماد رازها و گذشتگان ما هستند؛ احتمالا در خواب نیز شاهد چنین موضوعاتی باشیم. اما به طور کلی برای تعبیر دقیق تر خواب باید جزئیات بیشتری را به یاد آوریم.

از نظر مفسران مختلف

معبران مختلف در مورد تعبیر خواب خانه قدیمی، موضوعات مختلفی را مطرح کرده اند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

🔴امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای تعبیر خواب خانه قدیمی شش تعبیر مختلف را در نظر می‌گیرد. از نظر او دیدن خانه قدیمی در خواب فارغ از جزئیات و مسائل دیگر به معنی ثروتمند شدن، در امان بودن، نمادی از زندگی و خوشگذرانی، اموال و رهبری و سرپرستی دیگران است. همچنین ساختن خانه ای و زندگی کردن در آن بیانگر افزایش خیر و برکت نیز در زندگی خواهد بود.

🟢حضرت یوسف

حضرت یوسف نیز نظری مشابه با امام صادق دارد. او معتقد است که تعبیرخواب خانه قدیمی نشانگر معیشت و زندگانی است. همچنین ساختن خانه ای و زندگی در آن نوید دهنده رسیدن شادی در آینده نزدیک است.

🟠دانیال نبی

حضرت دانیال نبی نیز در مورد تعبیر خواب خانه قدیمی نظرات مختلفی دارد. برای مثال دیدن آتش گرفتن خانه در خواب در حالیکه خواب بیننده هیچ اضطرابی ندارد؛ نشانه ای از ضعف بدنی و یا ابتلا به یک بیماری است. اما اگر فرد مقداری از این آتش را بردارد؛ به این معنی است که مال و اموال حرامی وارد زندگی اش خواهد شد.

🟡ابن سیرین

از نظر ابن سیرین تعبیر خواب خانه قدیمی زمانی که خودتان در خانه تنها هستید و خانه متعلق به خودتان است؛ به معنی نزدیک بودن زمان ازدواج شما و همچنین نشانه ای برای همسر و فرزند است. همچنین جا به جا کردن ستون های خانه نیز در خواب چنین معنی می‌دهد. از طرفی ناراحتی در خانه ای قدیمی که نمی‌دانید صاحبش کیست نیز تعبیر بدی دارد. گاهی این خواب را به معنی نزدیکی زمان مرگ خواب بیننده تلقی می‌کنند.

🔵ابراهیم کرمانی

همچنین ابراهیم کرمانی نیز در مورد تعبیر خواب خانه قدیمی نظرات متضادی دارد. چرا که معتقد است دیدن خراب شدن خانه قدیمی در خواب به معنی رسیدن مال زیادی به خواب بیننده است. از طرفی بزرگ تر شدن خانه در خواب به معنی کم شدن ثروت و رزق و روزی در زندگی است.

🟣مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی معتقد است که تعبیر خواب خانه قدیمی بیانگر نحوه زندگی گذراندن معیشت است. برای مثال زندگی کردن در خانه ای بزرگ و مجلل در خواب بیانگر آسایش و رفاه خواب بیننده در واقعیت است. از طرفی خراب شدن یکی اتاق ها یا بخشی از خانه در خواب نیز به معنی وجود مشکلی در بخشی از زندگی است.

🟤لوک اویتنهاو

خریدن خانه ای در خواب از نظر لوک اویتنهاو نشانه ای از رسیدن خوشبختی و سعادت است. همچنین تعبیر خواب خانه قدیمی بدین صورت که در حال تعمیر و بازسازی آن باشید؛ به معنی روشن شدن موضوعی است که مدت ها به دنبال آن بودید. دیدن خانه ای قدیمی که خالی از سکنه و وسایل است نمادی از خیالپردازی و داشتن رویاهایی بی سرانجام است.

⚪آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز در مورد تعبیر خواب خانه قدیمی می‌گوید که ای خواب نشانه ای از رسیدن خبر خوشی به خواب بیننده است. از طرفی دیدن ویران شدن خانه ای قدیمی در خواب نیز بیانگر شنیدن خبری بد است. غرق شدن خانه در خواب به معنی تلاش زیاد در مقابل دشمنان برای موفقیت است.

تعبیر خواب خانه قدیمی در روانشناسی

به طور کلی تحلیل رویاها در مکتب روانکاوی اهمیت زیادی دارند. همچنین روانشناسی نه تنها به معنی خواب ها بلکه به پیامدهایی که به دلیل رویاها در زندگی فرد ایجاد می‌شود نیز می‌پردازد. از این رو بسیاری از دانشمندان این حوزه از جمله فروید و یونگ در این زمینه نظریه پردازی کرده اند.

یونگ

از نظر یونگ تعبیر خواب خانه قدیمی انعکاس دهنده شخصیت و تصویری از روح افراد است. برای مثال دیدن خانه ویران و مخروبه خبر از باورها و نگرش هایی می‌دهد که دیگر کارایی نداشته و قدیمی شده اند. همچنین دیدن خانه ای بهم ریخته به معنی تشویش در افکار افراد است. یونگ هر بخش از خانه به قسمتی از روان تشبیه می‌کند که در خواب می‌توان آنها را دید. اتاق زیر شیروانی تصویری از آگاهی و خرد افراد است. از طرفی به معنای حس ششم نیز هست.

تعبیر خواب خانه قدیمی در کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها نیز در مورد تعبیر خواب خانه قدیمی آمده است که حمله مهاجمان به  خانه خواب بیینده به معنی مواجهه با فشار و یا تنش اجتماعی مانند نقد و یا کنایه است. از طرفی نگاه کردن به اتاق خواب خانه قدیمی، بیانگر زندگی شخصی افراد مانند روابط جنسی آنهاست. اتاق غذاخوری و یا آشپزخانه نمادی از شور و اشتیاق، روابط اجتماعی و خانوادگی است. این کتاب نیز مانند نظریه فروید هر بخش از خانه را نمادی از موضوعی در دنیای واقعی می‌داند.

تعبیر خواب خانه قدیمی در شرایط مختلف

برای تعبیر خواب خانه قدیمی باید به برخی از نکات دیگر نیز توجه داشت. گاهی این جزئیات تغییردهنده معنی خواب به طور کلی هستند. دیدن خانه ای بدون دیوار در خواب بیانگر نداشتن حریم خصوصی و یا حد و مرزی در حریم خانواده است. دیدن ساختن خانه ای در خواب نیز نشانه ای از بروز یک تحول بزرگ در آینده ای نزدیک است. از طرفی وجود خانه ای در جنگل به معنی مشکلات عاطفی و احساسی است که برای مدت زمان طولانی حل نشده اند. دزد زدن به خانه نیز در رویا نشانه ای هشداردهنده از وجود دشمنی در اطراف افراد است که باید در مورد آن احتیاط کنند.

سخن پایانی

به طور کلی تعبیر خواب خانه قدیمی با توجه به جزئیات بسیار زیادی که یک خانه دارد؛ کار دشواری است. معمولا افراد از خواب خود تنها خانه را به یاد دارند؛ در حالیکه هر قسمت از خانه و نماد و مفهومی جداگانه دارد. به همین دلیل افراد بهتر است علاوه بر بالابردن اطلاعات خود در این زمینه، از یک روانشناس نیز کمک گرفته و به منشا خواب های خود پی ببرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *