ساخت اپل آی دی


اولین و مهم‌ترین قدم برای استفاده از خدمات اپل درر محصولاتی مثل آیفون، آیپد، مک بوک و اپل واچ ساخت اپل آی دی است. اپل آی دی درواقع حساب کاربری شما است که می‌توانید با استفاده از آن به برنامه‌ها و خدمات اپل دسترسی پیدا کنید. در ادامه این مطلب نحوه ساخت اپل آی دی شرح می‌دهیم.

نحوه ساخت اپل آی دی

برای ساخت اپل آی دی شما می‌توانید از دو روش اقدام نمایید. روش اول ساخت اپل آی دی با استفاده از شماره تلفن و روش دوم ساخت اپل آی دی بدون شماره تلفن. که هر دو روش مذکور را در ادامه شرح خواهیم داد.

روش اول؛ با شماره تلفن

فقط افرادی که قصد دارند از طریق سایت اپل آی دی خود را بسازند به شماره تلفن نیازمند خواهند بود و برای ورود به مراحل ساخت الزامی است. بنابراین اگر برای ساخت اپل آی دی از گوشی آیفون یا آیتونز استفاده کنید نیاز به شماره تلفن ندارید. اما اگر شما تصمیم دارید از سایت اقدام نمایید حتماً باید از یک شماره خارجی معتبر استفاده کنید چون شماره تلفن ایران توسط اپل تحریم می‌باشد. اما مراحل ساخت اپل آی دی با استفاده شماره تلفن به ترتیب زیر است:

اول؛ به ساید اپل مراجعه کنید و گزینه ساخت اپل آی دی را انتخاب نمایید.

دوم؛ بعد از آنکه نشانی ایمیل خود را وارد نمودید گزینه ادامه را بزنید.

سوم؛اطلاعات شخصی خود از جمله نام و تاریخ تولد و … را وارد نمایید و مجدداً دکمه ادامه را بزنید.

چهارم؛ حال یک رمز عبور قوی بسازید و وارد نمایید. رمز عبور را مجدد تائید نمایید.

پنجم؛ در این مرحله باید یک سؤال امنیتی انتخاب نمایید و به آن پاسخ دهید تا در صورت فراموشی رمز با استفاده از آن سوا امنیتی رمز عبور خود را بازیابی نمایید.

ششم؛ حال یک ایمیل تائید به نشانی ایمیل شما ارسال می‌گردد. وارد ایمیل خود شوید و جهت تائید اپل آی دی روی لینک موجود در پیام کلیک نمایید.

هفتم؛ با کلیک بر روی لینک به صفحه مربوط به سیاست حفظ حریم خصوصی اپل مراجعه می‌کنید. پس از مطالعه متن روی گزینه موافقم کلیک نمایید.

هشتم؛ اکنون شما اپل آی دی خود را ساخته و به آن دسترسی دارید. با استفاده از این حساب کاربری می‌توانید به اپل استور و سایر خدمات اپل دسترسی پیدا کنید.

روش دوم؛ بدون شماره تلفن

مراحل ساخت اپل آی دی با گوشی آیفون به شرح زیر است:

اول؛ در تنظیمات گوشی گزینه Sign in to your iPhone را انتخاب کنید. سپس گزینه Don’t have an Apple ID or forgot it  را بزنید.

دوم؛ بعد از انتخاب گزینه Create Apple ID ، وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید مشخصات خود شامل نام، نلم خانوادگی و تاریخ تولد را وارد نمایید. تاریخ تولد برحسب تاریخ میلادی است.

سوم؛ ایمیل خود را با وارد نمایید. دقت کنید که شناسه اصلی شما برای ورود به اپل آی دی همین نشانی ایمیل خواهد بود. اگر مایل به دریافت اخبار و اطلاعیه‌های اپل ندارید گزینه Apple News & Announcements را خاموش کنید.

چهارم؛ در ادامه رمز عبور خود را وارد و در قسمت Verify تکرار آن را وارد نمایید. رمز عبور باید حداقل شامل 8 کاراکتر و دارای حداقل یک عدد و حروف انگلیسی بزرگ و کوچک باشد.

پنجم؛ از این مرحله که از شما شماره تلفن می‌خواهد عبور نمایید.

ششم؛ مرحله بعدی گزینه Didn’t get a verification code را انتخاب، سپس روی گزینه Verify Later بزنید و بعد گزینه Continue را انتخاب کنید. در پایین صفحه گزینه Agree را بزنید. در پنجره بازشده بعدی نیز Agree را انتخاب نمایید.

هفتم؛ صبر کنید تا اپل آی دی شما تشکیل شود. پس از تشکیل اکانت از شما درخواست می‌گردد تا رمز صفحه قفل را وارد نمایید. تا اپل آی دی به دستگاه شما متصل ‌گردد. حال اپل آی دی شما به فعال‌سازی نیاز دارد.

هشتم؛ جهت فعال‌سازی اپل آی دی گزینه Verify Email Address را انتخاب نمایید. سپس روی گزینه Send Code بزنید. به ایمیل خود مراجعه نمایید. آخرین ایمیلتان حاوی کد تائید ارسالی سوی اپل است. کد را وارد نمایید تا ایمیل شما تائید شود. حساب شما کاملاً ساخته و آماده است.

نکات لازم برای ساخت اپل آی دی

همان‌طور که در ساخت سایر حساب‌های کاربری نیاز به اطلاعات شخصی دارید.شما برای ساخت اپل آی دی باید اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید. اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، ایمیل و.. . اما اهمیت ورود صحیح اطلاعاتتان در هنگام ساخت اپل آی دی بسیار بیشتر است. چراکه با توجه به تدابیر امنیتی ویژه اپل در صورتی که اطلاعات شما دارای ایرادی باشد برای بازیابی دستگاهتان موانع ایجاد می‌شد. بنابراین برای ساخت اپل آی دی حتماً به نکات زیر دقت نمایید:

  1. اطلاعات فردی خود را با دقت و درست وارد نمایید. مخصوصاً تاریخ تولد که به تاریخ میلادی است و ترتیب ورود آن به این شکل ( سال / روز / ماه ) است.
  2. از ایمیلی استفاده کنید که دائمی باشد تا هنگام فراموشی رمز عبور با آن ایمیل رمز را بازیابی نمایید.
  3. در انتخاب سؤالات امنیتی دقت نمایید و این سؤالات و پاسخ‌ها را به خاطر بسپارید.
  4. از هر روش که برای ساخت اپل آی دی استفاده می‌کنید. ادامه مراحل را جهت تکمیل حساب کاربری طی نموده تا با راهکارهای مختلف مثل ایمیل پشتیبان یا سؤالات امنیتی و … قادر به دسترسی به‌حساب خود باشید.

سؤالات متداول

ساخت اپل آی دی به چه روش‌هایی امکان‌پذیر است ؟

برای ساخت اپل آی دی شما می‌توانید از دو روش اقدام نمایید. روش اول ساخت اپل آی دی با استفاده از شماره تلفن (از طریق سایت اپل) و روش دوم ساخت اپل آی دی بدون شماره تلفن (با استفاده از گوشی آیفون).

چرا صحت و دقت ورود اطلاعات شخصی هنگام ساخت اپل آی دی اهمیت ویژه دارد ؟

با توجه به تدابیر امنیتی ویژه اپل در صورتی که اطلاعات شما دارای ایرادی باشد برای بازیابی دستگاهتان موانع ایجاد می‌شد

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *