توانایی های ذهن | 6 مورد توانایی های ذهن خودآگاه


توانایی های ذهن در دسته های مختلف و بی شماری قرار داد. ذهن مسئولیت تمام احساسات، افکار و رفتار های ما را بر عهده دارد. به همین جهت می‌گویند که هر رفتاری که سر می‌زند از ذهن و مغز فرد نشات می‌گیرد. ذهن را ابزار پیشرفته و شگفت انگیز می‌شماریم که بدون او نمی‌توان زندگی کرد. و حتی تصمیم های ساده زندگی بر عهده ذهن است. اما برای اینکه ذهن ما بهتر عمل کند؛ باید توانایی های آن را بدانیم.

اگر از توانایی های ذهن آگاه باشیم و از آن به شیوه مناسبی استفاده کنیم؛ به مقامات و موفقیت های بسیار بالایی دست پیدا خواهید کرد. اگر این توانایی ها را به خوبی انجام دهید؛ عملکرد بهتری خواهید داشت. ذهن به دو دسته خودآگاه و ناخودآگاه دسته بندی می‌شود. که ذهن خودآگاه مسئول اداره اعمال غیر ارادی بدن است. و ذهن ناخودآگاه مخزن تمام اطلاعاتی است که به ذهن وارد می‌شود. برای اینکه از تقویت این توانایی های آگاه باشید؛ بهترین کار کمک از روانشناس است. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توانایی های ذهن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن‌های ثابت با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

توانایی های ذهن چیست؟

ذهن مجموعه ای از توانایی های فکری است که در دسته هوشیاری، ادراک، تفکر، تصورات، زبان و حافظه می‌شود. ذهن در برگیرنده قدرت تصور، قدردانی و تشخیص است. به طور کل این ذهن ما است که احساسات، رفتار و توانایی های ما را در بر می‌گیرد. این ذهن است که ارگانیسم را به آگاهی درونی می‌رساند و به آنها کمک می‌کند که تصمیم گیری های درستی بگیرید. اگر بخواهید توانایی های ذهن خود را بدانید؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله توانایی ها و قسمت های ذهن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

قسمت های ذهن

ذهن به دو دسته خودآگاه و ناخودآگاه دسته بندی می‌شود. و توانایی های ذهن در این دسته ها قرار می‌گیرد. ذهن خودآگاه مسئولیت اطلاعاتی که به مغز وارد می‌شود را دارد و ذهن ناخودآگاه مسئول اداره اعمال غیر ارادی مانند تنفس، ضربان قلب، هضم غذا، تنظیم حرارت بدن و … است. این ذهن توانایی این را دارد؛ هر باوری که توسط ذهن خودآگاه پذیرفته می‌شود را محقق گرداند. و به همین دلیل است که مدیریت آگاهانه ناخودآگاه را ضروری می‌دانیم. در ادامه توانایی های ذهن خودآگاه را بررسی کرده ایم که با تقویت آنها بتوانید تصمیم گیری بهتری در زندگی داشته باشید.

📌 قدرت اراده

از توانایی های ذهن، می‌توان به قدرت اراده اشاره کرد. اراده نیرویی است که ما را در مسیر هدف دار، استوار و پایدار نگه می‌دارد. و هرگز اجازه نمی‌دهد که در این مسیر کوتاه بیاییم. اراده به عنوان مصمم بودن و سر سختی جهت رسیدن به خواسته ها می‌باشد. این قدرت ما را راهنمایی می‌کند تا بر اهداف و تصمیم گیری های خود متمرکز شویم، بر تنبلی غلبه کنیم و اجازه شکست ندهیم. به همین جهت سعی کنید که اراده خود را با شور و اشتیاق انجام دهید تا به نتیجه ایده آل برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونه ذهن خوانی کنیم؟ کلیک کنید.

📌 قوه استدلال | توانایی های ذهن

یکی از توانایی های ذهن خودآگاه، قوه استدلال است. ذهن ما در برابر اطلاعات بسیاری قرار دارد که از محیط وارد می‌شود. قوه استدلال، تحلیل و نیروی ارزیابی اطلاعاتی که از محیط وارد می‌شود؛ باعث می‌شود که تصمیم مناسب تری بگیریم. این قوه مشخص می‌کند که ناخودآگاه اطلاعات ورودی را بپذیرد یا رد کند. فرض کنید که قصد شرکت در یک مسابقه را دارید. در این مورد با دوستان خود صحبت می‌کنید و او رای شما را می‌زند. اگر در این شرایط از قوه استدلال خود استفاده نکنید؛ و تنها به حرف دوستتان بسنده کنید، ناخودآگاه به دلیل عدم قدرت تشخیص صحبت های دوست شما را می‌پذیرد.

اما اگر با کمک قوه استدلال که از توانایی های ذهن است؛ مساله را تحلیل کنید؛ شاید به این نتیجه برسید که بهترین زمان برای شرکت در مسابقه همین موقع است. و در این شرایط ذهنتان هم این موضوع را می‌پذیرد. به همین جهت همیشه سعی کنید که همه اطلاعات را با قدرت استدلال خود تحلیل کنید تا به تصمیم گیری دقیق تری برسید.

📌 قوه حافظه

قوه حافظه از دیگر توانایی های ذهن است. این قدرت به ما در یادآوری اطلاعات کمک می‌کند. برای اینکه حافظه قوی داشته باشید؛ باید به جای اتکا بیش از اندازه به حافظه،  اطلاعات را در ذهن نگه دارید. در این شرایط به مرور زمان تقویت حافظه شکل می‌گیرد. با تکرار و تمرین نیز می‌توانید حافظه خود را قوی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قدرت تمرکز و ذهن کلیک کنید.

📌 قوه شهود | توانایی های ذهن

یکی از توانایی های ذهن، قوه شهود است. این قوه احساس درونی است که اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهد. در واقع منظور از شهود؛ دیدن با چشم درون است. این دقیقا همان نیرویی است که حس ششم یا الهام نامیده می‌شود. این قوه فعالیت های نیم کره راست مغز می‌باشد که به نوآوری، خلاقیت و ابداع مرتبط است. اگر قوه شهود خود را تقویت کنید؛ راه حل های خلاقانه تری برای حل مسائل پیدا خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل ذهن کلیک کنید.

📌 قوه درک

توانایی های ذهن در دسته قوه درک نیز قرار دارد. منظور از درک این است که شما به زمین نگاه می‌کنید؛ و می‌گویید که زمین صاف است. این شکل زمینه برداشت مستقیم و تفسیر اولیه است. اما در مدرسه و کلاس های آموزشی به شما می‌گویند که زمین گرد است. بنابراین برداشت های ما درک صحیح از حقیقت نیست و باید با استدلال و تجربه های خود آن را بررسی کرد. همیشه قوه درک خود را برای پذیرش و منطق قوی نگه دارید. در غیر این صورت فردی افراطی با توانایی درک پایین خواهید بود.

📌 قوه تخیل | توانایی های ذهن

توانایی های ذهن در دسته قوه تخیل نیز قرار دارد. این قوه از جادویی ترین، شگفت انگیز ترین و ناشناخته ترین قدرت خودآگاه ما می‌باشد. این قوه به ما کمک می‌کند چیزی که وجود خارجی ندارد را در ذهن خود بسازیم و سپس در جهان خارج به واقعیت برسانیم. تمام دستاوردهای انسان ابتدا در قوه تخیل شکل گرفته است. سپس به واقعیت رسیده است. بنابراین اگر قصد دارید تا در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها به بهترین نحوه عمل کنید؛ قوه تخیل خود را قوی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های زندگی کلیک کنید.

کلام آخر

تقویت همه توانایی های ذهن به شما کمک می‌کند تا تصمیم گیری بهتر و مناسب تری در زندگی داشته باشید. حتی خلاقیت در کار نیز به تقویت این قوا مرتبط است. بنابراین بهترین کار برای موفقیت در زندگی؛ کمک از روانشناس جهت تقویت توانایی های ذهن است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توانایی های ذهن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن‌های ثابت با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *