طلاق خوب | 8 زمانی که باید طلاق گرفت (آو)


طلاق خوب به زمانی گفته می‌شود که هیچ راهی برای ادامه زندگی وجود ندارد. برخی از موارد طلاق خوب است. و مردان و زنان باید از یکدیگر جدا شوند. و پایان دادن به یک رابطه برای هر دو طرف مفید است. در واقع همیشه طلاق بد نیست و می‌توان به عنوان راهی برای حل مساله در نظر گرفت. اصلا طلاق در برخی از موارد یک موهبت است.

اما چه زمانی طلاق خوب است؟ و چه زمانی باید طلاق گرفت؟ برخی موارد آسیب های روحی و روانی زیادی به فرد وارد می‌شود. در واقع زندگی با این فرد آسیب ها و تنش های زیادی به همراه دارد. و به طریقی عمر زندگی مشترک به پایان خود رسیده است. اگر در زندگی مشترک با آسیب ها و تنش های زیادی روبرو هستید؛ از روانشناس در رابطه با جدایی و طلاق راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق خوب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

طلاق خوب چیست؟

اندکی با خود فکر کنید؛ چه زمانی باید طلاق گرفت؟ اصلا چه طلاقی خوب است؟ طلاق در چه شرایطی مناسب است؟ به طور کل اختلافات و دلگیری های زیادی در زندگی وجود دارد که باعث بروز جدایی و طلاق می‌شود. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید؛ شما با فردی ازدواج کرده اید که زمین تا آسمان افکار و عقاید متفاوت دارد. و نمی‌توانید درخواست فردی شبیه به خودتان داشته باشید. اگر مشکلات جدی ندارید؛ دعوا و تنش هر روز رخ نمی‌دهد، به طلاق فکر نکنید.

اما برخی از شرایط وجود دارد که طلاق بهترین راه برای ادامه زندگی است. که این موضوعات را در مقاله ذکر کرده ایم. قبل از اینکه به جدایی فکر کنید؛ باید ریشه مشکلات را بررسی کنید. مشاورین در این زمینه می‌توانند شما را راهنمایی کنند. تا راه بهبود رابطه با همسر را شناسایی کنید و از جدایی جلوگیری کنید. در این مقاله تمامی جوانب طلاق خوب را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بعد طلاق کلیک کنید.

در چه شرایطی باید به طلاق فکر کرد؟

طلاق خوب در برخی از شرایط ضروری است. گاهی فرد توانایی ادامه زندگی ندارد. و برای فرار از آسیب های روحی و روانی باید از زندگی مشترک فرار کنید. در این بخش مقاله راجع به شرایط مناسب برای جدایی صحبت کرده ایم.

📌 عدم پشیمانی از رفتارهای نامناسب

طلاق خوب در شرایطی مانند عدم پشیمانی از رفتارهای نامناسب وجود دارد. مثلا زمانی که مورد تحقیر و سرزنش شدید قرار گرفته اید، همسرتان هرگز پشیمان نخواهد شد. مشکلات رفتاری مانند ضرب و شتم، خیانت، توهین و تحقیر باعث ناراحتی شریک احساسی می‌شود. روان فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین خاطر باید از زندگی فرار کرد.

📌 طلاق عاطفی

یکی از شرایطی که طلاق خوب است، در زمان های قهر عاطفی است. همیشه نباید برای هر بهانه و درگیری به جدایی فکر کرد. اما برخی موقعیت ها مانند طلاق عاطفی، سردی عاطفی و … می‌تواند دلیل برای جدایی باشد. در این شرایط عمر رابطه عاطفی شما به پایان رسیده است و هیچ انگیزه و بهانه ای برای ادامه زندگی وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

📌 نبود امنیت روانی و جانی | طلاق خوب

یکی از شرایطی که طلاق خوب است، نبود امنیت روانی و جانی است. عدم امنیت جانی و روانی مناسب ترین زمان برای جدایی است. زندگی مشترک یعنی امنیت جانی و روانی در کنار همسر؛ اگر آرامش و امنیت وجود نداشته باشد, زندگی سرشار از تنش خواهد شد. مثلا اگر همسرتان مورد ضرب و شتم قرارتان داد؛ یا دائم روان شما را تخریب کرد، زندگی ارزشی ندارد. زیرا مشکلات روانی و روحی به مرور زمان شما را شکسته و نابود می‌کند.

📌 اختلاف نظر های ریشه ای

اختلاف نظر های ریشه ای دلیلی برای طلاق خوب است. اختلاف نظر در میان همه زوج ها وجود دارد و در بسیاری از موارد باید کوتاه آمد. اما در برخی شرایط این اختلاف نظر ها ریشه ای است و بر سر مسائل مختلفی روی می‌دهد که هرگز قابل تغییر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلتنگی برای همسر سابق کلیک کنید.

📌 وابستگی های بیش از اندازه

بسیاری از زن و مرد ها وجود دارند که بیش از اندازه به پدر و مادر وابسته هستند. آنها همیشه والدین را اولویت قرار می‌دهد؛ به گونه ای که انگار شما وجود ندارید. بدون مشورت آنها تصمیم نمی‌گیرند و دائم والدینش در حال نظارت و کنترل زندگی شما هستند. در این شرایط گزینه طلاق خوب است.

📌 زمانی که هر روشی را امتحان کرده اید

اگر به دنبال این هستید که چه زمانی طلاق خوب است، باید به زمان هایی که هر کاری را امتحان کرده اید اشاره کنیم. جدایی همیشه راهی برای بهبود حال و اوضاع نیست. قبل از اینکه به جدایی فکر کنید؛ در رابطه با ناراحتی خود صحبت کنید؛ از روانشناس راهنمایی بگیرید و تمام تلاش خود را برای حفظ رابطه انجام دهید. بعد از اینکه تلاش های شما نافرجام ماند و هیچ تغییری در زندگی ایجاد نشد؛ می‌توانید به جدایی فکر کنید.

📌 اعتیاد همسر | طلاق خوب

طلاق خوب در شرایطی مانند اعتیاد همسر، مناسب است. اعتیاد یکی از زوجین به شدت زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زندگی را بسیار سخت و دشوار می‌کند و باعث آزار شریک احساسی می‌شود. در ابتلا باید به شریک احساسی خود کمک کنید تا از این منجلاب در بیاید؛ اگر شرایط بهبود پیدا نکرد برای سلامت روان خود باید جدایی را انتخاب کنید.

📌 مشکلات جنسی

مشکلات جنسی از دلایل انتخاب طلاق خوب است. یکی از ابعاد رضایت از زندگی، رابطه جنسی خوب است. و دلیل بسیاری از جدایی ها، رابطه جنسی بد است. به همین جهت اگر رضایت جنسی وجود نداشته باشد؛ زندگی مشترک بدون آرامش خواهد بود. و این موضوع سلامت روان شما را به کل تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

کلام آخر

طلاق خوب در برخی از شرایط وجود دارد. در واقع طلاق بهترین انتخاب خواهد شد. برخی از مشکلات و عوامل باعث آسیب های شدید به روح و روان می‌شود. حتی آسیب های جسمانی نیز در این شرایط فکر به جدایی را زنده می‌کند. همه افراد پس از جدایی باید از روانشناس کمک بگیرند تا آسیب های روحی خود را خوب کنند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق خوب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *