علائم زایمان | 8 علائم زایمان طبیعی (آو)


علائم زایمان در خانم ها به شیوه های متفاوتی بروز می‌کند. اکثر خانم ها در طول مدت باردای به فرایند زایمان فکر می‌کنند. این که زایمان چگونه شروع می‌شود و چه حسی دارد؛ دائم در ذهن خانم ها می‌باشد. هر زایمانی متفاوت است و هر خانمی یک رفتاری را تجربه می‌کند. زایمان به نشانه های متفاوتی نمایان می‌شود که شامل پایین رفتن لگن، نمایش خونین، اسهال، انقباضات و … می‌شود.

در زایمان خانم ها 3 مرحله را تجربه می‌کنند. و درد های متفاوتی را نیز تجربه می‌کنند. اما دارو های متفاوتی نیز برای کاهش درد خانم ها وجود دارد و باعث کاهش حرکات عضله، حس و … می‌شود. این دارو ها روند زایمان را راحت تر می‌کند و باعث آسودگی خانم ها می‌شود. زمانی که خانم ها درد های متفاوتی و علائم زایمان را تجربه می‌کنند؛ باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم زایمان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

علائم زایمان

علائم زایمان شامل مواردی مانند انقباضات، نازک شدن دهانه رحم، باز شدن دهانه رحم، پاره شدن کیسه آب، درد، فشار، احساس افتادن نوزاد، افزایش ترشحات واژن، لکه بینی، خونریزی و … می‌شود. خانم هایی که در هفته 37 بارداری قرار دارند؛ نشانه هایی مانند اسهال، حالت تهوع و کمر درد را نیز تجربه می‌کنند. در این مقاله ماه های بارداری مختلف را توضیح داده ایم. و تمامی نشانه های زایمان را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علائم زایمان طبیعی

علائم زایمان طبیعی بسیار فراوان است. به طور کل زایمان یک فرایندی است که انقباضات رحم و گشادی دهانه رحم آغاز آن است. و با تولد نوزاد به پایان می‌رسد. زایمان به شیوه آهسته و چند مرحله ای آغاز می‌شود اما برای همه افراد یکسان نیست. همه خانم های باردار باید از نشانه های زایمان آگاه باشند تا در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنند. در ادامه به علائم زایمان طبیعی اشاره کرده ایم.

✨ پاره شدن کیسه آب

پاره شدن کیسه آب یکی از علائم زایمان است. این موضوع بسیار قابل توجه و مهم می‌باشد. کیسه آب محلی است که جنین در آن قرار دارد. زمانی که این کیسه خارج می‌شود مایع آمنیوتیک نشت می‌کند اما شدت خروج آب در افراد متفاوت است. توجه داشته باشید که پارگی کیسه آب نشانه نهایی زایمان است و به شیوه طبیعی حدود 15 درصد از زایمان ها به این شیوه رخ می‌دهد.

✨ نازک شدن رحم

از علائم زایمان می‌توان به نازک شدن رحم اشاره کرد. تشخیص این موضوع توسط پزشکان امکان پذیر است و در هفته های آخر بارداری برای پزشک قابل تشخیص است.

✨ انقباضات

یکی از علائم زایمان، انقباض است. انقباض از اصلی ترین علائم زایمان است. که از کم آغاز و به تدریج افزایش می‌یابد. زمانی که این انقباض ها وجود دارد؛ رحم سفت می‌شود و به مرور عضلات شل خواهند شد. برای برخی از افراد چنین انقباضاتی شبیه درد های پریودی است. این انقباضات در اواسط بارداری تا اواخر وجود دارد. در واقع نشان از آمادگی رحم برای زایمان است.

✨ از دست دادن پلاگین مخاطی

در طی بارداری یک پلاک مخاطی در دهانه رحم وجود دارد که هنگام زایمان این پلاک ها دفع می‌شود. و یکی از علائم زایمان طبیعی، خروج این پلاک ها از دهانه رحم است. وجود رگه های خونی در این پلاک مخاطی بسیار طبیعی است. اما اگر پس از دفع دوباره خونریزی داشتید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

✨ فشار شدید روی کمر و پا ها

از دیگر علائم زایمان می‌توان به کمر درد و فشار بر روی پاها اشاره کرد. علت این کمر درد اغلب فشاری است که جنین برای خروج از بدن مادر وارد می‌کند. احساس سنگینی، درد روی پا، کمر و … نشانه از نزدیک شدن به زمان زایمان است. حتی ناراحتی معده، درد و گرفتگی شدید قاعدگی و فشار پایین شکم نشان از زایمان طبیعی است.

✨ لکه بینی و خونریزی

از دیگر علائم زایمان می‌توان به خونریزی و لکه بینی اشاره کرد. اگر لکه بینی در اواسط بارداری رخ داد؛ نشان از زنگ خطر است. اما پایان بارداری مشاهده لکه های خونی بسیار طبیعی است. توجه داشته باشید که این مقدار لکه بینی در اواخر نیز نباید از حد طبیعی فراتر رود.

✨ افزایش ترشحات واژن

یکی از علائم زایمان، افزایش ترشحات واژن است. در اواخر دوران بارداری این ترشحات افزایش یافته و غلیظ می‌شود. در واقع نشانه بسیار خوبی برای نزدیکی به زایمان است.

✨ احساسات افتادن نوزاد

از علائم زایمان می‌توان به احساس افتادن نوزاد اشاره کرد. با آغاز فاز اولیه زایمان و نزدیکی به اتمام دوره بارداری؛ اغلب احساس خواهید کرد که جنین پایین تر از همیشه است. و هر لحظه احساس می‌کنید که در حال خروج از رحم است.

علائم زایمان در ماه های مختلف

علائم زایمان طبیعی در ماه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله سعی کرده ایم تا نشانه ها را در هفته های مختلف توضیح دهیم.

🔘 علائم زایمان در هفته 37

نشانه های زایمان در هفته 37 به نحو زیر است.

🔹 انقباضات منظم

🔹 حالت تهوع

🔹 پاره شدن کیسه آب

🔹 کمر درد

🔹 اسهال

🔹 ترشحات مخاطی یا لکه بینی

🔘 علائم زایمان در هفته 38

در هفته 38 بارداری علائم زایمان به شرح زیر است.

🔸 کمر درد یا گرفتگی عضلات شکم

🔸 قرار گرفتن داخل لگن

🔸 انقباضات رحمی منظم

🔸 ترشحات مخاطی خونی

🔸 خروج مایع از واژن

🔘 علائم زایمان در هفته 39

در هفته 39 بارداری؛ خانم ها علائم زایمان را به شکل زیر تجربه می‌کنند.

🔻

🔻 خروج ترشحات از واژن

🔻 از دست دادن پلاگین مخاطی

🔻 پاره شدن کیسه آب

🔻 اسهال

🔻 انقباض رحمی منظم که با استراحت رفع نمی‌شود.

🔘 علائم زایمان در هفته 40

در هفته 40 بارداری خانم ها علائم زیر را به شیوه زیر تجربه می‌کنند.

🔺 پاره شدن کیسه آب

🔺 از دست دادن پلاگین مخاطی

🔺 اسهال

🔺 انقباضات رحمی

کلام آخر

علائم زایمان به شیوه یک روند آهسته و چند مرحله است. که در افراد به شیوه های متفاوتی بروز می‌یابد. اما به کل یک الگوی کلی وجود دارد که در اکثر افراد مشاهده می‌شود. برای اینکه از روند زایمان بیشتر مطلع شوید؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم زایمان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *