درد پرداخت | 5 روش کاهش درد پرداخت (آو)


درد پرداخت یک مفهوم در علوم رفتاری و اقتصاد رفتاری است. این اصطلاح در سال 1996 میلادی توسط Ofer Zellermayer حین نوشتن پایان نامه دکترای خود در دانشگاه کارنگی ملون، زیر نظر جورج لونستین ابتداع شد. این اصطلاح به احساسات منفی تجربه شده در فراید پرداخت برای خدمات یا کالا است. در واقع هرچه خرید ضرر و درد کمتری داشته باشد، انسان ها تمایل بیشتری برای خرج دارند. قیمت محصولات در این فرایند بسیار دخیل است. هرچه قیمت محصول بیشتر باشد، درد پرداخت نیز بیشتر خواهد شد. این فشار روانی که به فرد وارد می‌شود اگر ادامه دار باشد؛ آسیب های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

درد پرداخت در زبان محاوره ای به عنوان جیب درد هم شناخته می‌شود. و معمولا این درد در خرید های نقدی بیشتر احساس می‌شود. این درد یک مکانیزم بازخوردی ذهنی است که در همه افراد به شیوه یکسان نیست. برای کاهش این درد نیاز به کمک روانشناس دارید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درد پرداخت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

درد پرداخت چیست؟

تا به حال برای شما پیش آمده که بعد از خرید فشار روانی یا احساس بدی را تجربه کنید؟ تعداد زیادی از افراد زمانی که خرید می‌کنند، درد ناشی از فشار روانی و نشخوار فکری را تجربه می‌کنند. به این واکنش، درد پرداخت می‌گویند. این درد در زمان هایی که برای پرداخت به صورت نقدی اقدام می‌کنید بیشتر تجربه می‌شود. اما هنگام پرداخت از طریق کارت بانکی یا خرید اینترنتی این درد کمتر تجربه می‌شود.

اما زمان خرید اینترنتی و آنلاین به دلیل پارامتر های مختلف مشتری بیشتر مایل به انصراف می‌شود. علم روانشناسی با بررسی درد پرداخت در تلاش است تا بتواند آستانه درد پرداخت را شناسایی کند و در خرید ها مشتری این موضوع را حس نکند یا کمتر تجربه کند. در این مقاله جوانب مختلف درد پرداخت را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کاهش درد پرداخت چه کارهایی باید انجام داد؟

جهت کاهش درد پرداخت لازم است که صاحبین کسب و کار به شیوه ای محصول را ارزیابی کنند که مشتری قانع شود محصول خریداری شده ارزش بیشتری از پول پرداخته شده دارد. در واقع برای کاهش این درد باید آستانه درد ‌پرداخت مشخص و شناسایی شود. تا درد وارده به مشتری، کمتر از آستانه تحمل او باشد. زمانی که درد پرداخت بیشتر از آستانه تحمل باشد؛ مشتری احساس پشیمانی بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد. بنابراین فرد دیگر خرید را تکرار نخواهد کرد.

از سوی دیگر بازاریابی معتقد است که مشتریان باید با شیوه های مختلفی به سمت خدمات یا محصول جلب شوند. زمانی که این خدمات یا محصول تهیه شد باید ارزش بالاتری از سطح انتظار یا کیفیت بیشتری از حد انتظارمان داشته باشد.

یکی دیگر از کارهایی که به کاهش این درد پرداخت کمک می‌کند؛ برند سازی است. صاحب کسب و کار باید از شیوه های برند سازی استفاده کند تا مشتری برای پرداخت مشتاق شود و هیچ دردی هم تجربه نکند. برند های مختلفی مانند “اپل” محصولات گران دارند. اما مشتری هیچ دردی را هنگام پرداخت محصولات آن احساس نمی‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس مالی کلیک کنید.

تکنیک های کاهش درد پرداخت چیست؟

برای کاهش درد ‌پرداخت تکنیک های متفاوتی وجود دارد. که با کمک این روش ها می‌توان از میزان درد کم کرد. در این بخش مقاله تکنیک های کاهش درد پرداخت را توضیح داده ایم.

📌 تکنیک تضمین بازگشت وجه

یکی از کارهایی که باعث کاهش درد پرداخت می‌شود؛ تکنیک تضمین بازگشت وجه است. در این تکنیک فروشنده به خریدار تضمین می‌دهد که اگر مشکلی برای محصول پیش آمد، اندازه نشد و یا … وجه پرداختی شما عودت داده می‌شود. با این قرارداد مشتری درد ‌پرداخت را کمتر تجربه خواهد کرد.

📌 پرداخت اینترنتی

از روش های کاهش درد پرداخت می‌توان به پرداخت اینترنتی اشاره کرد. در این روش به دلیل اینکه فرد از پول نقدی برداشت نمی‌کند و برای خرید همه سایت ها و قمیت را بررسی کرده است؛ درد ‌پرداخت کمتری را تجربه خواهد کرد.

📌 پرداخت از اعتبار

یکی از ویژگی های برخی سایت ها این است که بخش اعتبار و امتیازدهی دارند. زمانی که فرد از طریق سایت خرید انجام دهد، به این بخش اعتبار اضافه می‌شود. و برای پرداخت های بعدی می‌تواند از طریق پرداخت اعتباری استفاده کند. در این شرایط فرد برای خرید هزینه خرج نمی‌کند و درد پرداخت کمتری هم تجربه خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با آدم خسیس کلیک کنید.

📌 کیف پول سایت

یکی از روش های کاهش درد پرداخت، استفاده از کیف پول سایت است. در این شرایط شما یک بار کیف پول سایت را شارژ می‌کنید و این مقدار هزینه داخل سایت باقی می‌ماند. و با هر بار خرید می‌توانید از این کیف کسر کنید. در این روش درد ‌پرداخت کمتر احساس می‌شود.

📌 تکنیک همبرگری

یکی از تکنیک های فروش موفق که به کاهش درد پرداخت کمک می‌کند؛ تکنیک همبرگری است. این تکنیک از سه بخش نان زیرین یا اول، برگر و نان دوم تشکیل شده است. برای ساخت همبرگر ابتدا باید از نان اول شروع کنیم. در این بخش باید از تمایزات و مزایای محصول صحبت کنید تا مشتری به سمت محصول کشیده شود. سپس به سراغ برگر خواهید رفت. این مرحله بخش تلخ فروش است که مشتری در جستجوی قیمت است. به همین دلیل باید این بخش را با نون دوم شیرین کرد. برای جلب رضایت مشتری باید همزمان از مزایای این محصول صحبت کنید. تا زمانی که ذهن مشتری از درد ‌پرداخت دور شوید باید به بیان مزایا ادامه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زن ولخرج کلیک کنید.

کلام آخر

درد پرداخت یکی از رفتارهایی است که اغلب انسان ها بعد از پرداخت نقدی، خرید محصول و … آن را تجربه می‌کنند. این فشار روانی به قدری زیاد است که فرد را به شدت پشیمان و ناراحت می‌کند. برای اینکه مشتری جذب خرید شود، صاحبین کسب و کار باید از روش های مختلف برخورد با مشتری آشنا شوند. که برای آگاهی از این روش ها می‌توانید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درد پرداخت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *