پرت بودن حواس در سکس (آو)


پرت بودن حواس در سکس یکی از معضلاتی است که زوجین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در واقع رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه بوده که افراد در حین آن باید تمرکز ذهنی داشته و همچنین همکاری و مشارکت کنند. این موضوع از مسائل زیادی نشات گرفته و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. طبیعی است که به دلیل زندگی های پرمشغله افراد و همچنین مشکلاتی که در زندگی روزمره دارند؛ در حین رابطه جنسی دچار حواسپرتی شوند. اما باید این موضوع را کنترل کنند. از طرفی برخی از افراد به رابطه جنسی تنها به چشم یک وظیفه نگاه می‌کنند که باید آن را انجام داده و در واقع از سر خود باز کنند. به همین دلیل در حینی که مشغولیت های ذهنی زیادی دارند؛ بازهم رابطه جنسی را انجام می‌دهند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پرت بودن حواس در سکس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

پرت بودن حواس در سکس

فراموش نکنید که در حین برقراری رابطه جنسی، مسائل دیگر باید به حاشیه رانده شده و زوجین تمام حواس خود را معطوف به این مسئله کنند. در چنین شرایطی کیفیت رابطه جنسی بالاتر رفته و قطعا افراد لذت بیشتری را تجربه خواهند کرد. برخی از افرادا به قدری به این موضوع اهمیت داده و همچنین تمرکز دارند که حتی با وجود محرک های مختلف نیز بازهم می‌توانند به رابطه جنسی خود توجه کنند. اما به هر حال بهتر است چنین عواملی را کنترل کرده و یا حتی آنها را حذف کرد و همچنین افراد نیز ذهن خود را آزادتر کنند. برای اطلاع از شرایط آمادگی برای رابطه کلیک کنید.

دلایل پرت بودن حواس در سکس

پرت بودن حواس در سکس، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در واقع شناسایی این دلایل می‌تواند به افراد کمک کند تا این موارد را از بین برده و مدیریت کنند. در برخی از شرایط زوجین از رابطه جنسی خود رضایت کافی ندارند و حتی در صورت سالم بودن جسمی هر دو نفر، نمی‌توانند ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. اما دلیل اصلی همین حواسپرتی است که از موضوعات زیر نشات می‌گیرد. برای آشنایی با روش های طولانی شدن رابطه کلیک کنید.

◀اشتغال ذهنی

افراد در طول روز مسائل زیادی را تجربه می‌کنند. همچنین موضوعاتی وجود دارد که باید به آنها فکر کرده و آنها را در نظر بگیرند. اما متاسفانه آنها را وارد رابطه جنسی خود کرده و به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به این موضوعات فکر می‌کنند. اما این نگرانی ها و اضطراب های کنترل نشده روزمره نه تنها به رابطه جنسی آسیب می‌زند؛ بلکه برای سلامت روانی خود فرد نیز آسیب زاست. افراد باید زمان جداگانه ای را برای فکر کردن به مشکلات خود اختصاص دهند.

◀نداشتن رضایت جنسی

برخی از افرادی که به طور کلی از عملکرد طرف مقابل خود در رابطه جنسی رضایت ندارند؛ نیز دچار پرت بودن حواس در سکس نیز می‌شوند. چنین افرادی همواره به پایان رابطه فکر کرده و هیچ لذتی از آن نمی‌برند. نارضایتی جنسی خود مشکل دیگری است که باید به آن پرداخته شود و زوجین باید در این مورد کاری کنند. برای اطلاع از دلایل ارگاسم دروغین خانم ها کلیک کنید.

◀عوامل محرک محیطی

گاهی زوجین در حین رابطه جنسی از لحاظ روانی فراغت خاطر داشته و به موضوعی فکر نمی‌کنند؛ اما محرک های محیطی برای آنها مخاطراتی ایجاد می‌کند. برای مثال روشن بودن تلویزیون حین برقراری رابطه جنسی و یا حتی برخی از موسیقی ها می‌توانند منجر به پرت بودن حواس در سکس شوند. این موضوع مخصوصا در محیط های جدید نیز بیشتر اتفاق می‌افتد.

◀ابتلا به اختلالات جنسی یا روانی

از طرفی ابتلا زوجین به اختلالات جنسی نیز یکی دیگر از دلایل پرت بودن حواس در سکس است. افراد به دلیل این مشکلات در حین رابطه دچار استرس و اضطراب شده و مدام به عملکرد خود و یا طرف مقابل فکر می‌کند. و یا از بروز مشکلات احتمالی دچار هراس می‌گردد. با اینکه اختلالات جنسی تا ح دزیادی رابطه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ اما مانعی جدی برای داشتن رابطه جنسی نیستند. افراد تنها باید این مشکلات را درمان کرده تا رابطه جنسی طبیعی را تجربه کنند. گاهی ابتلای افراد به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی نیز می‌تواند باعث بروز این شرایط شود. افرادی که به چنین اختلالی مبتلا هستند؛ به طور کلی در هیچ شرایطی نمی‌توانند تمرکز کافی داشته باشند.

راهکارهایی برای جلوگیری از پرت بودن حواس در سکس

از طرفی راهکارهایی نیز برای پیشگیری از پرت بودن حواس در سکس نیز وجود دارد. در واقع بهتر است افراد هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند چرا که این موضوع مسائل دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این قسمت به بررسی این راهکارها می‌پردازیم. برای آشنایی با برخی از بازی های جنسی با همسر کلیک کنید.

🔷تمرین های ذهنی

در قدم اول بهتر است افراد با اقدامات ذهنی در زمینه پرت بودن حواس در سکس، آغاز کنند. در واقع آنان باید تکانه های ذهنی را کنترل کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنند. اینکار می‌تواند با تمرینات تنفسی و حتی حرکتی نیز همراه باشد. اما می‌توانند از ورزش هایی مانند یوگا و مراقبه در این زمینه استفاده کنند.

🔷تغییر در شرایط محیطی و عادات رفتاری

اگر افراد تصور می‌کنند که در محیطی خاص دچار پرت بودن حواس در سکس می‌گردند؛ می‌توانند برای مدتی محیط خود را تغییر دهند. برای مثال به اتاق دیگری رفته و یا حتی از پوزیشن های جنسی را متفاوتی استفاده کنند. این اقدامات نه تنها به رابطه جنسی تنوع داده بلکه از بروز حواسپرتی نیز جلوگیری می‌کند. برای اطلاع از دلایل سردمزاجی زنان کلیک کنید.

🔷کمک گرفتن از مشاور جنسی

همچنین اگر افراد بعد از انجام تمام این روش ها بازهم در حین رابطه جنسی دچار حواسپرتی شدند؛ باید از یک متخصص کمک گرفته و با روانشناس جنسی مشورت کنند. مشاور در ابتدا شرایط رابطه جنسی زوجین را بررسی کرده و در قدم بعدی راهکارهای عملی در این زمینه به افراد ارائه می‌دهد.

پیامدهای پرت بودن حواس در سکس

فراموش نکنید که پرت بودن حواس در سکس، مشکلات بزرگتری را برای زوجین ایجاد می‌کند. اگر افراد ندانند که چطور با این موضوع برخورد کرده و یا آن را کنترل کنند؛ قطعا عوارض زیادی را تجربه خواهند کرد. در برخی از موارد، افراد از این موضوع دچار عذاب وجدان شده و احساس گناه را تجربه می‌کنند. برخی از دیگر از شریک جنسی خود دچار عصبانبت و ناراحتی می‌شوند. حتی گاهی برخی از افراد برای مقابله با این موضوع از روش های نادرستی مانند استفاده از الکل و مواد مخدر نیز استفاده می‌کنند که همین موارد نیز می‌توانند منجر به اعتیاد و یا مشکلات جنسی بیشتر شوند. رابطع عاطفی افراد نیز سرد شده و احتمالا خارج از اتاق خواب نیز دیگر علاقه ای به یکدیگر نخواهند داشت. از همین رو مواجه با این موضوع و از بین بردن آن بسیار حائز اهمیت است.

سخن پایانی

امروزه به دلیل زندگی پرفشار و شلوغ افراد، بسیاری پرت بودن حواس در سکس را در روابط خود تجربه می‌کنند. بروز این حالت در برخی از شرایط طبیعی است و نیازی به نگرانی وجود ندارد. اما اگر این حالت برای مدت زمان طولانی ادامه یابد؛ باید علت آن را پیدا کرده و از بین برد. چرا که این مسئله منجر به بروز مشکلات دیگری نیز می‌گردد. بهتر است در چنین شرایطی افراد از متخصص کمک گرفته و از روش های نامناسب استفاده نکنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پرت بودن حواس در سکس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *