قرص آهن در پریودی | 11 فایده قرص آهن در دوران قاعدگی


قرص آهن در پریودی برای اغلب خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس تحقیقات از هر 3 زن، یک نفر به کم خونی مبتلا است. مهم ترین دلیل کم خونی خانم ها عادت ماهانه است؛ که در این دوره اغلب خانم ها خون بسیار زیادی را از دست می‌دهند. زمانی که یک فرد به کم خونی مبتلا می‌شود؛ علائمی مانند سر درد، بی حالی، خستگی و افزایش خونریزی در دوران قاعدگی از خود نشان می‌دهند.

که برای رفع این کم خونی ها، مصرف قرص آهن در پریودی به رفع مشکلات زیادی می‌پردازد. بسیاری از خانم ها در کنار این کم خونی ها به دردهای قاعدگی مبتلا هستند که روان آنها را تحریک می‌کند. برای رفع مشکلات روحی که پریودی به وجود می‌آورد؛ باید از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص آهن در پریودی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

قرص آهن در پریودی

اغلب خانم ها به کم خونی مبتلا هستند. دلایل زیادی نیز در بروز کم خونی وجود دارد که اصلی ترین دلیل آن، قاعدگی است. در دوره 3 تا 7 روزه قاعدگی، 220 تا 250 میلی گرم آهن از بدن خانم ها خارج می‌شود. که این مقدار به دلایل گوناگون در افراد متغیر می‌باشد. به دلیل آن که آهن ماه معدنی ضروری و مفید برای بدن است؛ کمبود آن مشکلات زیادی را به همراه دارد. بنابراین برای جایگزین کردن آهن از دست رفته؛ برخی راهکارها را باید انجام دهید. که مصرف قرص آهن در پریودی یکی از این گزینه ها می‌باشد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فواید قرص آهن در پریودی

کم خونی در خانم ها باعث کاهش انرژی می‌شود و علاوه بر این، مشکلات جدی تری را برای فرد به وجود می‌آورد. اما خانم هایی که خونریزی شدید قاعدگی دارند، با کم خونی و فقر آهن شدید نیز مواجه هستند. این خانم ها باید همیشه در حال ذخیره آهن باشند و به طور منظم از قرص استفاده کنند. مصرف قرص آهن در پریودی فواید زیادی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 کاهش سر درد

🔻 کاهش خستگی

🔻 جلوگیری از ریزش مو

🔻 افزایش توان باروری

🔻 بهبود اختلالات هورمونی

🔻 افزایش انرژی

🔻 منظم شدن چرخه قاعدگی

🔻 بهبود حالات روحی

🔻 کاهش ابتلا به عفونت های تناسلی

🔻 تنظیم دمای بدن

🔻 افزایش تمرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص برای پریود شدن کلیک کنید.

شیوه مصرف قرص آهن در قاعدگی

مصرف قرص آهن در پریودی نیز باید بر اساس اصول خاصی باشد. جهت جلوگیری از کم خونی در دوران قاعدگی، از یک هفته قبل از شروع دوره، مصرف قرص را آغاز کنید. بر اساس تحقیقات، اثر بخشی قرص آهن بعد از 7 تا 8 روز مشخص می‌شود. بهترین روش برای مصرف قرص آهن؛ معده خالی است. اما این روش گاه حالت تهوع و ناراحتی های معده به همراه دارد. در این شرایط مصرف قرص آهن را به دو ساعت بعد از غذا تغییر دهید.

زمان مصرف قرص آهن در پریودی توجه داشته باشید که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از مصرف غذا نباید از محصولات لبنی استفاده کنید. خانم هایی که به کم خونی مبتلا هستند باید یک دوره 3 ماهه از قرص آهن استفاده کنند. و بعد از مدتی از مکمل های دوران قاعدگی کمک بگیرند. اگر با قرص آهن به یبوست و تهوع مبتلا می‌شوید؛ به جای مصرف روزانه، استفاده از قرص را به 3 هفته یک بار یا یک روز در میان تغییر دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سندرم پیش از قاعدگی کلیک کنید.

آیا قرص آهن در پریودی برای همه الزامی است؟

در هر سیکل قاعدگی حدود نیم لیتر خون از دست می‌رود. و به همین دلیل کم خونی در خانم ها شایع است. که مقدار زیادی از این آهن را می‌توانید به کمک غذا ها جذب کنید. اما برخی از خانم ها خونریزی های شدیدی را تجربه می‌کنند که مجبور به مصرف قرص آهن در پریودی می‌شوند. برای جذب مواد آهن، سیستم گوارش باید به خوبی عمل کند که با مصرف مواد غذایی مانند روی، ویتامین C و انواع ویتامین B جذب آهن با مشکل روبرو نشود.

طبق نظر متخصصان، خانم هایی که خونریزی شدید در دوران قاعدگی دارند، باید به مصرف قرص آهن در پریودی بپردازند. و برنامه ریزی دقیقی برای تامین آهن از دست رفته داشته باشند. اگر سطح آهن بدن شما طبیعی است، با تغذیه سالم و ضروری می‌توانید از کم خونی جلوگیری کنید. اما به خاطر داشته باشید که افراد کم خون جدا از دوران قاعدگی؛ باید در طول زندگی به مصرف آهن بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تجربه اولین پریود کلیک کنید.

چگونه تاثیر قرص آهن در دوران پریودی را افزایش دهیم؟

برای اینکه قرص آهن در پریودی اثر گذار باشد، باید به برخی نکات توجه کنید. که در این بخش مقاله به این نکات اشاره کرده ایم.

🔸 بعد از مصرف آهن تا 2 ساعت از نوشیدنی های کافئین دار پرهیز کنید.

🔸 جهت افزایش تاثیر قرص آهن در دوران قاعدگی، همراه با قرص آهن از مواد غذایی سرشار از ویتامین C استفاده کنید.

🔸 بهترین قرص آهن در دوران پریودی؛ قرص همراه با ویتامین C و B12 است. این ویتامین ها باعث جذب زیاد آهن در بدن می‌شوند.

🔸 مصرف قرص آهن با دوز پایین نه تنها به جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی می‌پردازد؛ بلکه جذب بالاتری نیز دارد.

🔸 آهن دو ظرفیتی مانند گلوکونات آهن و فومارات آهن جذب بالاتری دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیکل قاعدگی کلیک کنید.

آیا قرص آهن در قاعدگی خونریزی را زیاد می‌کند؟

خونریزی زیاد و پریود سنگین دلایل متفاوتی دارد. اختلال در عملکرد هورمون، اختلالات هورمونی و سندرم تخمدن پلی کیستیک از رایج ترین دلایل خونریزی زیاد است. که در بسیاری از خانم ها باعث بروز کم خونی می‌شود. و مصرف قرص آهن در پریودی هیچ تاثیری در افزایش خونریزی ندارد. اما بهترین راه، مشاوره از پزشک در زمینه مصرف آهن است.

کلام آخر

افرادی که به کمبود آهن مبتلا هستند؛ علائمی مانند سر درد، خستگی، سرگیجه و … از خود نشان می‌دهند. که این نشانه ها در دروان قاعدگی بیشتر می‌شود. برای کاهش علائم بهترین راه مصرف قرص آهن در پریودی است. که این موضوع باید تحت نظر پزشک باشد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص آهن در پریودی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصرف قرص آهن موجب افزایش خونریزی می‌شود؟

با مصرف قرص آهن در پریودی خونریزی افزایش نمی‌یابد، بهتر است که دلیل اصلی خونریزی شدید را پیگیری کنید.

مصرف قرص آهن در چرخه قاعدگی چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص آهن در پریودی، صبح ها به صورت ناشتا است. در صورتی که به صورت ناشتا با مشکل روبرو می‌شوید؛ زمان مصرف را به 2 ساعت بعد از غذا تغییر دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *