خنداندن نوزاد | 14 روش خنداندن نوزاد (آو)


خنداندن نوزاد از سرگرمی هایی است که والدین و اطرافیان به آن می‌پردازند. و همیشه افرادی که در اطراف نوزاد ‌هستند، در جستجوی ترفند هایی برای خنداندن ‌نوزاد می‌باشند. مشاهده خنده کودک برای همه افراد اطراف آن دلپذیر است. و حال همه افراد را خوب می‌کند. هیچ فردی نیز تا به امروز پیدا نشده از خندیدن نوزاد بیزار باشد.

اغلب اطرافیان و والدین نیز به دنبال خنداندن ‌نوزاد هستند. که برای این کار برخی از روش ها و راهکارها موجود می‌باشد. برخی از کودکان با کوچکترین صدا و حرکت لبخند می‌زنند. اما عده ای نیز باید حتما بزرگ سالان را به فعالیت و حرکت مجبور کنند تا بخندند. روش هایی برای خنداندن نوزاد وجود دارد. که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خنداندن نوزاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خنداندن نوزاد

یکی از بهترین و شیرین ترین سرگرمی ها؛ خنداندن نوزاد است. بیشتر پدر و مادر ها برای خنداندن‌نوزاد خود به دنبال روش های مختلفی هستند. و شنیدن صدای نوزاد از لذت بخش ترین لحظات زندگی هر پدر و مادری است. به همین دلیل همه افرادی که در اطراف کودک قرار دارند؛ برای خندادن نوزاد تلاش می‌کنند. مشاهده خنده های کودک هرگز خسته کننده و آزار دهنده نیست. و شنیدن قهقهه های نوزاد باعث می‌شود که دیگران از هر روشی برای شنیدن این صدا استفاده کنند.

اما برای شنیدن این صدای دل نشین نوزاد، روش ها و راهکارهایی موجود است. ما نیز تلاش کرده ایم تا در این مقاله روش های خنداندن ‌نوزاد را توضیح داده دهیم. برای اطلاع از روش های خنداندن نوزاد تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

روش های خنداندن نوزاد

برای خنداندن نوزاد همیشه والدین به دنبال راهکارهای متفاوتی هستند. و با خنداندن می‌توانید گریه های نوزاد را کاهش دهید. البته که باید با این راهکارها آشنا شوید تا در مواقع لازم از آنها استفاده کنید. در این بخش مقاله روش های خنداندن ‌نوزاد را توضیح داده ایم.

✨ بوسه اسکیمویی

بوسه اسکیمویی از روش های خنداندن نوزاد است. در این روش از مالیدن بینی به یکدیگر کمک می‌گیرند. با مالیدن بینی خود به بینی نوزاد همراه با بوسه می‌توانید که نوزاد را به خنده بی‌اندازید.

✨ کمک از کودک خردسال

یکی از روش های خنداندن نوزاد، کمک از کودک خردسال است. همیشه نوزادان با افراد با سن پایین ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. و به همین جهت برای شنیدن خنده نوزاد می‌توانید از کودکان خردسال کمک بگیرید.

✨ فوت کردن شکم | خنداندن‌ نوزاد

برای خنداندن نوزاد روشی مانند فوت کردن شکم وجود دارد. والدین می‌توانند با فوت کردن شکم نوزاد و در آوردن صدا های عجیب و غریب به شکم نوزاد ضربه وارد کنند. این روش به صورت تضمینی باعث خنده نوزاد می‌شود.

✨ لبخند والدین

لبخند والدین یکی از روش های خنداندن نوزاد است. همه ما می‌دانیم که خنده مسری است و لبخند والدین باعث بروز خنده نوزاد می‌شود. بنابراین اگر قصد شنیدن خنده نوزاد را دارید باید خودتا نیز لبخند بزنید.

✨ بازی با عروسک

بازی با عروسک یکی از روش های خنداندن نوزاد است. در این بازی می‌توانید عروسک های مورد علاقه نوزاد را در مقابل او قرار دهید و با زبان عروسک سخن بگویید. این کار همیشه باعث شادی و خنده نوزاد می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

✨ دالی موشه | خنداندن نوزاد

یکی از روش های خنداندن نوزاد، دالی موشه است. اغلب ما با این مدل بازی آشنا هستیم و این بازی به خوبی باعث خندیدن نوزاد می‌شود. از این بازی می‌توانید در ماه های اولیه تولد استفاده کنید و باعث شنیده خنده نوزاد شوید.

✨ تظاهر به گاز

تظاهر به گاز از دیگر روش های خنداندن نوزاد است. در این روش باید دهان خود را باز کنی و دندان های تمییز خود را به بدن نوزاد بزنید. و از کلماتی مانند الان می‌خورمت کمک بگیرید تا هیجان باعث خنده نوزاد شود.

✨ شکلک در آوردن

یکی از روش های خنداندن نوزاد، شکلک در آوردن است. افراد بزرگ سال می‌توانند با رفتار های عجیب و غریب، تغییر شکل های ظاهری، حرکات عجیب بدن و … به خنداندن کودک بپردازند.

✨ قلقلک دادن | خنداندن نوزاد

قلقلک دادن یکی از روش های خنداندن نوزاد است. برای اینکه صدای خنده کودک را بشنوید؛ تمامی نقاط بدن او را قلقلک دهید. البته برای این کار بهتر است که ملایم باشید و باعث بند آمدن نفس نوزاد نشوید. برای اینکه صدای خنده نوزاد را بشنوید نقاطی مانند پاها، زیر بغل، شکم و … را قلقلک دهید.

✨ بالا انداختن نوزاد

یکی از روش های خنداندن نوزاد؛ بالا انداختن نوزاد است. اما در این روش حتما باید حواس خود را جمع کنید که نوزاد با شدت به بالا پرتاب نشود. بسیار حواس خود را جمع کنید تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.

✨ حرکات کششی

حرکات کششی از دیگر روش های خنداندن نوزاد است. در این روش دست و پاهای نوزاد را به حالت کششی حرکت دهید. البته باید او را به پشت بخوابانید و دست و پاهایش را به سمت بیرون حرکت دهید.

✨ پرواز با کودک

برای اینکه باعث خنداندن نوزاد شوید؛ از بازی پرواز کمک بگیرید. کودک را روی دستان خود قرار دهید و با آواز و در آوردن صدای هواپیما، او را حرکت دهید. این کار به شدت باعث شادی و لبخند کودک می‌شود.

✨ رقص و آهنگ شاد

یکی از روش های دیگر خنداندن نوزاد، رقص و آهنگ شاد است. گاهی برای شنیدن صدای خنده کودک باید شاد باشید. آهنگ شاد بگذارید و برقصید. تا با این کار لبخند را به لب هایش هدیه دهید. البته بهتر است که از موزیک های شاد استفاده کنید.

✨ بازی با سایه | خنداندن ‌نوزاد

بازی با سایه از دیگر روش های خنداندن نوزاد است. این روش بسیار قدیمی و مرسوم است که با سایه های روی دیوار می‌توانید برای کودک شکلک در بیاورید.

کلام آخر

برای خنداندن نوزاد همه افراد دست به دست هم می‌دهند. تا محیطی شاد و به دور از گریه برای کودک فراهم کنند. اما گاهی گریه کودک به دلیل بی قراری های دیگر است. به همین دلیل همیشه برای رفع گریه نباید به خنداندن‌ نوزاد بپردازید. برای اینکار از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خنداندن نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *