توجیه خیانت | 8 دلیل برای توجیه خیانت (آو)


توجیه خیانت با روش های متفاوتی صورت می‌گیرد. اما هیچ توجیهی برای خیانت وجود ندارد. خیانت رفتار آسیب زایی است که زندگی مشترک را نابود می‌کند. این اتفاق پیامدهای بسیار زیادی به دنبال دارد. که هم خود فرد و هم شریک احساسی را با آسیب روبرو می‌کند. امروزه شیوع خیانت باعث عادی سازی شده است. و همه افراد در اطراف خود حداقل یک بار این رویداد را مشاهده کرده اند. خیانت آسیب های زیادی وارد می‌کند و فرد آسیب دیده را به سوی اختلال افسردگی و اضطراب سوق می‌دهد.

به همین دلیل که فرد آسیب های روانی زیادی را تحمل می‌کند؛ توجیه خیانت به هیچ وجه قابل قبول نیست. در صورتی که با خیانت مواجهه شدید حتما از روانشناس و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توجیه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

توجیه خیانت

دلایل و حرف هایی که برای توجیه خیانت آورده می‌شود؛ تنها خود فرد را گول می‌زند. هیچ فرد سالمی خیانت را رفتار سالم و بی عیب تلقی نمی‌کند. بسیاری از افراد هستند که به دلیل عادی سازی خیانت در جامعه؛ بارها با وجود فرزند به همسر خود خیانت می‌کنند. و اغلب افراد خائن تصور می‌کنند که شریک احساسی او متوجه خیانت نخواهد شد. یا اگر هم متوجه شد با توجیه‌خیانت او را قانع خواهید کرد. اما دریغ از اندکی اندیشه.

توجیه خیانت و دلایل مختلف برای قانع سازی هرچقدر بیشتر صورت بگیرد؛ ناراحتی نیز بیشتر می‌شود. جدا از آن فاصله شما با شریک احساسی تان نیز بیشتر خواهد شد. به طور کل خیانت در مردان شایع تر است و همچنین توجیه آن نیز بیشتر صورت می‌گیرد. در این بخش مقاله راجع به روش های توجیه این رفتار صحبت کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تست خیانت کلیک کنید.

اثر چراغ گازی در توجیه خیانت

نظریه چراغ گازی در روانشناسی بر اساس داستانی با موضوع خیانت تعبیه شده است. در داستان چراغ گازی، فرد با روشن و خاموش کردن چراغ گازی احساس توهم را به همسر خود منتقل می‌کند. و از این راه توجیه خیانت به همسر را شکل می‌دهد. دلیل تراشی و توجیه خیانت حس توهم و شک را به فرد منتقل می‌کند. به همین دلیل با توجه به اثر چراغ گازی خیانت خود را انکار می‌کنند و به توجیه رفتار خود می‌پردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکرار خیانت کلیک کنید.

دلایل توجیه خیانت

توجیه خیانت با دلایل مختلفی امکان پذیر است. معمولا افرادی که از کار خود پشیمان می‌شوند و قصد بازگشت به زندگی مشترک دارند از این توجیهات استفاده می‌کنند. در این بخش مقاله دلایل توجیه این رفتار را کامل توضیح داده ایم.

🟡 نارضایتی از زندگی مشترک

شایع ترین توجیه خیانت، نارضایتی از زندگی مشترک است. زمانی که از زندگی مشترک ناراضی هستید، راه های زیادی را می‌توانید برای حل مشکلات انتخاب کنید. مخصوصا زمانی که سال های زیادی را در کنار همسر خود سپری کرده اید. اما عده ای از افراد نیز هستد که تنها برای ارضای حس کنجکاوی خود این کار را انحام می‌دهند. اما در این شرایط به مرور زمان خیانت به عادت تبدیل می‌شود.

🔴 انتقام از همسر | توجیه خیانت

یکی از دلایل توجیه خیانت، انتقام از همسر است. گاه افراد به دلیل اینکه همسرشان در گذشته به آنها خیانت کرده است؛ برای انتقام این کار را انجام می‌دهند. این افراد به جای صحبت و کمک از روانشناس، انتقام را انتخاب می‌کنند. که راهی برای نمایش قدرت است.

🟣 عدم جذابیت همسر

عدم جذابیت همسر یکی از دلایل توجیه خیانت است. برخی از افراد می‌گویند که شریک عاطفی برایمان جذاب نیست. اما اگر اخساس می‌کنید که شریک احساسیتان برای شما جذابیت ندارد؛ این موضوع را حل کنید تا با مشکلات بیشتری در این زمینه روبرو نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

🟠 بی اعتنایی به همسر

یکی از دلایل توجیه خیانت، بی اعتنایی همسر است. عده ای از افراد برای اینکه خیانت خود را توجیه کنند؛ اعتراض دارند که همسرم به من توجهی ندارد. به جای اینکه خودتان را با بی توجهی همسر قانع کنید؛ به دنبال ریشه بی اعتنایی او باشید. شاید رفتار شما است که باعث بی توجهی و سردی او شده است.

🟢 اعتراف به تنوع طلبی

عده از افراد برای توجیه خیانت اعتراف به تنوع طلبی می‌کنند. و با این موضوع به خودشان اجازه تنوع طلبی می‌دهند. ادعا دارند که به دلیل تنوع طلبی اگر با افراد گوناگون نباشد؛ خودش دچار کسالت می‌شود. و قصد دارند که برای رفع کسالت در زندگی مشترک این رفتار را انجام دهند.

🔵 تکلیف نامشخص | توجیه خیانت

برخی از افراد برای توجیه خیانت خودشان را بلاتکلیف نشان می‌دهند. معمولا می‌گویند که نمی‌دونم چرا اینجوری شد؛ دست خودم نبود؛ خودمم متوجه نشدم که چی شد و … . با این حرف ها نمی‌توانید رفتار اشتباه خود را توجیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه تاکسیک کلیک کنید.

🟤 تنها بودم

تنهایی یکی از دلایل برای توجیه خیانت است. برخی از زوحین به دلیل اینکه در زندگی مشترک احساس تنهایی دارند، دست به خیانت می‌زنند. حتی شاید برای رهایی از این تنهایی معتاد به مصرف الکل و مواد مخدر شوند. به جای اینکه کار خود را به دلیل تنهایی توجیه کنید؛ به دنبال دلیل و ریشه این تنهایی خود باشید.

⚪ مشکلات رابطه جنسی

از دیگر دلایل غیر قابل منطقی برای توجیه خیانت، مشکلات رابطه جنسی است. به گفته فرد خائن، همسر خود را دوست دارد اما از لحاظ جنسی ارضا نمی‌شوند. و با ورود به رابطه دیگر این خلا را پر می‌کنند. اما توجیه‌خیانت در این شرایط هرگز قابل قبول نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنار آمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

عواقب خیانت

توجیه خیانت عواقب زیادی به بار می‌آورد. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 بی اعتمادی به همسر

🔻 دلسردی از اطرافیان

🔻 بد بینی

🔻 مشکلات روانی

🔻 تغییر در رفتارهای زناشویی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت به همسر کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ توجیه خیانت هرگز قابل قبول نیست اما با روش های متفاوتی صورت می‌گیرد. زمانی که فردی با خیات روبرو می‌شود؛ مشکلات زیادی را تحمل خواهد کرد؛ که آسیب های روانی به مرور زمان کل زندگی فرد را مختل می‌کند. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید تا تحت سلطه مشکلات روانی قرار نگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توجیه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *