ازدواج برای فرار از خانواده | 5 دلیل ازدواج برای فرار از خانواده (آو)


ازدواج برای فرار از خانواده در برخی از فرهنگ ها بسیار زیاد مشاهده می‌شود. عده ای از خانواده ها هستند که با سخت گیری های مداوم، محدودیت های پی در پی، تنش های افراطی و … فرزندان خود را مجبور می‌کنند تا برای فرار از خانواده تن به ازدواج دهند. این ازدواج با به دلیل اینکه برای رهایی از خانواده است، به شیوه منطقی و مناسبی تصمیم گیری نمی‌شوند. به همین دلیل معمولا با مشکلات زیادی روبرو هستند.

ازدواج برای فرار از خانواده معمولا برای دختر ها بیشتر است. اما این جوانان اطلاعی ندارند که مشکلات خانوادگی بهتر از تنش های ازدواج است. به همین دلیل است که به اصطلاح می‌گویند با انتخاب اشتباه فرد از چاله به چاه افتاده است. اما جدا از این موضوع بسیاری از افراد نیز هستند که با این ازدواج ها خوشبخت شده اند که بسیار نادر است. برای جلوگیری از مشکلات خانوادگی به جای ازدواج های نامناسب، از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج برای فرار از خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج برای فرار از خانواده

نوجوانان در سن بلوغ به دلیل جستجوی استقلال، خانواده را به خوبی درک نمی‌کنند. معمولا با آنها در تنش و دعوا هستند. که این تنش ها به دلیل محدودیت های رفتاری، آزادی، پوششی، امور مختلف و … است. یا با مشکلاتی مانند اعتیاد والدین، مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی، خشونت های خانگی و … روبرو هستند. به همین دلیل برای رهایی خود از این وضعیت، تن به ازدواج برای فرار از خانواده می‌دهند. دلایل دیگری نیز در بروز این ازدواج دخیل است. که در این مقاله توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انگیزه ازدواج کلیک کنید.

دلايل ازدواج براى فرار از خانواده 

ازدواج براى فرار از خانواده در بسيارى از فرهنگ ها وجود دارد. تن به ازدواج در این شرایط به دلایل مختلفی پدید میآید، که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔵 مشکلات فرهنگی | ازدواج برای فرار از خانواده

یکی از دلایل ازدواج برای فرار از خانواده، مشکلات فرهنگی است. در واقع خانواده هایی که پر تنش هستند و مشکلات زیادی را پیش رو دارند؛ فرزندانشان تن به ازدواج های حتی نامناسب جهت فرار از خانواده میدهند. دلایل مختلفی نیز در بروز مشکلات فرهنگی وجود دارد که شامل بی سوادی، باورهای اشتباه، آموزش های نامناسب ومیشوند.  

🟡 خشونت های خانگی

خشونت های خانگی یکی از دلایل ازدواج برای فرار از خانواده است. داد، فریاد، سو استفاده، کتک و آزارهای مختلف باعث میشود که فرزندان تن به چنین ازدواجهایی بدهند. خشونت های خانوادگی را یک پنجم کودکان حداقل یک بار تجربه کرده اند. به همین دلیل آزارهای والدین باعث فرار از خانه توسط ازدواج میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج در 16 سالگی کلیک کنید. 

🔴 عدم برقراری رابطه خوب با والدین

عدم برقراری رابطه خوب با والدین از دیگر دلایل ازدواج برای فرار از خانواده است. در این شرایط فرزندان مورد توجه والدین قرار نمیگیرند و احساس ناکارآمدی دارند. در این شرایط خانواده از حالت دوستانه خود خارج میشود و فرزندان احساس میکنند که هیچ نقشی در زندگی والدین ندارند. نظرشان خارج از اهمیت است و تنها باید از دستورات والدین اطاعت کنند

⚪️ اعتیاد والدین | ازدواج برای فرار از خانواده

از دیگر شرایطی که باعث ازدواج برای فرار از خانواده میشود؛ اعتیاد والدین است. در این شرایط فرزندان مخصوصا دختر به دلیل اذیت هایی که توسط والد صورت میگیرد؛ تن به ازدواج های نامناسب میدهند

🟢 مسائل اقتصادی

یکی از دلایل ازدواج برای فرار از خانواده، مسائل اقتصادی است. به دلیل خواسته های فراوان فرزندان و برطرف نشدن این نیازها، مسائل اقتصادی به فرزندان فشار وارد میکند و همین امر باعث فرار آنها از خانه میشود. موضوع مسائل اقتصادی برای فرزندان دختر بیشتر از پسرها میباشد. که دختر ها در این شرایط برای رفع نیازهای مالی خود با افراد مسن تر با وضع مالی خوب ازدواج میکنند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرار از خانه کلیک کنید.

چرا ازدواج برای فرار از خانواده درست نیست؟

به طور کل اگر با دید باز تر و منطقی تری به ازدواج برای فرار از خانواده نگاه کنیم، افرادی که تن به چنین ازدواج هایی میدهند، به اصطلاح از چاله به چاه افتاده اند. به همین دلیل ازدواج در این شرایط اشتباه است. در این بخش مقاله نیز راجع به دلایل اشتباه بودن این ازدواج توضیح داده ایم.

📌 افزایش طلاق | ازدواج برای فرار از خانواده

یکی از مشکلات ازدواج برای فرار از خانواده، افزایش طلاق است. ازدواج تصمیم بزرگ و سختی است. زمانی که برای این تصمیم گیری زمان زیادی صرف نکرده باشید و تنها بخواهید که برای فرار بدون بررسی ویژگی ها ازدواج کنید؛ پیامدهای زیادی نیز باید تحمل کنید

📌 مشکلات روحی و روانی

مشکلات روحی و روانی از دیگر اشتباهات ازدواج برای فرار از خانواده است. زمانی که زوجین برای فرار از مشکلات گوناگون تن با ازدواج بدهند، تصور رهایی در ازدواج دارند؛ اما مشکل اینجاست که بعد از ازدواج آن چیزی که در تصور فرد بوده است، رخ نمیدهد. به همین دلیل با مشکلات روحی و روانی روبرو خواهد شد. فشارهای روانی وارده در زندگی، ویژگی های شخصیتی متفاوت، اضطراب و استرس های مداوم این مشکلات روحی و روانی را پدید میآورد

📌 زندگی ناموفق در آینده

از دیگر مشکلات ازدواج برای فرار از خانواده، زندگی ناموفق در آینده است. افرادی که تن به چنین ازدواج هایی میدهند، بدون توجه به آینده مشترک و موفق ازدواج میکنند. در واقع همان از چاله به چاه افتادن در این بخش صدق میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی بعد از عقد کلیک کنید. 

کلام آخر

بسیاری از دختران و پسران جهان به دلیل مشکلات فراوان و تمام نشدنی، تن به ازدواج برای فرار از خانواده میدهند. اما از عواقب و پیامدهای آن اطلاعی ندارند. تصور آنها از ازدواج یکزندگی موفق و بدون مشکل است، اما دریغ از آنکه شما به جای چالش با خانواده خود باید با چالش های خانواده همسر نیز روبرو میشوند. به همین دلیل به جای روبرویی با مشکلات بیشتر، توصیه میکنیم که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا مشکلات خانوادگی را حل کنید و مجبور به ازدواج نشویدمرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج برای فرار از خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *