رفتار با کودک (ریپ)


رفتار با کودک باید هوشمندانه باشد. این رفتار والدین است که تربیت کودک را شکل می‌‌دهد. کودکان در سنین مختلف واکنش های متفاوتی از خود بروز می‌دهند. گاهی کودک لجبازی می‌کند، برخی از کودکان ذاتا خوش رفتار نیستند! به همین دلیل تربیت و نحوه رفتار با کودک از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طور کل تربیت یعنی آموزش رفتارهای خوب و آموزش جلوگیری از رفتارهای بد. برخی از والدین از نحوه تربیت درست و مناسب با کودک اطلاعی ندارند. زمانی که پدر و مادر به فرزندآوری فکر می‌کنند؛ باید نسبت به رفتار با کودک به آگاهی برسند. زمانی که این آگاهی وجود نداشته باشد؛ تربیت و نحوه برخورد با کودک به اشتباه پیش می‌رود. به همین دلیل باید از روانشناس کودک کمک بگیرید. با کمک روانشناس و مشاور از روش‌های برخورد و رفتار با کودک در موقعیت های متفاوت، اطلاع کسب خواهید کرد. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

رفتار با کودک

رفتار با کودک

همه والدین باید رفتار با کودک را آموزش دیده باشند. کودک نیاز به تربیت و آموزش دارد؛ به همین دلیل باید زمان مناسبی برای تربیت کودک در نظر بگیرید؛ حتی زمانی که شاغل هستید. پدر و مادر وظیفه دارند که قبل از هرچیزی از روش های برخورد با کودک توسط روانشناس آگاه شوند. و خود را آماده کنند که در صورت بروز هر گونه واکنش پیش بینی شده و پیش بینی نشده، چه رفتاری از خود نشان دهند.

رفتار با کودک باید بر اساس اصول آموزش باشد. با رفتار های خود هم کودک را تربیت خواهید کرد و هم به او آموزش خواهید داد که چه رفتاری مناسب است و چه رفتاری نباید انجام شود. اگر نگران آینده فرزندان خود هستید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

روانشناس کودک والدین را راهنمایی خواهد کرد تا روش های مناسب و درست برخورد با کودک را آموزش ببینید. در این مقاله نیز روش های برخورد و رفتار با کودک را توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

چگونگی رفتار با کودک

چگونگی رفتار با کودک

رفتار با کودک روش های مختلفی دارد. این والدین هستند که باید روش های برخورد با کودک را آموزش ببیند. کودک با رفتار های والدین، شخصیت و رفتار خود را شکل می‌دهد. به همین علت لازمه رفتار با کودک؛ راهنمایی از مشاور است. در این بخش نیز چگونگی رفتار با کودک را توضیح داده ایم.

📌 از کودک خود تعریف و تمجید کنید

برای رفتار با کودک لازم است که از او تعریف کنید. هر زمانی که کودک شروع به کار مثبتی کرد، از او تشکر و تعریف کنید. مثلا زمانی که کودک وسایل خود را جمع می‌کند؛ غذای مورد علاقه او را درست کنید. یا هدیه کوچکی به مناسبت انجام کار خوب او بدهید.

📌 چرایی سوالات و کارهای او را توضیح دهید

برای رفتار با کودک لازم است که چرایی ها را به او توضیح دهید. بهتر است هر کاری که از کودک می‌خواهید را توضیح دهید. مثلا به او بگویید که باید تغذیه مناسب داشته باشد و از تنقلات دور بماند، به این دلیل که سلامت جسمانی اش باید قوی بماند. یا مثلا به فرزند خود توضیح دهید که برای اینکه نظم داشته باشد؛ باید وسایل خود را پس از استفاده سر جای خودش قرار دهد.

📌 وجدانی بودن کودک را رشد دهید

وجدان موضوع مهمی است که باید رشد داده شود. زمانی که فرزند شما از رفتار اشتباه خود حس بدی داشت، به او توضیح دهید که این حس بد برای همه پیش می‌آید و انقدر جای نگرانی نیست. درست و غلط را به او توضیح دهید و از مثال‌های مختلف استفاده کنید. اینکه کودک پس از کار اشتباه هیچ ناراحتی نداشته باشد و یا با اشتباه کوچیک خیلی ناراحت شود خوب نیست. به شیوه ای این موضوع را با کمک روانشناس آموزش دهید که حد وسط برای وجدان وجود داشته باشد.

📌 در منزل قوانین و حدودی را مشخص کنید | رفتار با کودک

یکی از روش‌های برخورد و رفتار با کودک، تعیین قوانین در منزل است. کودک تصور می‌کند هر رفتاری که بخواهد؛ می‌تواند انجام دهد. و اگر چیزی به خواست آنها نباشد؛ گریه زاری می‌کند. و با روش های نامناسب این پرخاش و ناراحتی خود را بروز می‌دهد. اما زمانی که به کودک بگویید قوانین خانه چیست؛ آموزش می‌بیند که چه محدودیت هایی دارد و بر اساس چه قوانین باید رفتار کند.

📌 اجازه تصمیم گیری به کودک بدهید

یکی از روش های رفتار با کودک، اجازه تصمیم گیری است. والدین باید در برخی از شرایط به کودک اجازه تصمیم گیری بدهند. مثلا برای انتخاب لباس، اسباب بازی، غذا و … از کودک بخواهید که تصمیم بگیرد. زمانی که قدرت تصمیم گیری به کودک داده می‌شود؛ تصمیم های بهتری با بررسی خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی دانش آموزان ابتدایی کلیک کنید.

📌 صبر را به کودک آموزش دهید

یکی از موضوعاتی که در رفتار با کودک از اهمیت بالایی برخوردار است، آموزش صبر است. حتما به فرزندان خود با روش‌های عملی صبر را آموزش دهید. بسیاری از کودکان علاقه ای به صبوری ندارند. و دوست دارند که هر چیزی خیلی زود به نتیجه برسد. آموزش صبر اندکی دشوار است و امکان دارد که خیلی اذیت شوید. اما برای آینده فرزند خود این موضوع را جدی بگیرید.

📌 بروز احساسات را به کودک یاد بدهید | رفتار با کودک

یکی از مسائل مهمی که والدین باید در رفتار با کودک به او آموزش بدهند؛ بروز احساسات است. کودک نباید احساسات خود را سرکوب کند. به همین دلیل حتما به او آموزش دهید که احساسات خود را در شرایط مناسب بروز دهد. مثلا زمانی که خشمگین می‌شود؛ اجازه بروز ناراحتی دارد. یا زمانی که حالش خوب است، باید احساس شادی خود را بروز دهد. در این زمینه بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید تا بروز صحیح احساسات را آموزش دهد.

📌 از آموزش همدلی دریغ نکنید

در رفتار با کودک از آموزش همدلی دریغ نکنید. حتما این موضوع را در نظر بگیرید که کودک برای افزایش مهربانی ها، نیازمند همدلی است. اگر 2 فرزند به بالا داشته باشید؛ آموزش همدلی ساده تر خواهد شد. به کودکان بگویید که باید وسایل مورد نیاز یکدیگر را فراهم کنند. و شریک یکدیگر شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پاسخ به سوالات جنسی کودک کلیک کنید.

کلام آخر

برای رفتار با کودک باید با احتیاط برخورد کنید. کودکان بسیار ظریف هستند و هر رفتار شما را ضبط می‌کنند تا در شرایط و موقعیت مناسب از خود بروز دهند. به همین دلیل این رفتارها باید اصولی و با بررسی های دقیق باشد. حتما از روانشناس کودک در این زمینه راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا در شرایط و موقعیت های متفاوت رفتار مناسبی داشته باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *