دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳


دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور یکی از مهم ترین سوالات داوطلبانی است که قصد ثبت نام به صورت بدون آزمون در مقطع ارشد دارند. دفترچه راهنما اطلاعات مورد نظر داوطلبان را در اختیارشان قرار می‌دهد. در این مطلب به بررسی کامل دفترچه ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳ پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳

هر ساله دانشگاه های دولتی و آزاد علاوه بر پذیرش بر اساس کنکور کارشناسی ارشد، اققدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور نیز می‌نمایند. سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام شد اما پس از آن سال این نوع پذیرش لغو شد و در سال های گذشته دانشگاه ها تنها به صورت بدون کنکور بر اساس استعداد درخشان دانشجو پیذیرفته اند.

هنوز مشخص نشده است که در سال ۱۴۰۳ پذیرش بدون کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی انجام خواهد شد یا خیر. در صورت انجام این نوع پذیرش، دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی نیز منتشر خواهد شد.

در این دفترچه تمامی شرایط و اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد اعلام خواهد شد. به محض قرار گیری دفترچه ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳ این مطلب بروزرسانی شده و دفترچه ثبت‌نام در این مطلب قرار خواهد گرفت.

[box type=”success” align=”” class=”” width=””] جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. [/box]

مندرجات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403

همانطور که گفته شد پس از سال 99 دیگر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام نشد اما با این حال این امکان وجود دارد که در سال جاری این نوع پذیرش مجددا انجام شود. به همین دلیل بهتر است که متقاضیان از مندرجات دفترچه اطلاع داشته باشند تا در صورت پذیرش با مشکلی مواجه نشوند. مهم ترین شرایط ثبتنام بدون کنکور ارشد بر اساس دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور به شرح زیر می‌باشد.

✅ایمان به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول در قانون اساسی

✅داشتن گواهی فراغت از تحصیلی

✅کسب مدرک کارشناسی

✅معافیت از خدمت و یا داشتن کارت پایان خدمت

✅دانشجویان سال آخر کارشناسی نیز امکان ثبت نام خواهند داشت.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد طی سال های گذشته تنها روش پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور از طریق استعداد درخشان بوده است و این روش در سال جاری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ثبت نام بر اساس استعداد درخشان با ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی متفاوت است. این نوع پذیرش توسط هر دانشگاه انجام خواهد شد و در واقع دفترچه مجزایی منتشر نمی‌شود که در آن زمان و نحوه ثبت نام درج شده باشد.

دانشجویان باید سایت دانشگاه های مورد نظر خود را پیگیری کنند تا از زمان ثبت نام بدون کنکور بر اساس استعداد درخشان مطلع گردند. به طور معمول دانشگاه ها از اواخر آبان ماه فراخوان های مربوط به پذیرش بدون کنکور را منتشر خواهند کرد. این روند طولانی است و معمولا تا اردیبهشت ماه به طول می‌انجامد چراکه دانشگاه ها باید معدل داوطلبان برا بررسی نمایند.

مندرجات دفترچه استعداد درخشان ارشد

همانطور که گفته شد شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور ارشد بر اساس استعداد درخشان در سایت هر دانشگاه قرار خواهد گرفت و دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور برای این نوع پذیرش منتشر نخواهد شد. اما با این حال یکسری شرایط در بین تمامی دانشگاه ها یکسان است و داوطلبان باید از آن ها اطلاع داشته باشند. این شرایط به شرح زیر هستند.

✅کسب رتبه 15 درصد برتر بین هم رشته ای‌ها

✅کسب معدل تعیین شده در فراخوان دانشگاه

✅اقدام برای ثبت نام دانشگاه با استعداد درخشان پس از فارغ التحصیلی از مقطع قبلی به صورت بدون توقف

✅امکان استفاده از سهمیه استعداد درخشان تنها یکبار وجود دارد.

مشاوره کارشناسی ارشد بدون آزمون

داوطلبانی که قصد پذیرش به صورت بدون کنکور کارشناسی ارشد را دارند، می‌توانند از طریق سوابق تحصیلی و یا استعداد درخشان اقدام به نام نویسی نمایند. دفترچه ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور به داوطلبان کمک می‌کند تا اطلاعات لازم در زمینه ثبت‌نام را به دست آورند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می‌شود؟

دفترچه ثبت نام همزمان به شروع نام نویسی منتشر خواهد شد و داوطلبان می‌توانند نسبت به دانلود و مطالعه آن اقدام نمایند.

آیا در سال جدید دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی منتشر خواهد شد؟

چندین سال است که سازمان سنجش اقدام به پذیرش بر این اساس نکرده است اما در صورت تغییر در سال جاری این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

دفترچه ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ بر اساس استعداد درخشان در چه سایتی منتشر خواهد شد؟

پذیرش بر اساس استعداد درخشان دفترچه مشترکی ندارد و هر دانشگاه فراخوان مربوط به خود را منتشر خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *