اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری | اندازه شکم در 9 ماه بارداری


اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری بعد از هفته بیستم بارداری رشد می‌کند. بعد از این هفته پزشک در هر ویزیت اندازه ارتفاع رحم را می‌سنجد. و با استفاده از این روش نرخ رشد جنین و نحوه قرار گیری جنین را مشخص می‌کنند. با توجه به حساب های سر انگشتی، ارتفاع رحم به سانتی متر باید حدودا اندازه با سن بارداری به هفته باشد. مثلا در هفته 20 بارداری، ارتفاع رحم باید حدود بین 17 تا 23 سانتی متر باشد. با اندازه شکم در ماه های مختلف حاملگی خانم ها می‌توانند از سلامت جنین و رشد او اطمینان حاصل کنند. اندازه شکم در ماه های مختلف حاملگی متفاوت از یکدیگر است و پزشک با کمک این روش ابعاد و موقعیت جنین را بررسی می‌کند. برای اطلاع از اندازه شکم در ماه های مختلف تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری معیاری برای سنجش رشد، سلامت و موقعیت قرار گیری جنین است. با اینکه این روش به صورت قطعی نیست اما پزشکان با اندازه گیری در این روش از سلامت جنین آگاه می‌شوند. عوامل مختلفی نیز در اندازه شکم در ماه های مختلف حاملگی دخیل است که می‌توان به حاملگی اول، سفتی و یا شلی عضلات، توده عضلانی، مایع آمونیتیک و … اشاره کرد. مادرانی که بارداری اول خود را تجربه می‌کنند، معمولا بین هفته های 16 تا 20 تغییرات را احساس می‌کنند. اما برای برخی نیز تا اواخر 3 ماهگی این برآمدگی ها قابل توجه نیست. اما اندازه‌شکم در ماه های مختلف حاملگی در بارداری دوم به شیوه سریع تری رخ می‌دهد. در این مقاله راجع به اندازه شکم در ماه های مختلف حاملگی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عوامل تاثیر گذار در اندازه‌شکم در ماه های مختلف بارداری

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد. همانطوری که دو بارداری یک مادر هرگز شبیه به هم نیست؛ اندازه های بارداری نیز با یکدیگر متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به عوامل موثر در اندازه شکم در ماه های مختلف حاملگی توضیح داده ایم.

📌 عضلات بدن | اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری

یکی از عوامل موثر اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری، عضلات شکم است. زمانی که قبل از بارداری شکم تخت و کشیده داشته باشید، زمان بیشتری شکل شکم را حفظ خواهید کرد و سپس شروع به تغییر سایز خواهید کرد.

📌 بارداری چندم

برای اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری باید به بارداری چندم نیز دقت داشته باشید. اکثر عضلات زنان بعد از تولد فرزند اول باز می‌شود.

📌 استخوان بندی

از دیگر عوامل موثر در اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری، استخوان بندی است. بر اساس استخوان بندی ریز و درشت افراد، ممکن است که رشد شکم سریع تر یا کند تر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغذیه دوران بارداری ماه به ماه کلیک کنید.

📌 سن | اندازه‌شکم در ماه های مختلف بارداری

از دیگر عوامل موثر در اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری، سن است. عضلات خانم ها در 20 سالگی قوی تر می‌باشد و این موضوع باعث می‌شود اندازه شکم شما به سرعت تغییر نکند.

📌 وضعیت جنین

وضعیت از دیگر عوامل موثر در اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری که به بزرگ و کوچک شدن شکم مادر تاثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوران بارداری کلیک کنید.

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری چقدر است؟

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری متفاوت است. در این بخش مقاله اندازه شکم در 9 ماه بارداری را توضیح داده ایم.

🟣 اندازه شکم در ماه اول

اندازه شکم در ماه اول بارداری به شیوه ای نیست که قابل مشاهده باشد. به دلیل اینکه در ماه های اول بارداری اندازه جنین حدود 2 میلیمتر است. تنها با تست های بارداری می‌توان به وجود بچه پی برد.

🟠 اندازه شکم در ماه دوم | اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری

در ماه دوم بارداری اندازه جنین حدود 1.5 تا3 میلیمتر است. و اندام های حیاتی در این ماه شکل می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش وزن در بارداری کلیک کنید.

🟢 اندازه شکم در ماه سوم

در ماه سوم بارداری اندازه جنین به 8 تا 9 سانتی متر می‌رسد. و حدودا 34 گرم وزن دارد. و مادر در این ماه تغییرات ظاهری مانند رنگ پستان ها و شکل شکم دارد.

🔴 اندازه شکم در ماه چهارم

طول جنین در ماه چهارم بارداری به 9 سانتی متر و وزن او حدود 40 گرم است. در این ماه بدن سفت تر می‌شود و حرکات جنین نیز افزایش می‌یابد.

🟡 اندازه شکم در ماه پنجم | اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری

در ماه پنجم بارداری اندازه جنین 14.2 سانتی متر است و وزنی حدود 190 گرم دارد. در این دوره مادران تغییراتی مانند فشار خون، قند خون و کشیدگی پوست دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برنامه غذایی برای زنان باردار کلیک کنید.

🔵 اندازه شکم در ماه ششم

اندازه جنین در ماه ششم بارداری به 28.9 سانتی متر می‌رسد و حدود 512 گرم وزن دارد. تا ماه ششم مادران باردار حدود 5 کیلو وزن اضافه می‌کنند.

🟤 اندازه شکم در ماه هفتم

اندازه جنین در ماه هفتم بارداری به 3 سانتی متر می‌رسد. و وزن او برابر با 884 گرم است. و اندازه شکم مادر نیز بزرگ شده است.

⚪ اندازه شکم در ماه هشتم | اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری

در ماه هشتم بارداری، اندازه شکم مادر به قدری رشد کرده است که با چشم نیز قابل تشخیص است. طول جنین به 42.2 سانتی متر می‌رسد و وزنی حدود 1702 دارند.

🟣 اندازه شکم در ماه نهم

اندازه شکم در ماه نهم بارداری بیش از اندازه بزرگ شده است و مادر کاملا اضافه وزن دارد. طول جنین در این ماه به 50 سانتی متر می‌رسد و وزن او حدود 2600 تا 3500 است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش در بارداری کلیک کنید.

کلام آخر

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. عضلات مادر، استخوان بندی، سن و … همگی در اندازه شکم مادر موثر است. در این مسیر حتما از روانشناس برای پیشگیری از افسردگی و اختلالات روانی کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *