عدم تمرکز در رابطه | 5 دلیل عدم تمرکز در رابطه (آو)


عدم تمرکز در رابطه جنسی چالش های زیادی را به همراه دارد. رابطه جنسی موضوع مهمی در رابطه است که اگر تبدیل به دغدغه فکری زوجین شود، قطعا مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. حواس پرتی یا عدم تمرکز در رابطه نیز یکی از دغدغه های زوجین است. زمانی که حواس پرتی در رابطه شکل بگیرد؛ تحریک پذیری، نعوظ، ارگاسم و لذت زنان و مردان با خلل مواجهه است. اگر در موقعیت های دیگری جز رابطه جنسی، فرد به حواس پرتی در تحصیل، شغل، فعالیت های زندگی و … مبتلا باشد، نشان از اختلال مهم مانند افسردگی، بیش فعالی، کم توجهی و … است. در چنین شرایطی باید درمان اختلالات فورا صورت بگیرد. برای درمان حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

عدم تمرکز در رابطه

عدم تمرکز در هر رابطه ای اعم از جنسی، عاطفی، دوستانه و … مشکلات و چالش هایی را به همراه دارد. زمانی که این عدم تمرکز مداوم و تکراری باشد نام اختلال به خود می‌گیرد. اما گاه این عدم تمرکز در رابطه می‌تواند ناشی از فشار کاری، کم خوابی، خستگی، نگرانی از بیدار شدن، ورود سر زده فرزندان به اتاق خواب، کاهش محرک های شهوانی، اختلافات خانوادگی و … باشد. عدم تمرکز در رابطه دلایل متنوعی دارد که با احتمال بیشتری استرس و دشواری های زندگی در آن دخیل هستند. برای درمان و تمرین تمرکز در رابطه جنسی توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس کمک بگیرید. به طور کلی در این مقاله راجع به عواقب و دلایل عدم تمرکز در رابطه توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عدم تمرکز در رابطه چه عواقبی دارد؟

عدم تمرکز در رابطه جنسی همراه با عواقبی است. که برای رابطه به عنوان سم شناخته می‌شود. این بخش مقاله را به عواقب عدم تمرکز در رابطه اختصاص داده ایم.

📌 باعث بروز سوء تفاهم در رابطه عاطفی می‌شود

یکی از عواقب مهم عدم تمرکز در رابطه جنسی، سوء تفاهم در رابطه عاطفی است. برای تمامی زوجین مهم است که شریک عاطفی شان از رابطه جنسی لذت ببرد. اگر این لذت پدید نیاید، با چالش های زیادی در رابطه عاطفی همراه خواهد بود. زمانی که در رابطه جنسی حواستان پرت می‌شود، شریک عاطفی خسته و دچار ناراحتی می‌شود. و در نهایت سوءتفاهمات زیادی رخ می‌دهد.

📌 باعث عدم لذت از رابطه جنسی می‌شود

عدم تمرکز در رابطه جنسی باعث عدم لذت می‌شود. زمانی که زوجین در رابطه جنسی با حواس پرتی روبرو باشند، شور و شوق رابطه از بین خواهد رفت. و نیاز جنسی زوجین که پایه و اساس رابطه است، تحلیل می‌رود. رابطه جنسی سالم و لذت بخشی که بتواند باعث رضایت زوجین شود، مانند وفاداری در رابطه از اهمیت بالایی برخوردار است. به دنبال راهکار درمانی عدم تمرکز در رابطه باشید تا شریک عاطفی و خود را از لذت رابطه محروم نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق بازی با همسر کلیک کنید.

📌 رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

یکی از پیامدهای بزرگ عدم تمرکز در رابطه، تحت تاثیر قرار دادن رابطه جنسی است. این رفتار باعث ایجاد چالش و کاهش کیفیت در رابطه جنسی می‌شود. رفتارهای جنسی در چنین شرایطی با کاهش زیادی روبرو خواهد شد. و هر کاری را هم انجام دهید، شریک عاطفی متوجه عدم تمرکز شما خواهد شد. به همین دلیل به طور کل روابط زوجین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دلیل عدم تمرکز در رابطه

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، عدم تمرکز در رابطه جنسی به دلایل محتلفی نمایان می‌شود. دلایلی را نیز در ابتدا ذکر کرده ایم. منتهی در این بخش به دلایل به شیوه تخصصی تری پرداخته ایم.

🟠 عدم اعتماد به نفس کافی

یکی از دلایل عدم تمرکز در رابطه جنسی، اعتماد به نفس ناکافی است. اعتماد به نفس نقش بسیار پر رنگی در رابطه جنسی دارد. اینکه افراد از اندام خود راضی باشند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند، حائز اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقاط تحریک پذیر مردان کلیک کنید.

🟢 عدم مهارت رابطه جنسی

رابطه جنسی یک مهارت است. به همین دلیل یکی از دلایلی که می‌توان به عدم تمرکز در رابطه ربط داد؛ عدم مهارت در رابطه جنسی است. رابطه جنسی نیازمند آموزش و تمرین است. برخی از زوجین پس از سالها زندگی متاهلی همچنان با مهارت های رابطه جنسی آشنا نیستند. موضوعاتی که در ادامه اشاره کرده ایم، نیاز به آموزش و تمرین برای کسب رابطه جنسی مناسب است.

🔻 چه رفتارهایی که موجب تحریک زن و مرد می‌شود؟

🔻 نقاط تحریک بر انگیز زوجین کجاست؟

🔻نیازهای جنسی اولیه زن و مرد چیست؟

🔻 قبل و بعد از رابطه جنسی چه رفتارهایی را باید انجام داد؟

🔻 شناسایی مشکلات رابطه جنسی چگونه است؟

🟡 ارضا نشدن نیازهای جنسی

عدم تمرکز در رابطه به ارضا نشدن نیازهای جنسی نیز باز می‌گردد. زمانی که زوجین در رابطه جنسی ارضا نشوند، با مشکلاتی مانند استرس، مشکلات ذهنی، اختلافات خانوادگی و … روبرو می‌شوند. که همین امر باعث حواس پرتی در رابطه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارگاسم زنان کلیک کنید.

🔴 مشکلات حل نشده

از دلایل عدم تمرکز در رابطه می‌توان به مشکلات حل نشده اشاره کرد. اگر با همسرتان اختلاف دارید، نمی‌توانید رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید. رابطه جنسی نیازمند محبت و عشق است. اگر تنها از سر رفع نیازهای غریزی باشد و هیچ عشقی در آن وجود نداشته باشد؛ باعث بروز حواس پرتی می‌شود.

🟣 اختلالات روانی

از دیگر دلایل عدم تمرکز در رابطه جنسی، اختلالات روانی است. در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم که اختلالاتی مانند وسواس، افسردگی، بیش فعالی، اضطراب، فوبی، کمال گرایی و … باعث بروز حواس پرتی در رابطه می‎‌شود. اگر این اختلالات درمان نشود، مشکلات و چالش های بیشتری را به دنبال خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی نهفته کلیک کنید.

راهکار جهت حواس جمعی در رابطه جنسی

برای کاهش عدم تمرکز در رابطه جنسی راهکارهای زیادی موجود است. اگر شما فردی هستید که دائم با حواسپرتی روبرو هستید، باید از لحاظ بالینی مورد بررسی قرار بگیرید. گاه دلیل عدم تمرکز در رابطه بروز اختلالات روانی است. و تا زمانی که درمان نشود، فرد توانایی در کاهش عدم تمرکز در رابطه نخواهد  داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش سکس کلیک کنید.

در برخی موارد که زوجین از مهارت های کافی در رابطه جنسی برخوردار نیستند، باید از سکس تراپیست کمک بگیرند. روانشناسان جنسی با کمک روش های آموزشی از میزان عدم تمرکز در رابطه می‌کاهند. آگاهی در رابطه جنسی بسیار حائز اهمیت است.

یکی از روش های دیگر در کاهش عدم تمرکز در رابطه، افزایش اعتماد به نفس است. اگر از اعتماد به نفس کمی برخوردار باشید، در رابطه جنسی نیز تمام حواستان به موضوعات زیبایی و علاقه و دریافت حس کافی بودن خواهد رفت. به همین دلیل باید برای افزایش اعتماد به نفس خود از روانشناس و درمانگر کمک بگیرید.

کلام آخر

برای کاهش عدم تمرکز در رابطه حتما باید از روانشناس در زمینه جنسی راهنمایی بگیرید. افراد زیادی هستند که به دلایل مختلفی در رابطه با حواس پرتی مواجه می‌شوند. اما به دنبال درمان نیستند. و همین امر سوءتفاهمات زیادی را در رابطه به وجود می‌آورد. جهت جلوگیری از مشکلات و چالش ها در رابطه، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم تمرکز در رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *