مدارک لازم برای ثبت‌نام لاتاری


لاتاری گرین کارت آمریکایی یک قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی است که توسط اداره مهاجرت آمریکا انجام می‌گیرد. در واقع نوعی برنامه مهاجرتی است که برای حفظ تنوع نژادی در آمریکا صورت می‌پذیرد. هرساله 55000 ویزای گرین کارت لاتاری به افرادی در سراسر جهان تعلق می‌گیرد.  در ایران نیز عده بسیاری در این قرعه‌کشی ثبت‌نام و شرکت می‌نمایند. در ادامه این مطلب به معرفی مدارک موردنیاز جهت ثبت‌نام در قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا می‌پردازیم.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در لاتاری

هرسال برنامه قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت توسط اداره مهاجرت آمریکا برگزار می‌شود. و طی این برنامه حدود 55000 ویزا به افراد برنده لاتاری جهت مهاجرت به کشور ایالت متحده آمریکا تعلق می‌گیرد. اگر شما نیز خواهان شرکت در این برنامه هستید ابتدا باید در سایت لاتاری ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در سایت لاتاری به صورت کاملاً رایگان امکان‌پذیر است. اما شما برای ثبت‌نام نیاز به اطلاعات و مدارکی دارید.

شما می‌توانید در موعد مقرر برای ثبت‌نام لاتاری به سایت رسمی لاتاری مراجعه کنید. در آنجا باید تعدادی فرم مربوط به ثبت‌نام را با اطلاعات خواسته‌شده از شما پر نمایید. این اطلاعات باید به درستی کامل گردند. چرا که اگر شما به عنوان برنده لاتاری اعلام شوید موظف هستید که مدارک مطابق با اطلاعات پرشده در زمان ثبت‌نام را به سفارت آمریکا تحویل دهید تا ویزای خود را دریافت کنید. اگر اطلاعات زمان ثبت‌نام با مدارک ارائه‌شده پس از قرعه‌کشی مطابقت نداشته باشد. نتیجه قرعه‌کشی باطل می‌گردد و ویزایی برای شما صادر نمی‌شود.

اما تنها مدرکی که به صورت دیجیتالی در زمان ثبت‌نام باید ارائه دهید عکس مخصوص لاتاری است. این عکس شرایط خاصی دارد و اگر شرایط و قوانین لاتاری برای عکس به درستی رعایت نشود. شما از قرعه‌کشی لاتاری کنار گذاشته می‌شوید و شانس خود را از دست می‌دهید.

اطلاعات موردنیاز برای تکمیل فرم ثبت‌نام لاتاری

در زمان ثبت‌نام لاتاری شما باید تعدادی فرم که در سایت لاتاری قرار دارد را تکمیل نمایید. در این فرم‌ها اطلاعاتی از شما خواسته می‌شود که این اطلاعات شامل موارد زیر است:

اول؛ اطلاعات شناسنامه‌ای و هویتی شما یعنی نام و نام خانوادگی و روز، ماه و سال تولد البته به میلادی و …

دوم؛ نشانی محل سکونت شما یعنی کشور محل زندگی، شهر محل سکونت و نشانی محل زندگی و …

سوم؛ مدارک و اطلاعات مربوط به تحصیلات شما مثل آخرین مدرک تحصیلی که دریافت کردید.

چهارم؛ شماره‌های ارتباط با شما مثل شماره تماس و ایمیل فعال خودتان.

پنجم؛ در صورتی که شما متأهل باید همسر و فرزندان خود را به عنوان اعضای خانواده و زیرمجموعه خود در لاتاری ثبت‌نام کنید. پس در ادامه فرم‌های ثبت‌نام لاتاری فرمهایی برای ورود اطلاعات همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال شما قرار دارد. تمامی مراحل و اطلاعاتی که در مورد خودتان تکمیل نمودید. باید به همان صورت برای همسر و فرزندان خود نیز تکمیل نمایید.

عکس مخصوص لاتاری

همان‌طور که در مطالب بالا ذکر کردیم در زمان ثبت‌نام تنها مدرکی که باید به صورت دیجیتالی در همان موعد تحویل داده شود عکس مخصوص لاتاری است. گفتیم که این عکس تابع شرایط و قوانین خاصی است. و درصورتی که این شرایط و قوانین در عکس متقاضی و اعضای خانواده او رعایت نشود. سیستم آن‌ها را از شرکت در قرعه‌کشی لاتاری حذف می‌کند.

شرایط این عکس مخصوص لاتاری که باید به صورت دیجیتالی در سایت رسمی ثبت‌نام لاتاری بارگذاری شود. به صورت خلاصه به این ترتیب است که: عکس باید زمینه سفید داشته باشد. موها روی صورت قرار نگیرد و گردی صورت به طور کامل مشخص باشد. البته نیازی نیست که گوش‌ها نمایان باشد بنابراین زنان مسلمان یا افرادی از سایر ادیان که معتقد به حجاب هستند می‌توانند عکس لاتاری خود را باحجاب بگیرند. به صورتی که گردی صورتشان پوشیده نباشد.

عکسی که برای لاتاری استفاده می‌کنید نباید تار یا دارای سایه باشد. باید رنگی باشد و با فرمت JPEG یا .jpg قرار گیرد. همچنین عکس شما باید به شکلی باشد که نشان دهد به‌روز است. حداکثر تاریخ عکسی که برای لاتاری استفاده می‌کنید 6 ماه است. توجه کنید از عکسی که سال گذشته برای ثبت‌نام در لاتاری استفاده کردید مجدداً در سال جدید جهت ثبت‌نام لاتاری استفاده نکنید.

آیا پاسپورت در زمان ثبت‌نام لاتاری الزامی است ؟

تا پیش از این شما برای ثبت‌نام در لاتاری باید حتماً پاسپورت می‌گرفتید. یعنی برای ثبت‌نام لاتاری تکمیل فرم‌های ثبت‌نام در سایت لاتاری، بارگذاری عکس مخصوص لاتاری و ارائه پاسپورت موردنیاز بود. اما در حال حاضر شما بدون پاسپورت هم امکان ثبت‌نام در لاتاری را خواهید داشت. به عبارتی نبود پاسپورت در زمان ثبت‌نام اهمیتی ندارد. افرادی که متقاضی ثبت‌نام در لاتاری هستند اما هنوز موفق به کسب پاسپورت نشدند. می‌توانند در قرعه‌کشی لاتاری شرکت کنند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که افراد متقاضی ثبت‌نام در لاتاری در سال جدید نسبت به گذشته بیشتر خواهند شد.

سؤالات متداول

مدارک لازم برای ثبت‌نام در لاتاری چیست ؟

برای ثبت‌نام لاتاری تکمیل فرم‌های ثبت‌نام در سایت لاتاری، بارگذاری عکس مخصوص لاتاری موردنیاز است.

آیا پاسپورت برای ثبت‌نام لاتاری الزامی است ؟

خیر، در سال جدید پاسپورت به عنوان مدرک زمان ثبت‌نام قرار ندارد و بدون پاسپورت امکان شرکت در قرعه‌کشی لاتاری وجود دارد.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *