شرایط عکس لاتاری


یکی از مدارک اصلی و بسیار مهم برای ثبت‌نام در لاتاری گرین کارت آمریکا عکس پرسنلی شخص متقاضی و زیرمجموعه‌های اوست. متقاضیان لاتاری باید در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام لاتاری عکس پرسنلی خود و اعضای خانواده‌شان یعنی همسر و فرزندان زیر 21 سال را در سایت بارگذاری نمایند. بدون بارگذاری عکس در هنگام ثبت‌نام، عملیات ثبت‌نام لاتاری کامل نمی‌شود. عکس موردنیاز برای لاتاری شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که رعایت این شرایط بسیار مهم است. در ادامه این مطلب شرایط عکس لاتاری را توضیح می‌دهیم.

شرایط عکس لاتاری چیست ؟

عکسی که تمام شرایط و قوانین برنامه لاتاری را دارا باشد به‌اصطلاح عکس لاتاری می‌گویند. عکس لاتاری صحیح و مناسب در ثبت‌نام لاتاری تأثیر زیادی دارد. نکته قابل‌توجه در مورد عکس لاتاری این است که اگر شما یک عکس سفید یا عکس کارتونی در سایت لاتاری بارگذاری کنید. ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود. اما در زمان قرعه‌کشی اگر عکس شما دارای شرایط لاتاری نباشد در قرعه‌کشی شرکت داده نمی‌شوید و شانس شما از دست می‌رود. حال پرس این است که شرایط یک عکس صحیح برای ثبت‌نام در لاتاری چیست؟ شرایط اساسی و مهم برای یک عکس مناسب لاتاری شامل موارد زیر می‌شود:

شرط نور و رنگ

در عکس لاتاری نباید سایه وجود داشته باشد. این عکس باید به صورت رنگی باشد نه سیاه و سفید. و همچنین عکس لاتاری باید رنگ مناسب و باکیفیت بالا داشته باشد.

شرط اندازه و کیفیت

عکس لاتاری باید مربعی و در ابعاد حداقل 600 در 600 و حداکثر 1200 در 1200 باشد. حجم عکس لاتاری برای بارگذاری در سایت باید 240 کیلوبایت یا کمتر از آن باشد. عکس لاتاری باید کیفیت مناسبی داشته باشد و پیکسل‌های عکس مشخص نباشد. همچنین نباید از روی عکس کاغذی عکس بگیرید. مثلاً نباید از روی پاسپورت یا کارت ملی عکس را اسکن کنید. عکس لاتاری نباید تار باشد و درنهایت باید با فرمت JPEG یا (.jpg) باشد.

شرط پس‌زمینه

پس‌زمینه مناسب برای عکس لاتاری باید سفید یا مایل به سفید باشد. همچنین پس‌زمینه نباید طرح دار باشد بلکه باید ساده باشد. همچنین پس‌زمینه عکس نمی‌تواند منظره باشد. برای پس‌زمینه عکس نوزاد و کودک هم باید از رنگ سفید و بی منظره و ساده استفاده کرد. یعنی کودک یا نوزاد نباید در آغوش مادر باشد.

شرط حالت صورت و نحوه قرارگیری

زاویه صورت شما باید در عکس لاتاری مستقیم رو به دوربین قرار گیرد. و حالت صورت نیز باید خنثی باشد یعنی نباید اخم یا خنده روی صورت باشد. چشم‌ها نباید بسته باشند باید چشم‌ها را باز نگه دارند. و سر نیز نباید به طرفین خم گردد.

شرط نسبت اندازه سر به بدن

در عکس لاتاری سر فرد باید در قسمت وسط عکس قرار گیرد تا نسبت انداز سر به بدن رعایت شود.

شرط وضوح گردی صورت

لازم است در عکس لاتاری گردی صورت فرد کاملاً واضح و مشخص باشد و با چیزی پوشیده نگردد. مثلاً در عکس لاتاری اجازه ندارید موی سر را روی صورت بریزید. همچنین نباید در عکس کلاه بر سر بگذارید. البته استفاده از گوشواره و گردنبند در زمان عکس لاتاری موردی ندارد. و همچنین در عکس لاتاری نیاز نیست گوش‌ها نمایان باشد.

شرط مقدار روتوش و آرایش

شما در عکس لاتاری نباید آرایش زیاد داشته باشید. به عبارتی آرایش در زمان عکس‌برداری برای لاتاری باید به حدی کم باشد که حالت طبیعی چهره شما عوض نشود. همین‌طور برای روتوش عکس لاتاری نباید به حدی عمل کرد که تغییرات زیادی در چهره ایجاد شود. چهره باید به هر صورت حالت طبیعی خود را حفظ کند. بنابراین توجه داشته باشید که تغییرات دیجیتالی نباید باعث شوند چهره شما لاغرتر یا چاق‌تر نشان داده شود و یا قسمتی از چهره شما حذف گردد. علاوه بر حالت چهره توجه داشته باشید که در عکس لاتاری رنگ چشم شما نباید تغییر کند.

شروط مربوط به اکسسوری

عکس لاتاری شما باید بدون عینک و سمعک گرفته شود. و در عکس نباید از هیچ‌گونه عینک طبی یا آفتابی استفاده کنید. هرچند که استفاده از گوشواره و گردنبند در عکس لاتاری بدون مشکل است. اما پرسینگ روی صورت هنگام عکس‌برداری برای لاتاری مجاز نیست. عکس لاتاری باید بدون لنز گرفته شود.

عکس لاتاری برای نوزادان و کودکان

اگر شما در اعضای خانواده خود کودک و نوزاد به عنوان زیرمجموعه ثبت‌نام لاتاری دارید. باید برای او هم عکس لاتاری مناسب تهیه نمایید. عکس لاتاری مناسب نوزادان و کودکان باید به نحوی باشد که صورت کودک مستقیم رو به دوربین قرار گیرد. چشم کودک یا نوزاد در عکس نباید بسته باشد و باید کاملاً باز باشد. پس‌زمینه عکس کودکان و نوزادان همانند عکس لاتاری سایرین باید سفید یا مایل به سفید باشد و همین‌طور بدون سایه و رنگی باشد. اگر عکس نوزاد شما هنگامی‌که در آغوش مادر یا شخص دیگری است گرفته شود موردپذیرش قرار نمی‌گیرد. در عکس لاتاری کودک و نوزاد اگر سر چرخش جزئی داشته باشد بدون ایراد است البته در حالت کلی سر باید رو به دوربین قرار گیرد.

آیا عکس لاتاری باحجاب امکان‌پذیر است ؟

بسیاری از متقاضیان در مورد عکس‌برداری باحجاب می‌پرسند. که آیا امکان  دارد عکس لاتاری را باحجاب بگیرند؟ در پاسخ باید بگوییم عکس‌برداری باحجاب برای مسلمانان و افراد سایر ادیانی که دارای حجاب هستند بدون مشکل است. در عکس لاتاری نیاز به مشخص بودن گوش‌ها نیست و باید گردی صورت مشخص باشد بنابراین شما می‌توانید  عکس خود را باحجاب بگیرید.

عکس‌برداری پرسنلی در ایران برای خانم‌ها باحجاب و مقنعه انجام می‌گیرد. ازاین‌رو بسیاری از خانم‌های ایرانی متقاضی لاتاری نگران هستند که برای ثبت‌نام در لاتاری محدودیت داشته باشند. اما همان‌طور که گفتیم عکس لاتاری با روسری یا مقنعه و به‌طورکلی باحجاب کامل ایرادی ندارد. چرا که فقط نیاز است تا گردی صورت به طور واضح مشخص باشد. پس پوشاندن مو و گوش ایرادی برای عکس لاتاری و ثبت‌نام ایجاد نمی‌کند.

تاریخ عکس‌برداری لاتاری تا ثبت‌نام لاتاری

اگر شما قصد ثبت‌نام در لاتاری را دارید باید بدانید که عکس شما برای لاتاری باید حداکثر مربوط به 6 ماه قبل از زمان ثبت‌نام باشد. شما نباید از عکسی که بیشتر از 6 ماه پیش از موعد ثبت‌نام لاتاری گرفته‌اید زمان تکمیل فرم و ثبت‌نام لاتاری استفاده کنید.

همچنین عکس باید مربوط به زمانی باشد که پس از آن تغییرات زیادی در چهره شما به وجود نیاید. به نوعی عکس جدید و به روز باشد. یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید این است که اگر سال گذشته در لاتاری ثبت‌نام کردید. نباید از عکسی که برای ثبت‌نام گذشته استفاده کردید مجدداً برای سال جدید بهره ببرید.

سؤالات متداول

عکس لاتاری چیست ؟

عکسی که تمام شرایط و قوانین برنامه لاتاری را دارا باشد به‌اصطلاح عکس لاتاری می‌گویند. عکس لاتاری صحیح و مناسب در ثبت‌نام لاتاری تأثیر زیادی دارد.

شرایط عکس لاتاری چیست ؟

شرایط اساسی و مهم برای یک عکس مناسب لاتاری شامل شرط نور و رنگ، اندازه و کیفیت، پس‌زمینه، حالت صورت و نحوه قرارگیری، نسبت اندازه سر به بدن، وضوح گردی صورت، مقدار روتوش و آرایش و .. می‌شود.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *