شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا


کشور آمریکا یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی و سیاسی در دنیا محسوب می‌شود. به همین دلیل افراد بسیاری از سراسر جهان علاقه‌مندند تا برای زندگی به این کشور مهاجرت نمایند. هرچند که شرایط زندگی در آمریکا برای افراد متفاوت یکسان نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد. به هر صورت یکی از روش‌های پرطرفدار جهت مهاجرت به کشور آمریکا شرکت در قرعه‌کشی لاتاری می‌باشد. افرادی که در قرعه‌کشی لاتاری برنده شوند می‌توانند در مدت کمی گرین کارت آمریکا را دریافت نمایند. و اجازه اقامت دائم در این کشور به این افراد داده می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به شرایط زندگی برندگان لاتاری در کشور آمریکا بپردازیم.

شرایط زندگی برای برندگان لاتاری آمریکا چگونه است ؟

آمریکا یکی از قدرت‌های اقتصادی سیاسی جهان و یکی از مدرن‌ترین کشورها به‌حساب می‌آید. بنابراین تصور می‌شود که شرایط زندگی کار و تحصیل در این کشور بسیار مناسب است. به همین دلیل افراد زیادی در سراسر جهان اقدام به مهاجرت به کشور آمریکا می‌نمایند که مهاجرت به این کشور راه‌های متفاوتی دارد. اما راحت‌ترین راه برای مهاجرت به آمریکا شرکت در قرعه‌کشی لاتاری است. اگر شما قصد مهاجرت به آمریکا از طریق شرکت در لاتاری را دارید. در صورتی که در این قرعه‌کشی برنده شوید یک فرصت بزرگ برای دریافت اقامت دائم کشور آمریکا و زندگی در این کشور برای شما به ارمغان می‌آید.
پرسش ما این است که شرایط زندگی برای افراد برنده لاتاری در کشور آمریکا چگونه است؟ و بعد از قرعه‌کشی چه اقداماتی باید توسط فرد برنده انجام شود؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که فرد برنده در لاتاری امتیاز خاصی دریافت نمی‌کند. به عبارت دیگر با ثبت‌نام در قرعه‌کشی لاتاری برندگان جایزه‌ای دریافت نخواهند کرد. بلکه صرفاً امتیاز دریافت اقامت دائم کشور آمریکا و دریافت گرین کارت کشور شامل حال برندگان خواهد شد.

اقامت دائم و شهروندی در آمریکا

گفتیم که برندگان لاتاری جایزه دریافت نخواهند کرد بلکه اجازه اقامت و گرین کارت کشور آمریکا را خواهند داشت. بنابراین برندگان لاتاری به عنوان شهروندان کشور آمریکا پذیرفته می‌شوند. و شرایط زندگی آن‌ها همانند شرایط زندگی سایر شهروندان این کشور خواهد بود. یعنی برندگان لاتاری از تمام خدماتی که دولت آمریکا به شهروندان خود ارائه می‌کند بهره‌مند خواهند شد. اما امتیاز اضافه دیگری به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.
افراد برنده در قرعه‌کشی لاتاری می‌توانند مانند یک شهروند معمولی آمریکا در این کشور زندگی کنند تحصیل نمایند و کار کنند. اما نکته مهم بعد از آنکه به عنوان برنده لاتاری اعلام شدید. این است که جهت مهاجرت به آمریکا باید چه مراحلی را طی کنید. آگاهی و اطلاع نسبت به مراحل لازم جهت مهاجرت به آمریکا از مهم‌ترین اموری است که برندگان لاتاری باید به آن توجه نمایند.

مراحل مهاجرت به آمریکا برای برندگان لاتاری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کرده‌ایم برندگان لاتاری باید برای مهاجرت به آمریکا مراحلی را طی نمایند. آگاهی نسبت به این مراحل و انجام درست این مراحل از موارد بسیار مهم جهت مهاجرت به آمریکا می‌باشد. برخی از این مراحل مربوط به پیش از سفر به آمریکاست و برخی از آن مراحل بعد از سفر به کشور آمریکا در فرودگاه و بعد از آن باید انجام گیرد.

مراحل پیش از سفر

بعد از اینکه شما به عنوان برنده لاتاری درخواست برای دریافت گرین کارت آمریکا دادید و این درخواست شما تائید شد. باید به عنوان برنده لاتاری برای انجام باقی مراحل مهاجرت ازجمله درج ویزا روی پاسپورت و … به سفارت آمریکا رجوع نمایید. پس از مراجعه به سفارت و انجام مراحل مربوطه متصدی یک پاکت زرد به برنده لاتاری اهدا می‌کند. بسیار مهم است که این پاکت را زمان مهاجرت و هنگامی که به فرودگاه آمریکا می‌رسید همراه داشته باشید.  تا وقتی که به فرودگاه رسیدید پاکت را به افسر مهاجرتی تحویل دهید. لازم به ذکر است که اجازه ندارید این پاکت را بازکنید و باید پاکت را به صورت مهروموم به افسر گذرنامه تحویل نمایید.
شما باید پیش از سفر به آمریکا در مورد وضعیت سکونت یا اجاره خانه، نحوه افتتاح حساب بانکی، روش دریافت گواهینامه و سایر امور و اطلاعات را به طور کامل کسب نمایید. تا زمانی که به این کشور رسیدید دچار مشکل نشوید.

مراحل حین و پس از سفر به آمریکا

شما می‌توانید با استفاده از پروازهای مستقیم یا غیرمستقیم به کشور آمریکا سفر نمایید. در طول سفر به آمریکا مهمانداران تعدادی فرم آبی‌رنگ بین افراد برنده لاتاری توزیع می‌کنند. که شما باید این برگه‌ها را به طور کامل پر نمایید و اطلاعات خواسته‌شده در آن را بنویسید.
اطلاعات خواسته‌شده در این برگه‌ها شامل مشخصات فردی، لوازمی که به همراه دارند به‌اضافه ارزش هر یک از این لوازم، مواد خوراکی، مقدار پولی که به همراه دارند و … می‌باشد. این برگه‌ها در واقع مربوط به گمرک هستند بنابراین بهتر است که فرم را به درستی و با جزئیات کامل تکمیل نمایید. البته این فرم و اطلاعات درون آن مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد پس با دقت و با جزئیات اطلاعات لازم را در این فرم وارد نمایید.

نکته دیگر که پیش از این ذکر کردیم پاکت زردرنگی است که شما به عنوان برنده لاتاری قبلاً با مراجعه به سفارت آمریکا تحویل گرفتید. همان‌طور که گفتیم شما اجازه باز کردن این پاکت را ندارید و باید به صورت مهروموم‌شده این پاکت را به افسر مهاجرتی که در فرودگاه حاضر است تحویل دهید. خوب است در فرودگاه این برگه را با رعایت امنیت اما در دستان خود نگه دارید تا مأمورین فرودگاه با مشاهده آن، شما را به راحتی شناسایی کنند. به این ترتیب سایر مراحل قانونی شما در فرودگاه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

علاوه بر پاکت زردرنگ و فرم گمرکی آبی‌رنگ باید که در فرودگاه به همراه داشته باشید. لازم است پاسپورتتان که ویزای لاتاری آمریکا به آن الصاق شده است را نیز در فرودگاه همراه خود داشته باشید. تا در هنگام ورود به فرودگاه کشور آمریکا به افسر مهاجرت تحویل دهید. با تحمیل این مدارک به افسر مرزی یا مهاجرتی شما می‌توانید باقی مراحل اداری و مهم جهت ورود به ایالات‌متحده آمریکا را نیز انجام دهید.

سؤالات متداول

شرایط زندگی برندگان لاتاری در کشور آمریکا چگونه است ؟

برندگان لاتاری به عنوان شهروندان آمریکا پذیرفته می‌شوند پس شرایط زندگی آن‌ها همانند شرایط زندگی سایر شهروندان این کشور خواهد بود و از تمام خدماتی که دولت آمریکا به شهروندان خود ارائه می‌کند بهره‌مند خواهند شد.

آیا فرد برنده در لاتاری جایزه‌ای دریافت می‌کند ؟

خیر، برندگان لاتاری جایزه‌ای دریافت نخواهند کرد بلکه صرفاً امتیاز دریافت اقامت دائم کشور آمریکا و دریافت گرین کارت کشور شامل حالشان خواهد شد.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *