شانس برنده شدن لاتاری


شرکت در قرعه‌کشی لاتاری یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کشور آمریکا محسوب می‌شود. کسانی که شرایط لازم برای مهاجرت به روش مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری را دارا نیستند. می‌توانند با شرکت در لاتاری شانس خود را برای مهاجرت به آمریکا بسنجند. بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام در قرعه‌کشی لاتاری به دنبال محاسبه شانس و راه‌های افزایش شانس در لاتاری خارج شوند می‌باشد. در ادامه قصد داریم به موضوع شانس ایرانیان در لاتاری و افزایش شانس در لاتاری آمریکا بپردازیم.

محاسبه شانس برنده شدن در لاتاری

برای اینکه بتوانیم درصد شانس شما را در لاتاری حساب کنیم باید یک آمار جامع از تعداد افرادی که به‌صورت صحیح در لاتاری ثبت‌نام می‌کنند و همچنین تعداد ویزاهای در نظر گرفته‌شده برای برندگان به دست آوریم.

ویزا های لاتاری

وزارت امور خارجه کشور آمریکا هرسال ۵۵ هزار ویزا برای افرادی که جهت مهاجرت در لاتاری ثبت‌نام می‌کنند و در کشور واجد شرایط زندگی می‌کنند؛ در نظر می‌گیرد. با توجه به اینکه حداکثر ۷ درصد از این ۵۵ هزار ویزا به هر کشور تعلق خواهد گرفت. می‌توانیم محاسبه کنیم که سهم متقاضیان ایران حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ ویزا لاتاری می‌باشد.

تعداد ثبت‌نام کنندگان

و اما تعداد افرادی که ثبت‌نام صحیح در هر برنامه لاتاری گرین کارت انجام می‌دهند متأسفانه نامشخص و مبهم می‌باشد. درواقع سایت وزارت امور خارجه کشور آمریکا آماری که مربوط به برنامه‌های لاتاری است را با تأخیر انتشار می‌دهد. بنابراین ما هیچ آمار جدیدی از تعداد ثبت‌نام کنندگان سال جدید نداریم.
آخرین آماری که این سایت منتشر کرده مربوط به لاتاری سال ۱۴۰۰ می‌باشد. که ثبت‌نام این برنامه دو سال پیش از آن یعنی سال ۹۸ یا ۲۰۱۹ انجام شد. و ازآنجایی‌که در این سال محدودیت‌های مهاجرتی توسط دونالد ترامپ ایجادشده بود ثبت‌نام ایرانیان در لاتاری آن سال مقدار قابل‌توجهی کاهش پیداکرده بود. همچنین آخرین آمار مربوط به تعداد ویزاهای قطعی لاتاری که برای ایرانیان صادر شد مربوط به سال ۲۰۱۸ است.

با این اوصاف ما نمی‌توانیم شانس دقیق برنده شدن در لاتاری برای ایرانیان را مشخص کنیم. اگر شما در رسانه‌های مختلف در مورد درصد شانس خود در لاتاری شنیده‌اید. بدانید که صرفاً تخمین و احتمال می‌باشند. به‌هرحال هرسال تعداد زیادی در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت می‌کنند و بعضی از آن‌ها در اولین ثبت‌نام برنده می‌شوند. اما برخی دیگر بعد از چندین سال ثبت‌نام پیاپی ممکن است برنده لاتاری گردند. بنابراین شانس پیروزی در لاتاری برای تمامی ایرانیان به‌صورت یکسان است اما اینکه چه زمانی شما به این شانس دست پیدا کنید به‌طور قطعی مشخص نیست.

راه‌های افزایش شانس در لاتاری

آیا راهی برای افزایش شانس شرکت‌کنندگان در لاتاری وجود دارد یا خیر؟ شانس تمام افراد در لاتاری به‌صورت یکسان است یعنی شما نمی‌توانید به‌طور خاص کاری انجام دهید که به شما امتیاز بیشتری در قرعه‌کشی لاتاری داده شود.
توصیه ما به تمام افراد برای افزایش شانس در لاتاری این است که ابتدا ثبت‌نام خود را به صورت صحیح انجام دهید. چراکه بسیاری از افراد با ثبت‌نام نادرست مثلاً استفاده از عکس نامناسب یا درج اطلاعات نادرست در فرم لاتاری شانس خود را برای شرکت در قرعه‌کشی لاتاری از دست می‌دهند. چراکه سایت اصلی لاتاری به کسانی که اطلاعات خود را اشتباه وارد می‌نمایند اخطار نمی‌دهد. بنابراین هرسال عده زیادی بدون آگاهی کامل و با ثبت‌نام اشتباه در لاتاری تنها شانس خود را نیز از دست می‌دهند.
البته باوجوداینکه هر فرد اجازه ندارد بیش از یک‌بار در سال در لاتاری ثبت‌نام کند و اینکه گفتیم جز ثبت‌نام صحیح راهی برای افزایش شانس در لاتاری وجود ندارد. اما افراد متأهل و افراد مجرد زیر ۲۱ سال می‌توانند به نحوی شانس خود را برای پیروزی در لاتاری بیشتر کنند.

شانس دو برابر متأهلین (دو شانسه)

یکی از روش‌هایی که به‌اصطلاح شانس شما را در لاتاری بیشتر می‌کند ثبت‌نام مربوط به متأهلین برای لاتاری می‌باشد. در این شیوه یک‌بار آقا به‌عنوان متقاضی لاتاری ثبت‌نام می‌کند و همسر و فرزندانش را به‌عنوان همراه معرفی می‌نماید. و یک‌بار هم خانم به‌عنوان متقاضی اصلی ثبت‌نام می‌نماید و همسر و فرزندانش را به‌عنوان همراه معرفی می‌کند.
درواقع هر یک از آقا و خانم یک شانس دارند. اما ازآنجایی‌که  یک خانواده‌اند بین به‌نوعی دو شانس به این خانواده تعلق می‌گیرد.

شانس سه برابر افراد زیر ۲۱ سال (سه شانسه)

اگر شما یک فرد مجرد زیر ۲۱ سال باشید که مدرک دیپلم دارد. به سه طریق می‌توانید در لاتاری ثبت‌نام کنید. یک‌بار به‌عنوان زیرمجموعه پدر خود در لاتاری ثبت‌نام کنید یعنی پدر شما متقاضی اصلی ثبت‌نام در لاتاری باشد. یک‌بار نیز می‌توانید به‌عنوان زیرمجموعه مادر خود در لاتاری آمریکا ثبت‌نام نمایید. و در حالت سوم می‌توانید خودتان به‌عنوان متقاضی اصلی در لاتاری ثبت‌نام کنید.
با این اوصاف به‌اصطلاح افراد زیر ۲۱ سال مجرد دارای سه شانس برای پیروزی در لاتاری هستند.توجه داشته باشید که این روش فقط برای افراد زیر ۲۱ سال مجرد که دیپلم دارند امکان‌پذیر است. افراد بالای ۲۱ سال و متأهل نمی‌توانند به‌عنوان زیرمجموعه پدر یا مادر خود قرار گیرند.

شایعات افزایش شانس در لاتاری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم راهی برای افزایش شانس در لاتاری وجود ندارد. و هر فرد تنها یک شانس برای ثبت‌نام و پیروزی در لاتاری خواهد داشت. به‌جز در موارد تأهل و افراد مجرد زیر ۲۱ سال که با شرایطی خاص امکان افزایش شانس برای آن‌ها وجود دارد. اما در مورد افزایش شانس در لاتاری شایعات و دروغ‌های زیادی وجود دارد. که در ادامه ما به برخی از این شایعات پاسخ می‌دهیم.

مدرک تحصیلی بالا و موقعیت شغلی خوب

شایعه اول در مورد مدرک تحصیلی بالا یا موقعیت شغلی است که تصور می‌شود در برنده خارج شدن از لاتاری تأثیرگذار است. در جواب باید بگوییم که تمام افرادی که در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت‌نام می‌کنند شانس برابر دارند. و تحصیلات بالا یا موقعیت شغلی هیچ امتیاز ویژه‌ای برای شما ایجاد نمی‌کند.

ثبت‌نام دو یا چند بار در یک سال

برخی فکر می‌کنند اگر در سال بیش از یک‌بار در لاتاری ثبت‌نام کنند درصد شانس خود را بالا می‌برند. هر فرد اجازه دارد در سال یک‌بار ثبت‌نام انجام دهد. بنابراین ما توصیه می‌کنیم برای افزایش شانس خود در لاتاری به‌هیچ‌عنوان بیش از یک‌بار در سال ثبت‌نام انجام ندهید. چراکه قرعه‌کشی لاتاری، کامپیوتری انجام می‌شود و سیستم به‌صورت خودکار ثبت‌نام‌های تکراری را حذف می‌کند. که یعنی در صورت ثبت‌نام بیش از یک‌بار در سال به‌طور کامل از قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا حذف می‌شوید.

مدرک زبان

برای مهاجرت به کشور آمریکا به روش شرکت در قرعه‌کشی لاتاری شما هیچ نیازی به مدرک زبان ندارید. یا حتی از شما نمی‌خواهند که زبان انگلیسی بلد باشید. به‌طوری‌که مصاحبه با برندگان لاتاری که در سفارت آمریکا انجام می‌شود نیز با زبان فارسی است. به‌این‌ترتیب مدرک زبان شانس شما را در لاتاری افزایش نمی‌دهد. البته آموزش زبان انگلیسی برای زندگی راحت در کشور آمریکا و ارتباط با مردم بسیار مؤثر است.

سؤالات متداول

محاسبه شانس در لاتاری به چه صورت است ؟

برای محاسبه شانس در لاتاری باید آمار دقیقی از تعداد ویزاهای صادره و برای لاتاری گرین کارت و آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان را داشته باشیم. ازآنجایی‌که آمار دقیقی از تعداد ثبت‌نام کنندگان در دسترس نیست محاسبه شانس پیروزی در لاتاری صرفاً تخمین و احتمال است.

آیا امکان افزایش شانس در لاتاری وجود دارد ؟

خیر به‌طورکلی هر فرد تنها یک‌بار در سال اجازه ثبت‌نام دارد بنابراین شانس تمام افراد برابر است. البته افراد متأهل و افراد ۲۱ ساله مجرد به نحوی امکان افزایش شانس خود را دارند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *