تحریک نشدن مردان | 4 روش درمان به کمک همسر


تحریک نشدن مردان، یکی از مشکلات جنسی است و به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. به طور کلی اختلالات جنسی مردان به چهار دلیل ایجاد می‌شود. اختلال در میل جنسی، ناتوانی در برانگیختگی، عدم ارگاسم و در آخر احساس درد در رابطه جنسی از اختلالات جنسی مردان است. تحریک نشدن و عدم برانگیختگی، در مرحله بیش از شروع رابطه اتفاق می‌افتد. در بیشتر موارد، این مشکل مربوط به میل جنسی افراد می‌شود. میل جنسی کم یا تحریک ناکافی، از دلایل تحریک نشدن مردان هستند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تحریک نشدن مردان

تحریک نشدن مردان

تحریک نشدن در مردان، مشکلی است که معمولا به صورت مقطعی اتفاق می‌افتد. در این دوره مردان میلی برای برقراری رابطه جنسی یا حتی خود ارضایی ندارند. یا حتی با وجود میل به رابطه جنسی، به راحتی تحریک نمی‌شوند. احتمالا در حفظ نعوظ نیز، دچار مشکل خواهند شد.

تحریک نشدن مردان به دلایل بسیاری رخ می‌دهد. که این دلایل شامل کاهش ترشح تستوسترون، بیماری خاص، عوارض داوریی، اختلالات روان و … می‌شود. برای درمان این بیماری باید از روانشناس جنسی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

دلایل تحریک نشدن مردان

برای شروع رابطه جنسی، برانگیختگی باید به میزان مطلوبی برسد تا آقایون بتوانند نعوظ داشته یا عملکرد خوبی در پیش نوازی داشته باشند. با عدم برانگیختگی و تحریک نشدن، دو طرف از رابطه سرد شده و دچار ناامیدی می‌شوند. در این قسمت برخی از دلایل تحریک نشدن مردان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای پیشگیری از بروز عوارض ارضانشدن مردان در روابط کلیک کنید.

🔵 کاهش ترشح تستوسترون | تحریک نشدن مردان

یکی از دلایل تحریک نشدن مردان، کاهش تستوسترون است. این هورمون نقش مهمی در سلامتی مردان دارد. وقتی میزان ترشح آن کاهش می‌یابد، فرد بی میلی جنسی را تجربه کرده یا تحریک نمی‌شود. ترشح این هورمون در دوران بلوغ و اوایل بزرگسالی به اوج خود می‌رسد. و بعد از 30 سالگی، با گذشت زمان، ترشح آن کاهش می‌یابد. علائمی که با کاهش تستوسترون همراه می‌شوند؛ ریزش موی بدن و صورت، خستگی، افسردگی و کاهش توان عضلانی است.

🔵 بیماری های خاص یا عوارض داروها

برخی ار بیماری ها مثل سرطان ها، عملکرد جنسی را دچار اختلال می‌کنند. برای مثال سرطان پستان یا مشکلات پروستات می‌توانند از دلایل تحریک نشدن مردان باشند. از طرف دیگر عوارض جانبی برخی از دارو بر روی میل و تحریک جنسی، موثر هستند. داروهایی مثل ضد تشنج ها، داروهای ضد افسردگی ها، حتی برخی از مکمل های دارویی که فرد برای ورزش مصرف می‌کند نیز سبب اختلال در تحریک می‌شود. که در این شرایط باید برای تغییر دوز داروها یا جایگزین کردن آنها از متخصص کمک بگیرید.

🔵 اختلالات روان | تحریک نشدن مردان

اختلالاتی مثل افسردگی، اضطراب، اختلال های شخصیت و… نه تنها باعث تحریک نشدن مردان می‌شوند؛ بلکه از نتایج آن هم محسوب می‌شوند. در واقع میان آنها، رابطه دو سویه برقرار است. از طرف دیگر، مصرف داروهای روان نیز بر روی عملکرد جنسی موثر هستند. توصیه می‌شود در این موقعیت، ابتدا فرد اختلالات روانی را درمان کند سپس مشکل جنسی نیز برطرف خواهد شد.

🔵 تغییرات ناگهانی در زندگی

برخی اتفاقات ناگهانی یا تغییرات، نظم ذهنی آقایون را برهم می‌زند و روی زندگی جنسی آنها نیز تاثیر گذار است. برای مثال، شغل های پر استرس، مرگ عزیزان یا شکست در رابطه عاطفی، از دلایل تحریک نشدن مردان هستند. معمولا مردان موجودات چند بعدی نیستند و در آن واحد نمی‌توانند به مسائل مختلفی فکر کنند. به همین دلیل در زمان مشکلات، احتمالا نیاز جنسی خود را نادیده می‌گیرند. که باعث تحریک نشدن مردان می‌شود.

🔵 سبک زندگی اشتباه | تحریک نشدن مردان

عوامل مختلفی در سبک زندگی آقایون و روی زندگی جنسی آنها موثر است. برای مثال ساعت و میزان خواب، ورزش نکردن و بی تحرکی، چاقی، استعمال دخانیات و مشروبات الکی، همگی از دلایل تحریک نشدن مردان هستند.

🔵 رابطه با همسر

گاهی مشکلاتی در رابطه موجب تحریک نشدن مردان می‌شود. زنان در این مورد می‌توانند بسیار موثر باشند و به همسر خود کمک کنند. میل جنسی پایین همسر، بی توجهی، اختلال واژینیسموس یا تفاوت فانتزی های جنسی، می‎‌توانند رابطه جنسی را مختل کرده و باعث اختلال در زندگی مشترک شوند.

راه های درمانی تحریک نشدن مردان

همانطور که قبلا هم گفته شد، احتمالا این مشکل موقت است و گاهی به صورت خود جوش برطرف می‌شود. اما در صورت طولانی شدن این اختلال، بهتر است برای درمان از یک متخصص کمک بگیرید. راه های درمانی دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد. که در ادامه توضیح داده ایم.

🔸 دارودرمانی

علاوه بر مصرف دارو های جدید برای درمان این مشکل، بهتر است در مورد عوارض مصرف دارو های همزمان و تاثیر آن بر تحریک نشدن مردان، نیز از پزشک خود کمک بگیرید. از مصرف خود سرانه یا قطع ناگهانی داروها جدا خودداری کنید. همچنین برای مصرف داروهایی که در رسانه ها تبلیغ می‌شوند؛ احتیاط کنید.

🔸 هورمون درمانی | تحریک نشدن مردان

برای جبران مقدار کم تستوسترون، حتما هورمون درمانی را تحت نظر یک متخصص شروع کنید. احتمالا قبل از شروع درمان، آزمایشاتی انجام می‌شود و با تجویز قرص، دارو های موضعی و در مواردی تزریق این مشکل، برطرف خواهد شد. بنابراین یکی از روش های درمان تحریک نشدن مردان، هورمون درمانی است.

🔸 اصلاح سبک زندگی

در بیشتر موارد، به علت عادت های غلط در زندگی، این مشکل ایجاد می‌شود. توصیه می‌شود برای کنترل تحریک نشدن در مردان، مصرف سیگار و الکل کاهش و یا ترک شود. همچنین افراد به طور منظم، ورزش کنند. رژیم غذایی مناسب داشته باشند و خواب خود را منظم کنند.

🔸 روان درمانی | تحریک نشدن مردان

برای بهبود رابطه با همسر و کنترل فشار های روانی، مردان نیاز به کمک یک روانشناس دارند. در این زمینه حمایت های همسر یا خانواده بسیار موثر خواهند بود. احتمالا روانشناس با پیدا کردن علت دقیق تحریک نشدن مردان، آنها را برای درمان موثر، راهنمایی خواهند کرد. حل مشکلات فردی به کمک روانشناس، یا مشکلات با همسر با زوج درمانگر یا سکس تراپیست میسر خواهد بود. برای جلوگیری از بروز طلاق به خاطر ناتوانی مرد یا زن در برقراری رابطه جنسی این مقاله را مطالعه کنید.

درمان به کمک همسر

درمان تحریک نشدن مردان

اگر برای مشکل تحریک نشدن مردان، قصد مراجعه به متخصص را ندارید؛ در خانه با راهکارهایی می‌توانید تا حدودی این مشکل را برطرف کنید. به عنوان همسر فردی که این مشکل را دارد، در قدم اول سعی کنید با لحنی آرام با او صحبت کرده و علت را جویا شوید. اگر متوجه مشکل در رابطه شدید می‌توانید راه های زیر را امتحان کنید. برای تحریک همسر به روش خیلی سریع و راحت کلیک کنید.

◀ تماس فیزیکی

تماس فیزیکی یکی از راه های درمان تحریک نشدن مردان به کمک همسر می‌شود. تماس فیزیکی با همسر خود، به تحریک شدن او کمک کنید. در آغوش گرفتن و بوسیدن همسر، نه تنها کیفیت رابطه را افزایش می‌دهد؛ بلکه در رابطه جنسی نیز موثر خواهد بود. اجازه دهید او نیز شما را لمس کند و واکنش بدی نسبت به این موضوع نداشته باشید.

◀ صحبت در مورد رابطه جنسی

یکی از علل تحریک نشدن مردان، عدم آمادگی ذهنی برای رابطه جنسی است. با صحبت کردن در این مورد و سوال پرسیدن در مورد فانتزی های او، خارج از اتاق خواب و در طول روز، او را از لحاظ ذهنی برای رابطه جنسی، آماده کنید.

◀ اهمیت به ظاهر

بسیاری از مردان، علت تحریک نشدن خود را عدم رعایت بهداشت یا اهمیت ندادن به ظاهر در همسر، بیان می‌کنند. ویژگی های ظاهری تاثیر زیادی در برانگیختگی جنسی دارند. به همین دلیل بهتر است؛ زنان به این موضوع بپردازند و برای همسر خود ارزش قائل شوند.

◀ امتحان کردن روش های جدید

در بعضی موارد، تحریک نشدن مردان موقعیتی است. و فقط در شرایطی خاص است که او نمی‌تواند تحریک شود. با امتحان کردن روش های جدید در رابطه جنسی، شاید این مشکل برطرف شود. برای مثال محیط جدید برای رابطه جنسی یا استفاده از عطر و موسیقی را تجربه کنید.

سخن پایانی

روش هایی که در بالا ذکر شد؛ می‌تواند افراد را برای رابطه جنسی، هیجان زده کند. قبل از هر چیز باید علت تحریک نشدن مردان مشخص شود و بعد از آن با روش های درمانی مختلف و مراجعه به یک متخصص، این مشکل بر طرف خواهد شد. اگر این مشکل به موقع درمان نشود؛ رابطه زناشویی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث سرخوردگی خود فرد نیز می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحریک نشدن مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید

سوالات متداول

علت تحریک نشدن در مردان چیست؟

بیماری های خاص یا عوارض داروها، سبک زندگی نامناسب، عوامل روانی، تغییرات غیر منتظره در زندگی و مشکل با همسر از دلایل عدم تحریک در مردان، محسوب می‌شوند.

درمان تحریک نشدن مردان چیست؟

دارو درمانی، هورمون درمانی، روان درمانی و اصلاح سبک زندگی از درمان های موثر برای این مشکل هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *