مواد غذایی محرک | مواد غذایی مناسب جهت رفع سرد مزاجی


مواد غذایی محرک، نقش بسزایی در افزایش میل و عملکرد جنسی دارند. رژیم غذایی مناسب از عوامل تعیین کننده ی سلامتی است. تحقیقات حاکی از آنند که اغلب مردانی که کژکاری جنسی دارند، سبک زندگی آنها سالم نیست. سرد مزاجی یا بی میلی نسبت به رابطه جنسی از مشکلاتی است که زوجین را به جدایی یا طلاق عاطفی می‌کشاند. تغذیه مناسب یکی از راهکارهای درمانی سرد مزاجی است. برای آشنایی با علائم سردمزاجی مردان ین مقاله را مطالعه کنید.

مواد غذایی مناسب جهت رفع سرد مزاجی

سرد مزاجی یکی از مشکلاتی است که در علم مزاج شناسی به سرد شدن بدن و بی میلی تلقی می‌شود. روش های درمانی پزشکی یا گیاهی برای آن وجود دارد. که تغذیه یکی از آنان است. شاید درمان های گیاهی یا خانگی با داروهای شیمیایی، تداخل داشته باشند یا مصرف زیاد آنها برای شما عوارضی ایجاد کند. پس قبل از استفاده از روش های درمانی مختلف، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

علائم سردمزاجی

برای درمان سردمزاجی، ابتدا باید با علائم آن آشنا شد. نشانه هایی که در اینجا ذکر می‌شوند احتمالا از علائم بیماری های دیگر نیز خواهند بود، پس حتما برای گرفتن تشخیص صحیح و درمان متناسب با آن از یک متخصص کمک بگیرید.

درد عضلانی و مفصلی

فشارخون پایین

کاهش درمای بدن مخصوصا در نواحی دست و پا

کمبود انرژی

افزایش مخاط دهان

بی میلی جنسی

روش های درمانی سرد مزاجی

علاوه بر رژیم غذایی مخصوصی که این افراد باید رعایت کنند؛ روش های دیگری برای درمان سرد مزاجی وجود دارد. مثل ورزش و تحرک کافی، پوشاندن بدن و خواب کافی. این روش ها در کنار خوردن موادغذایی محرک، کمک شایانی برای درمان سرد مزاجی خواهد بود.

از خوردن چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

اگر به تازگی تشخیص سرد مزاجی گرفته اید؛ بهتر است از خوردن برخی از مواد غذایی پرهیز کنید. غذاهایی مثل سوسیس و کالباس، ماش پلو، جگر و دل و قلوه، غذاهای چرب، شور، مانده و بیات. یا نوشیدنی هایی مثل چای، دوغ، قهوه و نسکافه و نوشابه های گازدار برای این افراد مضر است. از گروه میوه ها، نارنگی، خربزه، گوجه سبز، گیلاس و انگور نیز توصیه نمی‌شود. شیرینی جات مصنوعی، خیار شور و سرکه سبب افزایش رسوبات خون خواهد شد و فراد سردمزاج را دچار یبوست می‌کند. لبنیات نیز دارای طبع سرد هستند و بهتر است مصرف آنها به صورت محدود برای افراد سردمزاج باشد. برای شناخت مواد مضر برای میل جنسی کلیک کنید.

مواد غذایی محرک برای سرد مزاجی کدام اند؟

به طور کلی موادغذایی که طبع گرم دارند، بهترین درمان برای سردمزاجی هستند و محرک محسوب ‌شوند. مصرف این مواد غذایی هم برای مردان و هم برای زنان توصیه می‌شود. در این قسمت چند نمونه از این مواد را ذکر می‌کنیم.

زنجبیل

خواص زنجبیل علاوه بر افزایش هورمون تستسترون و میل جنسی، با افزایش گردش خون به حفظ نعوظ در مردان نیز کمک می‌کند. ریشه این گیاه برای پوست و مو نیز فواید بیشماری دارد. زنجبیل را به صورت دمنوش و یا به همراه مواد غذایی دیگر می‌توان مصرف نمود.

شکلات تلخ

مصرف شکلات باعث افزایش سرتونین که یک هورمون شادی زا است؛ می‌شود. شکلات خاصیت آرام بخشی نیز دارد. شکلات های تلخ به دلیل اینکه مواد افزودنی کمتری، دارند؛ تاثیربیشتری برای سردمزاجی دارند. شکلات تلخ در میان زنان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برای آشنایی با راه های افزایش میل جنسی زنان کلیک کنید.

میوه های محرک

خرمالو، موز، آناناس، گیلاس، خرما، هلو، هندوانه و… از میوه هایی هستند که طبع گرم دارند و برای درمان سردمزاجی توصیه می‌شوند. آواکادو نیز با منابع سرشار ویتامین B به جریان خون در کل بدن کمک می‌کند. در رشد مو نیز موثر است و کاهش دهنده استرس نیز هست. گردو، بادام و پسته از مغزهای مفید برای درمان سرد مزاجی، هستند.

دارچین

ترکیب دارچین و زنجبیل و هل یکی از محبوب ترین دمنوش های ایرانی است. که در درمان سردمزاجی نیز موثر خواهد بود. دارچین به تنهایی طبع گرمی دارد و به صورت خشک نیز، قابل خوردن است.

حبوبات و سبزیجات | موادغذایی محرک

برای درمان سرد مزاجی با تامین اسید فولیک بدن خود از طریق مصرف دارو ها و سبزیجات تیره رنگ مثل اسفناج، جعفری، کلم بروکلی و مارچوبه امکان پذیر است. حبوباتی مثل عدس نیز برای درمان سردمزاجی مناسب است. مصرف سویا و غلات سبوس دار را نیز فراموش نکنید.

زعفران

زعفران علاوه بر طبع گرم و اثر شادی بخشی که  دارد؛ باعث بهبود سطح انرژی و خلق و خو خواهد شد. زعفران از نظر تاثیر بر عملکرد جنسی بعد از جیسینگ، رتبه دوم را دارد. این گیاه در ایران به وفور یافت می‌شود. در غذاهای ایرانی و برخی از دمنوش ها از زعفران استفاده می‌شود.

گیاه پنج انگشت

نام دیگر این گیاه ویتاگنوس است که به صورت عصاره یا قطره قابل استفاده است. علاوه بر رفع سردی مزاج در خانومها برای درمان اختلالات قاعدگی، یائسگی، تنبلی تخمدان و مشکلات هورمونی نیز استفاده می‌شود.

سنجد

مصرف روزانه سنجد به صورت میوه خشک یا پودر آن نه تنها به تامین ویتامین های بدن کمک خواهد کرد؛ بلکه اضطراب را نیز کاهش خواهد داد. سنجد را به صورت جوشانده نیز می‌توان مصرف کرد. این گیاه میل جنسی را در زنان افزایش خواهد داد.

نکاتی برای مصرف موادغذایی محرک

استفاده از تمام مواد غذایی محرک، به صورت همزمان روش درستی نخواهد بود. با توجه به شرایط بدنی و موادغذایی حساسیت زا، بهترین روش را انتخاب کنید. از طریقه مصرف این موادغذایی، اطمینان حاصل کنید. در کنار روش های خوراکی، ورزش و تصحیح سبک زندگی را انجام هید. برای آشنایی با قرص فلیبانسرین کلیک کنید.

سخن پایانی

به طور کلی رژیم غذایی متعادل و متناسب با وضعیت بدنی، بهترین راهکار برای درمان امراض مختلف به خصوص سردمزاجی خواهد بود. مکمل های غذایی زیادی کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تامین خواهند کرد. اما غذاهای محرک ارگانیک و طبیعی قطعا عوارض کمتری خواهند داشت. برای اقدام به مصرف موادغذایی مناسب جهت رفع سرد مزاجی حتما از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان سردمزاجی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید

سوالات متداول

درمان سرد مزاجی زنان چگونه است؟

به طور کلی مصرف ادویه جات، میوه ها، حبوبات و سبزیجاتی با طبع گرم برای درمان سرد مزاجی موثر خواهند بود. طریقه مصرف آنان نیز مهم خواهد بود که در این مقاله در مورد آن توضیح داده ایم.

افراد سرد مزاج چه مواد غذایی را نباید مصرف کنند؟

لبنیات، جگر گوسفند، سوسیس و کالباس، غذاهای مانده و بیات، میوه هایی مثل خربزه و نارنگی، شیرینی جات مصنوعی و… از مواد غذایی با طبع سرد هستند که بهتر است از خوردن آنها پرهیز شود.

علائم سردمزاجی چیست؟

دردهای عضلانی، یبوست، بی میلی جنسی، کمبود انرژی، خستگی مفرط و فشارخون پایین از علائم شایع سرد مزاجی هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *