مشکلات جنسی در مردان(آو)


مشکلات جنسی در مردان قطعا یکی از مشکلات بزرگ رابطه خواهد بود و پنهان کردن و پشت گوش انداختن آنها می تواند عواقب بیشتری نیز داشته باشد. طبق آمارها اقایون بیشتر به دنبال علل و راهکارهای درمانی برای مشکلات جنسی خود هستند. از حرف زدن در مورد آنها با درمانگر خود احساس ناراحتی یا شرم نمی کنند.

مشکلات جنسی در مردان

مشکلات جنسی مردان شامل زودانزالی، اختلال در نعوظ، اعتیاد به خودارضایی، دیرانزالی، میل جنسی زیاد و… . در واقع بسیاری از آقایون فقط از عملکرد خود در رابطه راضی نیستند یا لذت کافی نمی برند؛ ولی اختلال خاصی وجود ندارد. شکایت آنها از سایز آلت تناسلی نیز اختلال جنسی محسوب نمی شود چرا که 90 درصد آنها می توانند دخول داشته باشند. امروزه در کشور ما مشکلات جنسی یکی از شایع ترین علل طلاق محسوب می شود پس توجه به این موضوع و حل آن حائز اهمیت است.

علل شکل گیری اختلالات جنسی مردان

سن

با افزایش سن کارکرد جنسی آقایون کاهش پیدا می کند که معمولا به دلیل مشکلات جسمی همراه با کهولت سن اتفاق می افتد

مشکلات جسمی

مشکلات هورمونی، قلبی عروقی و یا ضعف عضلات لگن از مشکلات جسمی موثر بر روی اختلالات جنسی هستند. عفونت بیضه ها و آلت تناسلی بر روی عملکرد جنسی تاثیر دارند. گاهی عوارض جانبی داروهایی که فرد برای مشکلات جسمی خود مصرف می کند؛ یا عمل جراحی که به تازگی انجام داده است عملکرد جنسی را مختل می کند.

عوامل روانی

یکی از مهم ترین عوامل به وجود اورنده ی کژکاری های جنسی در اقایون، مشکلات روانی است. استرس و فشار در محیط کاری یا تنش در زندگی شخصی فرد را از رابطه جنسی منزجر می کند. یکی از مشخص ترین عوارض افسردگی به صفررساندن میل جنسی است به طوریکه فرد تا بروز نشانه های بهبود هیچ تمایلی به رابطه ی جنسی ندارد.

رابطه با همسر

رابطه ی عاطفی سالم با همسر و رضایت زناشویی، رابطه جنسی مطلوب را به ارمغان می اورد و برعکس بی علاقگی به همسر یا اختلاف های مداوم، فرد را دلسرد می کند. در بعضی موارد اختلالات زنان،باعث بروز مشکلاتی در اقایون می شود برای مثال خانومی که مبتلا به واژینسموس است همسر آن برای ارضای نیاز های خود به  تماشای پورن و خودارضایی رو می اورد.

اعتیاد

اعتیاد و مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر بدون شک عملکرد جنسی مردان را تحت الشعاع قرار می دهند. یکی از انواع دیگر اعتیاد،به تماشای پورن و خودارضایی است که فرد را از رابطه جنسی با همسر باز می دارد.

انواع مشکلات جنسی در مردان

مشکلات جنسی در مردان طیف گسترده ای دارد که گاهی منجر به انحرافات جنسی می شود. بیشتر آنها درمان پذیر هستند و یا فقط به دلیل عدم اطلاعات فرد ظاهر می شوند. ممکن است این دسته از اختلالات برای مدتی کوتاه به دلیل شرایط پیش امده ایجاد شوند که فقط با برطرف شدن این مشکلات، اختلال جنسی نیز درمان خواهد شد.

زود انزالی و دیرانزالی

زودانزالی یکی از شایع ترین مشکلات جنسی در مردان است که در مقاله ای جدا به طور مفصل در مورد آن توضیح داده ایم اما به طور کلی اگر فرد در 75 درصد روابط اخیر خود زیر یک دقیقه انزال را تجربه کرده باشد دچار زودانزالی است. برعکس زودانزالی، دیرانزالی بسیار اختلال نادری است و تایم انزال تقریبا بیشتر از 50 دقیقه است.

اختلال نعوظ

اغلب اختلال نعوظ منشا جسمانی دارد اما به دلایل روانی نیزاتفاق می افتاد. با وجود این مشکل فرد حتی با وجود برانگیختگی جنسی آلتش سفت نمی شود. تشخیص آن نیز مانند زودانزالی به تعداد دفعاتی که فرد در روابط اخیر خود یا حتی در خودارضایی قادر به نعوظ کامل بوده است؛بستگی دارد.

کاهش یا افزایش میل جنسی

در کاهش یا افزایش میل جنسی، هورمون ها اصلی ترین نقش را بازی می کنند. مردان نیز مانند زنان در طول ماه نوسانات هورمونی را تجربه می کنند که این در میل جنسی انها علاوه بر خلق شان موثر است. رابطه با همسر، عوامل محیطی وتغذیه نیز در میل جنسی تاثیر گذار هستند.

انورگاسمیا یا عدم ارگاسم در رابطه

ارگاسم و انزال دو عامل متفاوت و جدا از هم در رابطه جنسی هستند که معمولا با هم همزمان می شوند. تجربه ی انزال بدون ارگاسم یکی دیگر از اختلالات جنسی است که مردان تجربه می کنند که آنها را از حس کردن رهایی و سرخوشی ناشی از ارگاسم محروم می کند.

انزال پس گرد یا معکوس

در این حالت در زمان انزال، مایع منی از آلت تناسلی خارج نمی شود بلکه به مثانه بر می گردد و با ادرار خارج می شود. این بیماری یکی از دلایل ناباروری بین زوجین است.

راه های درمانی اختلالات جنسی مردان

تمام مشکلات فوق می تواند تا حدی پیش برود که رابطه را دچار اختلال کند. پس پیدا کردن راهی برای درمان و کمک گرفتن از یک متخصص حائز اهمیت است.

دارو درمانی

دارو درمانی با کمک یک روانپزشک یا متخصص اورولوژیست گام بسیار بزرگی در فرایند درمان است. دارو های هورمونی که برای کاهش یا افزایش میل جنسی به کار می روند یا داروهایی که برای درمان اختلال نعوظ تجویز می شوند نمونه هایی از درمان دارویی هستند.دیده می شود که آقایون به صورت خود جوش شربت ها یا ژل هایی را برای درمان مشکل خود تهیه می کنند که با گذشت زمان اثر خود را از دست می دهند.

روان درمانی

مشورت با یک سکستراپیست و روانشناس به از بین بردن ترس ها و نگرانی های ما در حین رابطه کمک می کند. تکنیک های شناخت درمانی، باورهای مارا در مورد رابطه جنسی تغییر می دهد و روی ارتباط ما با همسر خود موثر است.

زوج درمانی

شروع فرایند درمان با همسر، درمان را بسیار موثر تر و سریع تر میسازد. زوج درمانی علاوه بر حل مشکلات جنسی، مهارت حل مسئله را به شما می آموزد. حال انکه بهبود در روابط عاطفی به بهبود رابطه جنسی منجر می شود.

ورزش

فعالیت بدنی و ورزش در تقویت عضلات کف لگن(کگل) موثر هستند. ورزش به تنهایی باعث ترشح هورمون هایی در مغز می شود که سلامت روان را بهبود می بخشد.

سخن پایانی

هر کدام از کژکاری های جنسی علاوه بر زندگی شخصی، زندگی شغلی و اجتماعی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با درمان به موقع و استمرار در انجام تمرین های خانگی این مشکل قابل حل است. با کمک گرفتن از متخصص مربوطه وهمیاری همسر خود از این چالش گذر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید

سوالات متداول

نشانه های ناتوانی مردان چیست؟ معمولا بعد از مدتی به دلیل اختلالات پیش آمده فرد حس سرخوردگی را تجربه می کند و حتی ممکن است از رابطه ی جنسی اجتناب ورزد.

درمان ناتوانی جنسی چیست؟ در قدم اول باید به دنبال علت ان بود و با توجه به علت، راه درمانی متفاوت است.

علت تحریک نشدن در مردان چیست؟ تحریک ناکافی و عجله در رابطه دو عامل مهم در عدم تحریک مردان است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *