تهدیدها و فرصت های فضای مجازی


تهدیدها و فرصت های فضای مجازی در جامعه امروزی همه افراد را به خود درگیر کرده است. تقریبا همه افراد با تهدید ها و فرصت های فضای مجازی روبرو شده اند. اگر روبرویی شخصی نباشد، حتما در اطراف خود تعدادی افراد را مشاهد کرده اید که یا چوب اشتباه خود را خورده اند یا از فضای مجازی بهترین استفاده را کرده اند.

تهدیدها و فرصت های فضای مجازی را اگر به دو دسته تهدید ها و فرصت ها تقسیم کنیم. تهدید ها شامل مواردی مانند کلاهبرداری، اطلاعات اشتباه، رواج زندگی شخصی و … می‌شوند. و فرصت ها در دسته گروه های آشنایی با جهان هستی، درآمدزایی، سهولت ارتباطات و … قرار می‌گیرند. به طور کلی استفاده مناسب از این فضا، شما را با تهدیدات کمتری روبرو خواهد کرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تهدیدها و فرصت های فضای مجازی

تهدیدها و فرصت های فضای مجازی بسته به فرهنگ و فضای تربیتی افراد است. امروزه فضای مجازی فرصتی برای کسب اطلاعات و جمع آوری نکات است. اما در کنار تمام آسیب ها و تهدیدات، فضای مجازی مزایایی نیز دارد. از تهدیدات فضای مجازی می‌توان به ارتباط اشتباه، رفتار متضاد با فرهنگ و … اشاره کرد. اما فرصت های خوبی نیز در فضای مجازی وجود دارد. از جمله فرصت های فضای مجازی می‌توان به ارتباط با جهان، آشنایی با جهان هستی و … اشاره کرد.

با توجه به گفته ها، تهدیدها و فرصت های فضای مجازی را باید در کنارهم قبول کنیم. بنابراین اگر از فضای مجازی استفاده می‌کنید، باید جنبه های مثبت و منفی آن را بپذیرید. اما مبحث اعتیاد به فضای مجازی به طور مکرر وجود دارد. که در دسته تهدید ها قرار می‌گیرد. برای رفع این مشکل حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

تهدید های فضای مجازی

تهدیدها و فرصت های فضای مجازی به طور یکسانی در زندگی همه افراد وجود دارد. با توجه به پیشرفت علم، زندگی همه افراد متحول شد. اما برخی به شیوه فرصت و کسب آگاهی، عده ای دیگر به شیوه آسیب را استفاده کردند. در این مقاله راجع به تهدیدهای فضای مجازی صحبت کرده ایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعتیاد به اینترنت کلیک کنید.

🟡 رواج به نمایش گذاشتن زندگی شخصی

یکی از تهدید های فضای مجازی، به نمایش گذاشتن زندگی شخصی است. عده ای از افراد به دلیل اینکه حریم خصوصی خود را به نمایش می‌گذارند، با حمایت و طرفداری مردم روبرو می‌شوند. و در نهایت به دلیل کسب درآمد این افراد، عده زیاد دیگری تن به نمایش گذاشتن زندگی شخصی می‌کنند.

🟣 کلاهبرداری ها و جرایم مالی | تهدیدها و فرصت های فضای مجازی

کلاهبرداری از دیگر تهدیدهای فضای مجازی است. افراد سودجویی هستند که با دست گذاشتن بر نقاط ضعف مردم، تبلیغاتی انجام می‌دهند. یا اینکه بدون شناخت در قرعه کشی ثبت نام می‌کنند. حتی فروش مواد مخدر و اشیاء ممنوعه در فضای مجازی به راحتی انجام می‌شود.

🟠 تغییر در حوزه فرهنگی و زندگی

یکی از تهدیدهای فضای مجازی، تغییر حوزه فرهنگی-زندگی است. ابزارهای زیادی برای ارتباط با سراسر دنیا وجود دارد. که این ابزارها باعث ارتباط هرچه بیشتر افراد با یکدیگر شده است. اما در زندگی واقعی و در کشور محل سکونت این رفتار متضاد خواهد بود. حتی باعث تخریب تربیت سنتی و ایجاد چالش های هویتی می‌شود.

🔴 تخریب چهره های تاثیر گذار

با وجود کمپین های ضد چهره های تاثیر گذار، تهدیدهای فضای مجازی افزایش می‌یابد. حتی در حوزه های اقتصادی نیز افراد تاثیر گذار را به ناحق با شایعه هایی پخش می‌کنند. و عده زیادی از افراد این فیلم ها را باور می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه مجازی کلیک کنید.

🟢 انعکاس فوری خبرها | تهدیدها و فرصت های فضای مجازی

یکی از تهدیدهای فضای مجازی، انعکاس فوری خبرها است. به این منظور که اگر خبری پخش شود، بدون بررسی و ارزیابی های اصولی به گوش عموم مردم رسیده است.

فرصت های فضای مجازی

همانطور که از تهدیدها و فرصت های فضای مجازی ذکر شد، حال در رابطه با فرصت های فضای مجازی توضیحاتی در این بخش صورت گرفته است. به طور کل فضای مجازی از فرصت های کمی برخوردار نیست. بنابراین در این بخش مقاله راجع به فرصت ها توضیح داده ایم.

🔵 کنارهم قرار گرفتن مردم دنیا

از زیباترین فرصت های فضای مجازی، کنارهم قرار گیری مردم جهان است. جامعه فارغ از هر چیزی به یکدیگر نزدیک شده است. و مردم به دور از زمان و مکان با یکدیگر در تعامل هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان کلیک کنید.

🟢 کسب درآمد مردم | تهدیدها و فرصت های فضای مجازی

درآمدزایی از جمله فرصت های فضای مجازی است. فضای مجازی این امکان را به افراد می‌دهد تا با توجه به استعداد و هنری که دارند، درآمد کسب کنند.

🟡 کمک به تبادل اطلاعات

کمک به تبادل ارتباطات از فرصت های فضای مجازی است. فضای مجازی دست افراد را در تبادل اطلاعات باز گذشته است. در فضای مجازی عده زیادی از افراد حضور دارند که فرهنگ، جامعه، آداب، رسوم و … را به نمایش می‌گذارند.

🟤 سهولت ارتباطات | تهدیدها و فرصت های فضای مجازی

از فرصت های فضای مجازی، سهولت ارتباطات است. با پیشرفت ابزارهای ارتباطی، روز به روز ارتباط مردم با یکدیگر افزایش می‌یابد. امروزه این ارتباط را مدیون فضای مجازی هستیم.

⚪ کسب بیشتر اطلاعات

به واسطه فضای مجازی می‌توان اطلاعات زیادی را کسب کرد. فضای مجازی فرصت بزرگی مانند کسب اطلاعات با یک کلیک را به جامعه داده است. بدون شنیدن حرف های جدید و آزار دیگران به تنهایی پاسخ سوالات خود را از فضای مجازی خواهید گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اینترنت برای کودکان کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله با تهدیدها و فرصت های فضای مجازی آشنا شده اید. فضای مجازی مانند تمامی امکانات دیگر، همراه با تهدیدها و فرصت های زیاد است. اگر به درستی از فضای مجازی استفاده کنید، با فرصت های زیادی روبرو خواهید شد. اگر بیشتر از فرصت ها، با تهدید های فضای مجازی در ارتباط هستید، راه چاره کمک از روانشناس است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تهدیدها و فرصت های فضای مجازی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *