زودانزالی در مردان و راه های درمان(آو)


یکی از شایع ترین کژکاری های جنسی در مردان زودانزالی است. باید بدانید انزال با ارگاسم، دو پدیده ی متفاوت هستند. انزال معمولا لحظه ی خروج منی تلقی می شود و ارگاسم حس رهایی و سرخوشی است که از لحاظ ذهنی، فرد تجربه می کند.گاهی به دلیل همزمانی این دو با یکدیگر ارگاسم با انزال اشتباه گرفته می شود.

زودانزالی در مردان

زود انزالی، زمانی رخ می دهد که مرد زیر یک دقیقه و در 75 درصد از روابطی که طی 6 ماه گذشته داشته است؛ خروج مایع منی را تجربه کرده باشد. البته برای انزال نمی توان یک زمان مشخص، تعییین کرد اما اگر به هر دلیلی فرد زود تر از زمان همیشگی خود به انزال رسید؛ و این وضعیت ادامه پیدا کرد احتمالا فرد به زود انزالی مبتلا شده است. طبیعی است مردی که زیر یک دقیقه به انزال می رسد؛ نمی تواند  لذت ارگاسم را تجربه کند.این اختلال با روش های علمی و زیر نظر یک متخصص کاملا  قابل درمان است. پس بهتر است شخص خود درمانی نکند و از مصرف داروهای خانگی بپرهیزد.

علل به وجود امدن زود انزالی

علل مختلفی روی زمان انزال اقایون تاثیر گذار است. درک این موضوع توسط خود فرد و همسرش حائز اهمیت است چرا که با توجه به شرایط باید در مورد زمان رابطه ی قضاوت کنند.

سن

معمولا با افزایش سن و در دوران سالمندی، زمان انزال کمتر می شود.میزان کنترل فرد روی این موضوع نیز کاهش می یابد.علاوه بر بیماری ها و داروهایی که اقایون در این سنین با انها درگیر هستند؛ کهولت سن به خودی خود یکی از عوامل موثر روی تایم انزال است.

بیماری و داروهای موثر بر زودانزالی

برخی از بیماری ها به طور مستقیم و عوارض دارو ها به طور غیر مستقیم بر روی تایم انزال، تاثیر دارند.برای مثال مشکل نعوظ در اقایون به طور مستقیم و عوارض دارو های ضد افسردگی به طور غیر مستقیم زمان انزال را کاهش می دهند. مشکل زودانزالی دارای ریشه ی ژنتیکی نیز می باشد.

رابطه ی عاطفی با همسر

یک رابطه ی جنسی لذت بخش مستلزم رابطه ای گرم و صمیمی حتی خارج از اتاق خواب است. خیلی از اقایون به دلیل استرس و ترس از عملکرد بد جلوی شریک خود دچار زودانزالی می شوند.زوجین باید بتوانند در مورد علایق و ترس های خود بدون ترس از قضاوت شدن، با هم صحبت کنند. گاهی خانوم ها به دلیل این مشکل همسرانشان خود را مجبور به ارگاسم نمایشی می کنند.

یکی از عواملی ک حتما باید به ان اهتمام ورزید موقعیتی یا همه گیر بودن انزال است. بدین معنا که ایا فرد در همه ی شرایط و با همه ی شریک های جنسی خود دچار زود انزالی بوده است یا این اتفاق فقط در شرایطی خا یا با یک نفر  می افتد.این می تواند یکی از دلایل خیانت یا طلاق باشد چرا که فرد با همسر خود دچار زودانزالی است ولی وقتی خود ارضایی می کند یا با فرد جدیدی وارد رابطه می شود تایم انزال او طبیعی است.

شرایط جدید یا پر استرس در رابطه

اقایون به شرایط جدید یا تنش زا واکنش های متفاوتی، نشان می دهند. اما یکی از رایج ترین پاسخ ها به موقعیت های پر استرس همین زود انزالی است. مثلا شخصی که از کار خود اخراج شده یا در حال کار کردن روی پروژه ای جدید است؛ طبیعی است که چنین فردی در روابط جنسی خود زودانزالی را تجربه کند.

مصرف سیگار و الکل

مصرف مواد مخدر، سیگار یا الکل روی مدت زمان انزال تاثیر گذار است و معمولا ان را کم می کند. فروش اسپری های تاخیری بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارد و در درازمدت تاثیر عکس دارد.

تماشای پورن و خودارضایی

اعتیاد به تماشای پورن و خودارضایی پیش از حد برای مردان،عوارضی مثل زودانزالی دارد و چرخه ی پاسخ جنسی انهارا تغییر می دهد.

عوارض زودانزالی

زودانزالی در مردان می تواند روی سلامت روان انها تاثیر گذار باشد به حدی که باعث ایجاد سرخوردگی و عدم اعتماد به نفس در انها شود.افسردگی، کاهش میل جنسی و عدم تمرکز در فعالیت های روزانه از عوارض دیگر زودانزالی در اقایون است. این اختلال روی زندگی زناشویی نیز موثر است و می تواند طرفین را مجبور به امتحان روش های دیگری برای ارضای جنسی کند.

درمان

برای درمان دارویی حتما به متخصص اورولوژیست وروانپزشک مراجعه کنید. تمرینات خانگی روش هایی هستند که می توانند به اندازه ی دارو درمانی موثر واقع شوند اما گول داروهای گیاهی و مواد شیمیایی بدون مجوز را نخورید

کگل

تمرین ورزشی برای تقویت عضلات کف لگن(کگل) در به تاخیر انداختن انزال بسیار اثربخش است. کم تحرکی خود یکی از دلایل اختلال نعوظ و زودانزالی است پس از ورزش کردن غافل نشوید.

روش توقف

در این روش تا می توانید انزال را به تاخیر بیاندازید؛ به این معنا که تا حس کردید انزال نزدیک است رابطه را متوقف کنید و بعد از چند دقیقه دوباره شروع کنید. با تحریک سر الت می توانید انزال را طولانی تر کنید.

تکرار رابطه جنسی

انجام مکرر رابطه ی جنسی زمان انزال را بیشتر می کند. بعد از هر رابطه ی جنسی مدت طولانی تری لازم است تا دوباره انزال را تجربه کنید به همین دلیل رابطه را به یک بار محدود نکنید. این روش بعد از مدتی زمان انزال شما را طولانی تر می کند.

اسپری ها و داروهای تاخیری برای مدت کوتاهی می توانند مشکل زودانزالی را حل کنند.

سخن پایانی

در حل مشکل زودانزالی در قدم اول بهتر علت ان را پیدا کنید. از خودتان بپرسید در چه شرایطی این اتفاق می افتد؟  به حل ان اقدام کنید. اگراز پس پیدا کردن علل مشکل برنیامدید از یک روانشناس، روانپزشک، متخصص اورولوژیست و سکستراپیست کمک بگیرید. از شریک خود بخواهید در این مدت با شما همدل باشد تا در کنار هم از این چالش گذر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید

سوالات متدوال

علت زودانزالی چیست؟ عوامل زیادی مثل سن، بیماری و مصرف داروهای خاص، ژنتیک و عوامل روانی در شکل گیری و بروز زودانزالی موثر هستند.

ایا درمان قطعی برای زود انزالی وجود دارد؟ بله با کمک گرفتن از یک متخصص و انجام تمریناتی می توان زودانزالی را درمان کرد.

علت زود انزالی در مردان متاهل چیست؟ عدم رضایت جنسی با همسر، طلاق عاطفی و درگیری با چالش های زندگی مشترک ممکن است باعث بروز عوارضی مثل عدم نعوظ، کاهش میل جنسی و زودانزالی شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *