میل جنسی به کودک(پدوفیلی)(آو)


پدوفیلی یکی از انواع پارافیلیا هاست و یک انحراف جنسی محسوب می شود.افرادی که در کودکی مورد ازار جنسی قرار گرفته اند معمولا توسط افراد پدوفیلی مورد تعرض قرار گرفته اند.ابتلا به این اختلال در اقایون شایع تر است.

میل جنسی به کودکان

به تمایل وسواس گونه به رابطه ی جنسی یا حتی لمس بدن کودکان،پدوفیلی می گویند.در این اختلال فرد باید حداقل 16 سال داشته باشد و فرد قربانی 5 سال از او کوچک تر باشد. افراد پدوفیل به کودکان زیر 18 سال علاقه دارند و انهارا مورد تعرض قرار می دهند. اما این تنها اختلال انها نیست. اختلالات همزمان انها شامل تماشگری جنسی وعورت نمایی است.معمولا تمایل بیشتری به کودکان پسر دارند ولی اکثرا غیر همجنسگرا هستند.وادار کردن کودک به تماشای پورن،برهنه شدن و خودارضایی در مقابل اونمونه هایی از رفتارهای فرد پدوفیل است.همچنین پدوفیلی جرم محسوب میشود.

چرا افراد به کودکان میل جنسی دارند؟

علل شکل گیری ان محدود به یک عامل خاص نمی شود اما تجربیات دوران کودکی، سبک فرزند پروری والدین، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکی و حتی زمینه ژنتیکی می تواند موثر باشد.معمولا افرادی که زمان زیادی را با بچه ها می گذرانند؛مثل معملمان مدارس یا مربی های کلاس های ورزشی،بیشتر این رفتار را انجام می دهند.نکته ی قابل توجه اینجاست که بچه ها بیشتر از طرف اشنایان و افرادی که مورد اعتماد خانواده ها هستند؛مورد تعرض قرار میگیرند.

بیشتر این افراد خود،قربانی تجاوز بوده اند اما این دلیل بر به وجود امدن این میل در انها نمی شود.اختلالات روان در بین این افراد شایع است.عوامل مغزی و هورمونی نیز موثر است. درکودکی در معرض فیلم های پورن یا الفاظ جنسی بوده اند و گاهی برای نشان دادن قدرت، دست به این کار می زنند.

انواع افراد پدوفیل

کسانی که میل جنسی به کودکان دارند به دو دسته ی فعال و غیرفعال تقسیم می شوند.افراد فعال به لمس یا حتی تجاوز مستقیم دست می زنند اما افراد پدوفیل غیرفعال، فقط فاتنزی رابطه جنسی با کودکان را دارند و حتی با نگاه کردن به کودک دچار برانگیختگی می شوند .

علائم ظاهری پدوفیلی

این دسته از افراد معمولا از سطح اقتصادی و اجتماعی خوبی برخوردار هستند و ظاهر خوبی دارند.خود را شخصی مورد اعتماد و مهربان نشان می دهند.به انجام فعالیت های کودکانه علاقه بیشتری دارند.اغلب مجرد هستند؛و دوستان کمی دارند. در ازدواج، کسی را انتخاب می کنند که اختلاف سنی زیادی با انها دارند.فرد حداقل 16 سال داشته باشد و 6 ماه به صورت مداوم چه به صورت فعال یا غیر فعال به این کار پرداخته است.عملکرد شغلی و اجتماعی فرد،مختل می شود و تمام حواس خود را معطوف این قضیه می کند.اختلال شخصیت ضداجتماعی در بین این افراد بیشتر به چشم می خورد. این افرد برای پرستاری از کودک داوطلب می شوند و همیشه درمنزل خود خوراکی یا اسباب بازی های برای جذب کودکان دارند.در بیشتر موارد حتی بعد از درمان یا تجربه ی زندان، بازهم مرتکب این عمل می شوند.

چه کودکانی قربانی پدوفیلی می شوند؟

کودکانی که از نظر عاطفی وابسته هستند و مشکلات شخصیتی دارند بیشتر ممکن است در معرض تجاوز قرار بگیرند.انها بیشتر نیاز به محبت دارند  ومتجاوز از این مورد سواستفاده می کند.افراد پدوفیل،با ترساندن و تهدید کودکان به هدف خود میرسند و گاهی با حبس و شکنجه ، انهارا از اطلاع دادن به والدین خود منصرف می کنند. متجاوزین از کودکان فیلم و عکس تهیه میکنند تا در صورت لزوم از انها استفاده کنند.معمولا این عمل فقط محدود به یک بار نمی شود و کودکان بارها توسط یک شخص مورد تجاوز قرار میگیرند.ممکن است کودکان موفق شوند که والدین خودرا مطلع کنند اما خانواده ها به دلیل اعتماد به شخص متجاوز،حرف انها را قبول نمی کنند.اموزش جنسی اولیه، به کودکان بسیار حائز اهمیت است چرا که در این مواقع می توانند از خودشان مراقبت کنند.کودکانی که مهارت نه گفتن را نیاموخته اند بیشتر در معرض سواستفاده قرار می گیرند. اگر از این اتفاق اطلاع پیدا کردید،شرایطی امن برای فرزند خود فراهم کنید واز یک مشاور وحتی پزشک کمک بگیرید.

درمان پدوفیلی

پدوفیلی در اکثر موارد قابل درمان نیست چرا که موارد بازگشت دوباره به این رفتار،دیده شده است.ترکیب دارودرمانی و روان درمانی های طولانی مدت می تواند در کنترل ان موثر باشد.از درمان دارویی برای کنترل میل جنسی استفاده می شود.ریشه یابی علل این مشکل و درمان اختلالات همزمان نیز بسیار موثر است.تا زمانی که خود فرد برای درمان مشتاق نباشد نمی توان او را درمان کرد.این افراد به ندرت میل جنسی دقیق خود را در مورد بزرگسالان بروز می دهند؛به این معنا که میل جنسی فرد به همجنس خود یا غیر از همجنس خود است. قدم اول درمان می تواند مشخص کرد میل جنسی این افراد باشد تا بتوانند رفتارهای جنسی خود را معطوف به فعالیت های دیگری کنند.یکی دیگر از روش های درمان، درمان شناختی-رفتاری است که با پخش فیلم های پورن کودکان یا تجاوز به انها،نحوه ی تفکر انهارا تغییر داد.اگر با چنین شخصی روبه رو هستید؛بدون قضاوت در مورد این مشکل و عواقب ان  به او توضیح بدهید و ان را برای درمان راهنمایی کنید.

سخن پایانی

همه ی افرادی که به ازار و اذیت کودکان می پردازند؛دچار پدوفیلی نیستند.و نمی توان فقط از روی ظاهر افراد،پدوفیلی را تشخیص داد.اما با مطالعه می توان کودکان را از این خطر محافظت کرد و به انها در این زمینه اموزش داد. انحرافات جنسی طیف وسیعی را در بر میگیرند و با هم مرتبط هستند؛بهتر است با اگاهی رسانی از بروز انها جلوگیری کنیم و تاثیرات ان را در جامعه به حداقل برسانیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید

سوالات متدوال

پدوفیلی چیست؟پدوفیلی به معنی داشتن میل جنسی به کودکانی است  که زیر سن قانونی هستند.

درمان پدوفیلی چیست؟ترکیب دارو درمانی و رواندرمانی میتواند موثر باشد.روش های بیشتر را در مقاله داده ایم.

قربانیان پدوفیل بیشتر دختر هستند یا پسر؟بیشتر افراد مبتلا به این اختلال مرد هستند و قربانیان نیز بین دختران و پسران مشترک هستند اما امار پسران مقداری بیشتری است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *