ثبت نام کارت مترو دانشجویی


ثبت نام کارت مترو دانشجویی یک گزینه عالی برای دانشجویان محسوب می‌شود تا بتوانند در هزینه های رفت و آمد خود صرفه جویی نمایند. کارت بلیت دانشجویی 50 درصد تخفیف دارد و برای استفاده از مترو، اتوبوس و BRT می‌باشد. با توجه به اینکه ثبت نام کارت بلیت دانشجویی بسیار به صرفه است دانشجویان باید از نحوه ثبت نام و شرایط استفاده از آن آگاهی کامل داشته باشند و حتما برای دریافت آن اقدام کنند. برای کسب اطلاع کامل در زمینه کارت مترو دانشجویی این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

ثبت نام کارت مترو دانشجویی

شهرداری تهران این امکان را برای دانشجویان مهیا کرده است تا بتوانند با کارت دانشجویی خود، کارت مترو با 59 درصد تخفیف دریافت نمایند. با توجه به رفت و آمد زیاد دانشجویان شهرداری این امکان را برای تشویق دانشجویان به حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است. برای دریافت و ثبت نام کارت مترو دانشجویی باید به صورت اینترنتی اقدام کرد. با توجه به تخفیف پنجاه درصدی، دانشجویان می‌توانند تا حد زیادی در هزینه های رفت و آمد خود صرفه جویی کنند. با توجه به افزایش تقاضای ثبت نام کارت بلیت دانشجویی در این مقاله به بررسی شرایط و نحوه ثبت نام آن پرداخته ایم.

سایت ثبت نام کارت مترو دانشجویی

با توجه به ترافیک سنگین در سطح شهر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. دانشجویان این امکان را دارند که با کارت دانشجویی خود کارت مترو با 50 درصد تخفیف دریافت نمایند. ثبت نام کارت بلیک دانشجویی به صورت اینترنتی انجام می‌شود. دانشجویان باید به سامانه مربوطه یعنی سایت eticket.tehran.ir مراجعه نمایند.

برای ثبت نام نیازی به مراجعه حضوری نیست و تمامی مراحل در سامانه انجام پذیر است. توجه داشته باشید که تقاضای ثبت نام کارت مترو دانشجویی بسیار افزایش داشته است و به همین دلیل برخی مواقع دانشجویان نمی‌توانند وارد سایت شوند. در این شرایط تنها کافیست مدتی صبر کرده و مجددا به سایت مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام کارت دانشجویی

پس از ثبت نام در دانشگاه و دریافت کارت دانشجویی می‌توانید برای ثبت نام کارت مترو دانشجویی اقدام نمایید. برای این منظور بایستی مدارک مورد نیاز را آماده کرده و سپس وارد سایت eticket.tehran.ir شوید. مراحل ثبت نام کارت بلیت دانشجویی همراه با راهنمای تصویری به شرح زیر می باشد.

  • وارد سایت eticket.tehran.ir شوید.
  • بر روی گزینه خدمات کارت کلیک کنید.

  • گزینه کارت ویژه دانشجویی را انتخاب نمایید.

  • گزینه خرید کنید را انتخاب نمایید.

  • در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده‌اید باید گزینه ثبت کد ملی و ورود را انتخاب کنید تا عضویت در سایت را انجام دهید.

  • پس از نام نویسی با کد ملی و رمز عبور وارد شوید و سپس گزینه درخواست کارت بلیت را انتخاب کنید.
  • گزینه کارت بلیت دانشجویی را انتخاب کرده و سپس گزینه ثبت سفارش را انتخاب نمایید.
  • روش دریافت کارت را انتخاب کنید. (می‌توانید به صورت حضوری از متروی صادقیه و مترو گلبرگ و یا از طریق پست پیشتاز دریافت نمایید.)
  • شرایط استفاده از کارت بلیط دانشجویی را مطالعه کرده و تیک گزینه شرایط فوق را مطالعه کرده و قبول دارم را فعال کنید.
  • تیک موافقم را مجددا فعال کرده و گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.
  • اطلاعات خواسته شده در صفحه بعد را وارد کرده و سپس گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.
  • در دو صفحه بعد نیز اطلاعات را وارد کرده و گزینه ثبت را انتخاب نمایید.
  • مدرک خود شامل عکس، کارت ملی و کارت دانشجویی را بارگزاری نمایید.
  • بر روی گزینه بانک سامان کلیک کنید. گزینه پرداخت را بزنید.
  • در درگاه پرداخت اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه کارت را پرداخت نمایید.
  • کد رهگیری خود را دریافت کرده و تا زمان تحویل کارت آن را نگه دارید.

دریافت کارت بلیت دانشجویی

همانطور که گفته شد ثبت نام کارت مترو دانشجویی به صورت اینترنتی انجام می‌شود. اما برای دریافت آن دانشجویان می‌توانند در طی مراحل ثبت نام دو روش را انتخاب کنند که به شرح زیر می‌باشد.

دریافت حضوری

در این روش دانشجو می‌تواند یکی از ایستگاه های مترو صادقیه و یا ایستگاه گلبرگ را انتخاب کرده و پس از صدور کارت با مراجعه به ایستگاه مترو کارت خود را دریافت کند. ایستگاه مترو صادقیه در خط دو مترو قرار گرفته است و آدرس آن فلکه دوم صادقیه می‌باشد. ایستگاه بعدی مترو گلبرگ است که در خط دو واقع شده و آدرس آن خیابان جانبازان می‌باشد.

پست پیشتاز

اگر امکان مراجعه حضوری به دو ایستگاه فوق را ندارید، می‌توانید روش ارسال با پشت پیشتاز را انتخاب کنید. برای دریافت کارت از این طریق تنها کافیست آدرس خود را وارد کرده و هزینه پست را پرداخت نمایید. پس از صدور، کارت شما با پست پیشتاز برای تان ارسال می‌شود.

نکته: دانشجویان می‌توانند کد ملی خود را به شماره 10004258 ارسال کرده و از این طریق وضعیت ثبت نام کارت مترو دانشجویی را پیگیری نمایند.

قیمت خرید و شارژ کارت بلیت دانشجویی

ثبت نام و خرید کارت مترو دانشجویی رایگان نیست و دانشجویان در مرحله ثبت نام باید هزینه‌ای را پرداخت نمایند تا کارت برای شان صادر شود. مبلغ اولیه ثبت نام کارت مترو دانشجویی 23000 هزار تومان می‌باشد. توجه داشته باشید که 8000 تومان برای صدور کارت است و 15000 تومان نیز به عنوان شارژ اولیه می‌باشد. پس از دریافت کارت دانشجویان می‌توانند در ایستگاه های مترو کارت خود را شارژ کنند. شارژ کارت بلیت سقف مشخصی دارد و پس از یکسال نیز کارت منقضی شده و باید برای فعال کردن آن به صورت حضوری اقدام نمایید.

شرایط استفاده از کارت بلیت دانشجویی

  • کارت مترو دانشجویی یکسال اعتبار دارد و پس از آن دیگر امکان استفاده وجود ندارد.
  • عکس و اطلاعات دانشجو بر روی کارت درج می‌شود پس باید به درستی از آن نگهداری کنید.
  • قبل از سر رسید یکساله امکان تمدید کارت وجود ندارد.
  • کارت مترو دانشجویی سقف مشخصی دارد و پس از آن تا سر رسید یکساله امکان استفاده وجود نخواهد داشت.
  • پس از ثبت نام کارت مترو دانشجویی دیگر امکان پس دادن کارت وجود ندارد.
  • برای دریافت کارت بلیط باید شخص دانشجو با در دست داشتن کارت دانشجویی و کارت ملی به ایستگاه مربوطه مراجعه نماید.

کارت مترو دانشجویی بانک شهر

بانک شهر کارت شهروندی را بر اساس فناوری  City pay طراحی کرده است و افراد دارنده کارت می‌توانند در مواردی همچون خرید و استفاده از حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنند. در سایت eticket.tehran.ir ثبت نام کارت مترو دانشجویی دانشجویی بانک شهر امکان پذیر نیست و دانشجویان برای این منظور بایستی به شعب بانک شهر مراجعه کنند. برای استفاده از کارت دانشجویی بانک شهر بایستی به طور مرتب کیف پول حساب خود را شارژ کنید. کارت مترو دانشجویی بانک شهر نیز دارای 50 درصد تخفیف می باشد. لازم به ذکر است که دریافت و استفاده از این کارت تنها برای افراد ساکن تهران امکان پذیر است.

مشاوره در زمینه ثبت نام کارت مترو دانشجویی

کارت مترو دانشجویی دارای 50 درصد تخفیف در حمل و نقل عمومی می باشد و دانشجویان می‌توانند با دارا بودن کارت دانشجویی معتبر برای ثبت نام آن اقدام کنند. کارت بلیت دانشجویی یک سال اعتبار دارد و دارای سقف مشخصی می‌باشد.

در صورتی که قصد ثبت نام کارت مترو دانشجویی را دارید و دچار ابهام یا مشکل شده اید می‌توانید از متخصصان دانتل کو کمک بگیرید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کارت بلیت دانشجویی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه ثبت نام کارت مترو دانشجویی چقدر است؟

برای ثبت نام بایستی 23000 هزار تومان پرداخت کنید که 15000 تومان آن به عنوان شارژ اولیه محسوب می‌شود.

برای ثبت نام کارت بلیت دانشجویی چه باید کرد؟

بله ثبت نام کارت بلیت باید به صورت اینترنتی به سایت eticket.tehran.ir مراجعه کنید.

دریافت کارت مترو دانشجویی به چه صورت است؟

برای دریافت کارت می‌توانید به ایستگاه مترو صادقیه و یا گلبرگ مراجعه کنید و یا روش ارسال با پست پیشتاز را انتخاب نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *