سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور


آیا با سامانه هوشمند تعاونی کشور آشنایی دارید؟ این سامانه با هدف ارائه خدمات مورد نیاز مدیران، اعضای شرکت‌ها، بازرسان و به طور کلی اعضای اتحادیه‌های تعاونی ایجادشده است. تا به صورت الکترونیک و غیرحضوری خدمات لازم را به افراد مذکور ارائه نماید. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور می‌پردازیم.

سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور چیست ؟

با توجه به اینکه در دنیای امروز بسیاری از فعالیت‌های مردم به صورت غیرحضوری و الکترونیک انجام می‌شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای ارائه خدمات و تسریع در ارائه آن خدمات مورد نیاز اعضا شرکت‌های تعاونی، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای الکترونیکی نمود. لذا سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور یک سامانه الکترونیکی است جهت ارائه خدمات تعاونی به افراد است.

بنابراین ارائه خدمات مورد نیاز مربوط به مدیران، بازرسان، اعضای شرکت‌ها و کلیه اعضای اتحادیه‌های تعاونی با استفاده از سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور به صورت غیرحضوری و الکترونیک انجام می‌شود. افرادی که قصد بهره‌برداری از خدمات غیرحضوری سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور را دارند. می‌توانند با مراجعه به سایت taavoni.mcls.gov.ir از این خدمات الکترونیک استفاده کنند.

متقاضیان تشکیل اتحادیه‌های تعاونی و شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور، تقاضای خود را به صورت غیرحضوری مبنی بر تشکیل شرکت یا اتحادیه تعاونی در سامانه ثبت نمایند. همچنین کلیه مراحل تشکیل یک تعاونی و صدور موافقت‌نامه جهت تشکیل تعاونی در سراسر کشور به‌وسیله مراجعه به این سامانه انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است بعد از صدور موافقت‌نامه در صورتی که همچنان مراحلی برای ایجاد تعاونی وجود داشته باشد. متقاضی برای انجام این مراحل باید به صورت حضوری به سازمان مربوطه مراجعه کند.

با این اوصاف افراد به خصوصی که به طریقی با تعاونی‌ها در ارتباط‌اند قادر به استفاده از این سامانه هستند. هر فردی که خواستار بهره‌گیری از سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور است. ابتدا باید به سایت مذکور وارد شود و عضویت خود را در این سامانه ثبت نماید. البته افراد می‌توانند هم به صورت عضو و هم به صورت مهمان وارد سامانه جامع هوشمند تعاونی گردند.

نحوه ورود به سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور

همان‌طور که بیان کردیم افراد برای استفاده از خدمات سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور ابتدا باید با مراجعه به سایت taavoni.mcls.gov.ir مراحل ورود و عضویت به این سامانه را تکمیل نمایند. که ورود به سامانه را می‌توانند به دو شکل عضو و مهمان انجام دهند. هرچند جهت استفاده بهتر از خدمات سامانه توصیه می‌شود که افراد مراحل عضویت در این سامانه را انجام دهند.

جهت ورود به سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور ابتدا نشانی سایت taavoni.mcls.gov.ir را در موتور جستجوگر مثل گوگل جستجو نمایید. سپس شما اجازه دارید به دو طریق وارد سایت شده و از امکانات آن بهره ببرید. روش اول ورود به‌عنوان مهمان است. برای ورود به‌عنوان مهمان می‌توانید در صفحه ورودی سامانه تنها گزینه مهمان را انتخاب نمایید.

روش دوم ورود به‌عنوان عضو سامانه است. که باید گزینه ثبت‌نام را فرم را تکمیل کنید تا حسابی جدید برای شما ایجاد شود. در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت‌نام نموده‌اید در قسمت نام کاربری کد ملی خود و در قسمت رمز عبور، رمز انتخاب‌شده قبلی خود را وارد نمایید. و بدین صورت وارد سایت شوید. اگر رمز عبور خود را فراموش کردید می‌توانید. با انتخاب گزینه فراموشی گذرواژه، بازیابی رمز عبور خود را انجام دهید.

عضویت در سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم برای استفاده از خدمات سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور ابتدا باید مراحل عضویت در این سامانه را تکمیل نمایید. درخواست اعلان عضویت را در سامانه ثبت نمایید. و بعد از آن با عضویت در سامانه می‌توانید با استفاده از رمز خود وارد سامانه گردید.

لازم به ذکر است برای ثبت‌نام در سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور باید دارای شناسه ملی تعاونی یا شرکت باشید. البته در گذشته شماره ثبت تعاونی و شرکت، ملاک لازم برای ثبت‌نام در سامانه بود. تمامی افراد مربوط به اتحادیه‌های تعاونی، مدیران، بازرسان و اعضای شرکت‌ها بعد از عضویت در سامانه می‌توانند. با کد ملی خود و رمز عبور وارد سامانه گردند.

شما برای ثبت درخواست اعلان عضویت ابتدا باید وارد سایت taavoni.mcls.gov.ir شوید. سپس روی گزینه درخواست یا اعلان عضویت کلیک کنید. و بعد از آن به قسمت مربوط به ارسال فرم‌های ثبت‌نام وارد می‌شوید. بعد از ورود به سایت شناسه ملی شرکت یا تعاونی را وارد نمایید و گزینه جستجو را انتخاب کنید. توجه داشته باشید شناسه ملی با شماره ثبت شرکت یا تعاونی متفاوت است.

بعد از آن که شناسه ملی توسط سایت پیدا و تائید شد؛ شما می‌توانید سایر اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام را در سایت تکمیل نمایید. اطلاعات لازم برای ثبت‌نام شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نوع درخواست، نوع سمت، کد پستی و آدرس می‌شود. نگارش و تکمیل فیلدهای ستاره‌دار الزامی است. و شما می‌توانید فیلدهای بدون ستاره را خالی بگذارید یا پر کنید. پس از تکمیل تمامی اطلاعات،گزینه ارسال فرم در قسمت پایینی سایت را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور چیست ؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای ارائه خدمات و تسریع در ارائه آن خدمات مورد نیاز اعضا شرکت‌های تعاونی، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای الکترونیکی نمود.

سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور برای استفاده چه افرادی راه‌اندازی شده است ؟

ارائه خدمات مورد نیاز مربوط به مدیران، بازرسان، اعضای شرکت‌ها و کلیه اعضای اتحادیه‌های تعاونی با استفاده از سامانه جامع هوشمند تعاونی کشور به صورت غیرحضوری و الکترونیک انجام می‌شود.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *