کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ (منتشر)


آزمون دکتری در دو مرحله آزمون سراسری کتبی و مصاحبه انجام می‌گیرد. در صورتی که داوطلبان نمره قابل قبول را کسب کنند، از سوی دانشگاه‌های مورد نظر خود پس از انتخاب رشته برای مصاحبه دعوت می‌شوند. در هر یک از این مراحل کارنامه‌ای از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود و متقاضیان کنکور دکتری می‌توانند نتیجه آزمون خود را مشاهده نمایند. در ادامه این مقاله به بررسی کامل کارنامه آزمون دکتری می‌پردازیم.

انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲

با توجه به روند سال گذشته در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه، انتظار می‌رود کارنامه اولیه ۱۴۰۲ در اوایل اردیبهشت ماه منتشر شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و غیرروزانه (شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان) شده باشند، می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند. به این صورت که با ورود به سایت سازمان سنجش کد رشته محل‌های انتخابی خود را در فرم ثبت نام اینترنتی وارد کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز باید کد دسترسی قابل مشاهده در انتهای صفحه کارنامه اولیه را یادداشت کرده و از طریق سایت azmoon.org انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب ۸۰ کدرشته محل در فرم ثبت نام اینترنتی می‌باشند.

مشاهده کارنامه اولیه آزمون دکتری 1402

پس از انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ می‌توانید طبق مراحل زیر کارنامه خود را مشاهده فرمایید.

۱.وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوید و از منوی سمت راست گزینه دکتری تخصصی را انتخاب کنید.

۲. روی لینک کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1402 کلیک کنید.

۳. یکی از دو روش جستجو بر اساس اطلاعات شخصی و یا جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه را انتخاب کرده و اطلاعات را وارد نمایید و کارنامه را مشاهده کنید.

نکته: اگر اطلاعات ثبت نامی خود را (شماره پرونده و شماره داوطلبی) فراموش کرده‌اید، می‌توانید اطلاعات خود را از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بازیابی نمایید.

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

پس از انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری باید برای مصاحبه آماده شوند. اعلام نتایج دعوت به مصاحبه در اواخر اردیبشهت ماه قابل مشاهده است. اگر داوطلب نمره‌ای بهتر از سطح پایه تعیین شده دانشگاه داشته باشد، برای مصاحبه آن دانشگاه دعوت خواهد شد. مصاحبه محدودیتی ندارد و ممکن است برخی از داوطلبان برای تمام انتخاب‌های خود دعوت به مصاحبه شوند. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، هر دانشگاه جزییات مصاحبه را در سایت خود به صورت اختصاصی منتشر می‌کند. پس سایت دانشگاه‌های مصاحبه خود را دنبال کنید تا اطلاعیه‌ای را از دست ندهید.

مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

متقاضایان می‌توانند پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش، نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده کنند. راهنمای قدم به قدم مشاهده نتایج انتخاب رشته به شرح زیر می‌باشد.

۱.از طریق نشانی sanjesh.org وارد سایت سازمان سنجش شوید

۲. گزینه دکتری تخصص را در سمت راست صفحه انتخاب کنید

۳. وارد لینک کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری ۱۴۰۲ شوید

۴. یک از روش ها را انتخاب کرده و اطلاعات خود را وارد کنید

مصاحبه دکتری هزینه‌ای دارد که باید برای هر یک به طور جداگانه پرداخت شود. در صورت دعوت به مصاحبه باید خود را برای آزمون آماده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. اگر برای مصاحبه آمادگی کافی ندارید، می‌توانید از متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو کمک بگیرید.

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1402

پس از بررسی نمره آزمون کتبی و مصاحبه، سازمان سنجش نتایج نهایی آزمون دکتری را منتشر می‌کند. نتیجه نهایی بر اساس نمره‌ها و اولویت بندی رشته‌محل‌ها در انتخاب رشته تعیین می‌شود. زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده اما سال گذشته در مرداد منتشر شد که انتظار می‌رود در سال جدید نیز در همین بازه زمانی باشد.

نحوه مشاهده نتایج نهایی دکتری ۱۴۰۲

۱.وارد سایت سازمان سنجش شوید

۲. گزینه دکتری تخصصی را در سمت راست انتخاب کنید

۳. وارد لینک اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۲ شوید

۴. طبق یکی از روش‌های زیر وارد صفحه کارنامه خود شوید

  • شماره داوطلبی+شماره شناسنامه+عبارت امنیتی
  • شماره پرونده+شماره شناسنامه+عبارت امنیتی
  • شماره پرونده+شماره داوطلبی+عبارت امنیتی

توجه داشته باشید که نتایج نهایی دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org منتشر می‌شود. پس از قبولی نهایی باید به سایت دانشگاه خود مراجعه کرده و طبق اطلاعیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را به صورت حضوری به دانشگاه ببرید تا ثبت نام به طور کامل انجام شود.

اعتراض به کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲

اگر پس از مشاهده کارنامه اعتراضی به نتایج داشتید، می‌توانید از طریق سایت سنجش و darkhast.sanjesh.org اعتراض خود را ثبت کنید. برای ثبت اعتراضی و بررسی آن باید مدارک و مستندات ارائه دهید تا اعتراض شما بررسی شود در غیر این صورت اعتراضی وارد نیست. برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری طبق مراحل زیر اقدام کنید.

۱.وارد سایت سنجش شوید

۲. از منو سمت چپ گزینه ارسال درخواست را انتخاب کنید

۳. اگر عضویت ندارید، ابتدا با تکمیل اطلاعات خود عضو شده و سپس از همین بخش ورود به سامانه را انتخاب کنید.

۴. در پنجره باز شده نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و گزینه ورود را بزنید.

۵. سمت راست گزینه درخواست جدید را بزنید.

۶. در این صفحه آزمون و سال را وارد کنید و جستجو را بزنید.

۷. نوع اعتراض خود را انتخاب نمایید.

۸. حال در این صفحه اعتراض خود را شرح دهید و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده دکمه تایید را بزنید.

مشاوره در زمینه کارنامه آزمون کتری ۱۴۰۲

آزمون دکتری، کارنامه، انتخاب رشته و مصاحبه فرایندی است که چند ماه به طول می‌انجامد و در هریک از این مراحل امکان دارد داوطلبان به مشکلاتی بر بخورند و یا ابهامی برای‌شان به وجود بیاید. در این شرایط توصیه ما به شما این است که برای جلوگیری از هرگونه مشکل و داشتن آرامش خاطر از افراد متخصص در زمینه تحصیلی کمک بگیرید. روانشناسان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

کارنامه اولیه آزمون دکتری چه زمانی منتشر می‌شود؟

هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده اما مطابق با سال گذشته ممکن است در اردیبهشت ماه منتشر گردد.

در صورت فراموشی اطلاعات ورود به سامانه چه باید کرد؟

در این شرایط شما می‌توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اطلاعات خود را بازیابی کنید.

برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۲ چه باید کرد؟

می‌توانید از طریق سایت darkhast.sanjesh.org و طبق مراحل گفته شده در متن اعتراض خود را ثبت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *