ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی


طی چند سال گذشته ثبت نام کتاب‌های درسی به صورت اینترنتی شده و دانش آموزان یا والدین آنان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتیirtextbook.ir و یا irtextbook.com اقدام به ثبت نام کتاب‌های درسی نمایند. در این مرحله باید هزینه کتاب‌ها را پرداخت نمایید و سپس در زمان مشخص شده از طریق مدرسه کتاب‌ها را تحویل بگیرید. در ادامه این مقاله به بررسی ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی 1402-1403 برای دانش آموزان و یا والدین آن‌ها پرداخته ایم.

ثبت نام کتاب‌های درسی

چندین سال است که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با هدف نظارت بهتر بر روی توزیع کتاب‌های درسی سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده است تا افراد بتوانند کتاب‌های درسی خود را از آن طریق ثبت نام کنند. اگر دانش آموزان امکان دسترسی به سایت را نداشته باشند با مراجعه مدرسه محل تحصیل خود می‌توانند ثبت نام را انجام دهند. هزینه کتاب‌های درسی همان مبلغ نوشته شده در پشت کتاب‌هاست و این مبلغ باید در زمان ثبت نام به صورت اینترنتی پرداخت شود.

روش های ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی در سال 1402-1403

دو روش ثبت نام کتاب درسی در مقطع ابتدایی وجود دارد؛روش گروهی و انفرادی. در هردو روش دانش آموزان کتاب های درسی خود را در آخر از مدرسه محل تحصیل‌شان دریافت خواهند کرد. در ادامه به توضیح کامل این دو روش می‌پردازیم.

ثبت نام گروهی

در این روش دانش آموزان و یا والدینی که برای ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی امکان دسترسی به سامانه اینترنتی را ندارند، به مدرسه مراجعه کرده و از این طریق سفارش خود را انجام می‌دهند. مدرسه کتاب‌های درسی دانش آموزان را به صورت گروهی ثبت نام می‌کند.

ثبت نام انفرادی

در این روش دانش آموز و یا والدین او به سایت irtextbook.ir مراجعه کرده و شخصا نسبت به ثبت نام کتاب‌های درسی اقدام کرده و هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

تاریخ ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی 1402-1403

مقاطع مختلف در تاریخ‌های متفاوتی باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند. تاریخ ثبت نام برای مقطع اول ابتدایی از 5 تیر ماه تا 11 شهوریور می‌باشد. پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی نیز از تاریخ 28 فروردین تا 21 خرداد می‌توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. توجه داشته باشید که پس از تاریخ‌های ذکر شده امکان ثبت نام وجود ندارد. در صورتی که در فرایند ثبت نام کتاب درسی 1402-1403 با مشکل مواجه شدید، می‌تواند با مشاوران مرکز مشاوره دانتل کو صحبت نمایید.

نحوه ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی 1402-1403

همانطور که در بالا گفته شد ثبت نام کتاب درسی از طریق سایت irtextbook.ir انجام می‌گیرد. توصیه می‌شود با دقت و تمرکز بالا فرایند ثبت نام را شروع کنید تا اشتباهی در این روند پیش نیاید. در ادامه به راهنمای قدم به قدم نحوه ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی 1402-1403 می‌پردازیم.

1.از طریق نشانی irtextbook.com وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شوید.

2. بر روی گزینه ورود دانش آموزان کلیک کنید

3. در این قسمت کد ملی و سریال شناسه دانش آموز را وارد کنید

4. فرم ثبت نام را با توجه به مشخصات دانش آموز تکمیل کرده و ثبت سفارش را انتخاب کنید

5. درگاه بانکی را انتخاب کرده و بر روی گزینه ثبت سفارش و پرداخت کلیک کنید

6. اطلاعات کارت خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید

7. از بخش مشاهده سفارشات رسید ثبت نام خود را دریافت کنید

هزینه ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی 1402-1403

مبلغ دقیق کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که نسبت به سال گذشته افزایش قیمت بر روی کتاب‌ها اعمال شود. سال گذشته هزینه کتاب‌های درسی در مقطع ابتدایی 24000 تا 34500 تومان بود. در صورت اعلام هزینه کتاب‌های درسی در سال جدید، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

مشاوره در زمینه ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی 1402-1403

در صورتی که موفق به خرید کتاب‌های درسی در زمان مشخص نشده‌اید، می‌توانید به سایت نمایشگاه کتاب تهران مراجعه کرده و از این طریق کتاب‌های خود را خریداری کنید. چنانچه در فرایند ثبت نام کتاب‌های آموزشی با مشکل مواجه شدید و یا ابهامی در زمینه برایتان وجود دارد، می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

ثبت نام کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی چه زمانی است؟

سال گذشته ثبت نام برای پایه اول دبستان در تیرماه و برای پایه‌های دوم تا ششم دبستان در فروردین ماه شروع شد.

برای ثبت نام کتاب درسی از چه طریقی باید اقدام کرد؟

همانطور که در متن گفته شد شما می‌توانید با مراجعه به سایت irtextbook.ir برای ثبت نام کتاب‌های درسی تمامی مقاطع اقدام نمایید.

در صورت عدم دسترسی به سایت برای ثبت نام کتاب چه باید کرد؟

در این صورت می‌توانید به مدرسه محل تحصیل مراجعه کرده و از این طریق اقدام به ثبت نام نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *