ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی


دبیرستان‌های انرژی اتمی جز مدارس غیردولتی هستند و با توجه به سطح علمی بسیار بالایی که دارند، بسیاری از دانش‌آموزان خواهان تحصیل در این دبیرستان‌ها هستند. فعالیت دبیرستان‌های انرژی اتمی تحت نظارت سازمان انرژی اتمی می‌باشد و امکانات بسیار زیادی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند. داوطلبانی که شرایط لازم برای ورود به این دبیرستان‌ها را دارند، می‌تواند با ثبت نام اینترنتی در پیش آزمون این سایت از تاریخ 6 اسفند 1401، آماده آزمون ورودی متوسطه دوم شوند. در ادامه این مقاله به توضیح دقیق ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی پرداخته‌ایم.

ثبت نام مدارس انرژی اتمی دوره متوسطه دوم 1402-1403

مدارس انرژی اتمی برای دوره متوسطه اول و دوم رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی آزمون گرفته و ورودی می‌پذیرد. پیش ثبت نام این مدارس از 6 اسفندماه شروع می‌شود اما هنوز تاریخ دقیق اتمام آن مشخص نشده است. اما پیش بینی می‌شود که همچون سال گذشته زمان ثبت نام تا اردیبهشت ادامه یابد.

شرایط ثبت نام در دبیرستان انرژی اتمی

برای ثبت نام در این دبیرستان لازم است که دانش آموز برخی از شرایط اولیه را داشته باشد. در صورت عدم رعایت این شروط، امکان ورود به مدارس انرژی اتمی وجود نخواهد داشت. برای ثبت نام در دوره متوسطه اول تنها باید تابعیت ایرانی را دارا بود و در زمان ثبت نام، دانش آموز در حال تحصیل باشد. اما در متوسطه دوم شروط دیگری نیز مطرح می‌شود که این شرایط به شرح زیر هستند.

شرایط ثبت نام دوره متوسطه دوم

_داشتن تابعیت ایرانی

_تحصیل در پایه قبلی در زمان ثبت نام

_حداقل معدل نوزده در پایه هشتم

_حداقل معدل نوزده در نوبت اول پایه نهم

نکته: شرط معدل برای آزمون میان پایه نیز ضروری است.

مدارک مورد جهت ثبت نام در مدارس انرژی اتمی در سال 1402-1403

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دوره اول و دوم متوسطه مدارس انرژی اتمی با یکدیگر تفاوت‌های دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مدارک مورد نیاز دوره متوسطه اول

متقاضیان دوره اول متوسطه باید کارنامه تحصیلی خود در سه سال گذشته (یعنی پایه چهارم، پنجم و ششم) را هنگام ثبت نام در سایت بارگذاری کنند. در صورت عدم بارگذاری کارنامه‌ها، امکان قبولی در این مدارس وجود نخواهد داشت. از سال 1397 دیگر آزمون کتبی برای دوره متوسطه اول برگزار نمی‌شود و سنجش و قبولی دانش آموز تنها بر اساس امتیازات جلسه مصاحبه حضوری انجام می‌گیرد. اگر موفق به کسب مقام در زمینه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و غیره شده‌اید مدارک آن‌ها را نیز در سایت بارگزاری کنید تا امتیازشان در نظر گرفته شود.

مدارک مورد نیاز دوره متوسطه دوم

برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس انرژی اتمی در دوره متوسطه دوم داوطلبان باید مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری نمایند. پس از برگزاری دو مرحله آزمون و کسب رتبه لازم، قبولی داوطلب اعلام می‌شود و می‌توان با مراجعه حضوری به مدرسه ثبت نام نهایی را انجام داد. مدارک مورد نیاز ثبت نام به شرح زیر می‌باشند.

_کارنامه نهایی پایه هشتم

_کارنامه نوبت اول پایه نهم

_یک قطعه عکس

سایت ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی

داوطلبان دوره متوسطه دوم باید از طریق سایت aehighschool.com برای ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند. همانطور که گفته شد چند سال است که آزمون ورودی برای دوره متوسطه اول برگزار نمی‌شود و تنها دو مرحله مصاحبه حضوری انجام می‌شود. برای ثبت نام در دوره متوسطه اول دخترها باید به سایت www.aehighschool.com و پسرها به سایت www.aeone.ir مراجعه نمایند.

هزینه ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی در سال 1402-1403

برای ثبت نام در مدارس انرژی اتمی باید پس از تکمیل فرم ثبت نام، مبلغ 50 هزار تومان نیز پرداخت شود تا فرایند ثبت نام تکمیل گردد. در غیر این صورت، ثبت نام با موفقیت انجام نمی‌شود و داوطلب اجازه شرکت در آزمون را نخواهد داشت. پس در زمان ثبت نام حتما دقت کنید که پرداخت شما تایید شود تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

فرایند ثبت نام در دبیرستان انرژی اتمی در سال 1402-1403

در جهت سهولت کار برای شما داوطلبین گرامی، نحوه ثبت نام در سایت دبیرستان انرژی اتمی را به صورت قدم به قدم در ادامه توضیح داده‌ایم:

1.ورود به سایت aehighschool.com و انتخاب گزینه ثبت نام آزمون ورودی

2. انتخاب گزینه شروع پیش ثبت نام

3. انتخاب شعبه مدنظر و کلیک روی گزینه ورود

4. تکمیل اطلاعات فردی در فرم پیش ثبت نام و بارگزاری مدارک مورد نیاز

5. پرداخت هزینه و اطمینان از ثبت و تایید آن

6. دریافت کد کاربری

مشاوره در زمینه ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی

دبیرستان‌های انرژی اتمی جز مدارسی با سطح علمی بسیار بالا هستند که افراد زیادی سالانه تمایل دارند که در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند. در مطلب فوق تمامی نکات برای ثبت نام این مدارس ذکر شد اما در صورت بروز هرگونه مشکل در فرایند ثبت نام و یا ابهام در این زمینه می‌توانید از متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو مشورت بگیرید.

سوالات متداول

ثبت نام مدارس انرژی اتمی از چه تاریخی شروع می‌شود؟

شروع فرایند پیش ثبت نام در این مدارس از تاریخ 6 اسفند 1401 می‌باشد.

مدارس انرژی اتمی از چه طریقی ثبت نام می‌کنند؟

برای ثبت نام لازم است به سایت aehighschool.com مراجعه کرده و طبق راهنمایی گفته شده در مطلب اقدام نمایید.

ورود به مدارس انرژی اتمی در دوره متوسطه اول نیز امکان پذیر است؟

بله دبیرستان‌های انرژی اتمی در دوره متوسطه اول نیز پذیرش خواهند داشت اما آزمون ورودی کتبی برای این دوره برگزار نمی‌شود و تنها مصاحبه حضوری خواهند داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *