زمان ثبت نام کتاب درسی


در سال‌های گذشته نظارت بیشتری بر ثبت نام و توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اعمال می‌شود و به همین منظور ثبت نام کتب درسی نیز از طریق سایت و به صورت اینترنت انجام می‌شود. ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی مزایای زادی دارد که از آن‌ها می‌توان به سهولت ثبت نام و صرفه جویی در وقت اشاره کرد. اما نکته قابل توجه در خصوص ثبت نام کتاب درسی این است که اگر زمان تعین شده تمام شود، دیگر نمی‌توان ثبت نام کرد. پس باید از زمان دقیق ثبت نام آگاهی داشته باشید تا در زمان مقرر نسبت به انجام آن اقدام نمایید. در ادامه زمان ثبت نام کتابب درسی را با جزییات بیان می‌کنیم.

زمان ثبت نام کتاب درسی

در سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۲ دانش آموزان می‌توانستند از طریق سایت irtextbook.com و irtextbook.ir برای ثبت نام کتاب‌های درسی خود اقدام نمایند. پس از ورود به سایت کد ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس کتاب درسی مقطع تحصیلی خود را وارد نمایید. پس از ثبت نام، کتاب‌ها در زمان مقرر از طریق مدرسه‌ محل تحصیل دانش آموز که در زمان ثبت نام انتخاب شده است، توزیع می‌شود.

پایه تحصیلی زمان ثبت نام
آمادگی تکمیلی
دوم تا ششم ابتدایی
هشتم و نهم متوسطهاول
هشتم و نهم متوسطه اول پیش حرفه‌ای استثنایی
یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم
یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم حرفه‌ای استثنایی
1401/1/28 تا 1401/3/21
آمادگی مقدماتی
پایه اول ابتدایی
1401/4/5 تا 1401/6/11
پایه هفتم متوسطه اول
پایه هفتم متوسطه اول پیش حرفه‌ای استثنایی
پایه دهم متوسطه دوم
پایه دهم متوسطه دوم حرفه‌ای استثنایی
1401/4/5 تا 1401/6/11
ویرایش سفارش تمامی مقاطع 1401/12/4 تا 1401/6/31
توزیع کتاب میان دانش‌آموزان 1401/6/12 تا 1401/7/1

تمدید زمان ثبت نام کتاب درسی

زمان ثبت نام کتاب‌های درسی تمدید نمی‌شود و اگر زمان ثبت نام را از دست دادید، می‌تواند به سایت فروش کتاب درسی آزاد با آدرس azad.irtextbook.ir مراجعه نمایید. همچنین امکان خرید کتاب آزاد از طریق نمایندگی‌های پخش کتاب درسی نیز وجود دارد. راه دیگر برای خرید کتاب درسی پس از اتمام زمان ثبت نام، مراجعه به سایت نمایش کتاب تهران است. از این طریق می‌توانید کتاب‌های خود را به صورت کامل و یا تک خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

ویرایش ثبت نام کتاب‌های درسی

اگر در زمان مقرر ثبت نام کتاب‌های خود را انجام داده‌اید اما به دلایلی نیاز به تغییر کتاب‌ها دارید، می‌توانید ازهمان طریق ثبت سفارش خود را ویرایش کنید و نیازی به خرید مجدد کتاب نیست.

نحوه ثبت نام کتاب های درسی

ـ وارد سایت irtextbook.ir شوید

-کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کنید

-فرم قبت نام را با توجه به اطلاعات شخصی کامل کنید

-هزینه کتاب ها را پرداخت نمایید

مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کتاب درسی

ثبت نام کتاب‌های درسی یکی از گام‌های تحصیل دانش آموزان است و با توجه به عدم تمدید زمان ثبت نام بهتر است دانش آموز و یا والدین او نسبت به زمان و چگونگی ثبت نام آگاهی کافی داشته باشند. در صورتی که به هر دلیلی در ثبت نام کتاب‌های درسی با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو کمک بگیرید.

سوالات متداول

ثبت نام کتاب درسی چه زمانی است؟

برای پایه‌های مختلف تحصیلی زمان‌های متفاوتی برای ثبت نام کتاب درسی در نظر گرفته شده است که در طول مقاله به آن‌ها اشاره شد.

در صورت اتمام زمان ثبت نام چه باید کرد؟

در این صورت می‌توانید از طریق سایت azad.irtextbook.ir کتاب های درسی خود را به صورت آزاد تهیه کنید.

آیا امکان ویرایش اطلاعات و یا تغییر کتاب وجود دارد؟

بله در صورتی که در زمان مقرر ثبت نام کرده باشید، می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش کرده و یا کتاب درسی ‌تان را تغییر دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *