زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 (منتشر)


کنکور دکتری دانشگاه‌ آزاد و سراسری به صورت یکسان برگزار می‌شوند و فرد با کارنامه و رتبه آزمون سراسری می‌تواند در دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته کند. اما زمان انتخاب رشته و نحوه ثبت نام در دانشگاه آزاد متفاوت است. با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی در مقطع دکتری، انتخاب رشته در دانشگاه آزاد برای بسیاری از داوطلبان یک فرصت طلایی است. به همین دلیل باید از زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اطلاع داشته باشید تا در زمان تعیین شده برای انتخاب رشته اقدام نمایید. برای کسب اطلاع از زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 با ما همراه باشید.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

هر سال پس از انتشارنتایج اولیه کنکور سراسری، زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان می‌توانند در این مدت زمان مشخص نسبت به دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته از طریق سایت اقدام نمایند. داوطلبان باید به سایت دانشگاه آزاد به آدرسazmoon.org مراجعه کرده و کد رشته محل‌های انتخابی خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند.

در مورد زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 تاکنون اطلاع رسانی نشده است اما می‌توان پیش بینی کرد که همچون سال گذشته داوطلبان می‌توانند در بازه  زمانی 25 فروردین تا 5 اردیبهشت برای انتخاب رشته اقدام نمایند. همچنین امکان دارد که مثل سال 1401 تا 9 اردیبهشت زمان انتخاب رشته تمدید شود. اما به طور کل پیشنهاد می‌کنیم که در صورت داشتن زمان کافی انتخاب رشته را به روزهای پایانی و یا زمان تمدید شده موکول نکنید.

نکات مهم در زمینه زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

_برای دسترسی به فرم ثبت نام انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید وارد سایت azmoon.org شوید و سپس کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی خود را وارد کنید.

_داوطلبان دکتری دانشکاه آزاد مجاز هستند تا 80 کد رشته محل را در فرم ثبت نام اینترنتی خود وارد نمایند.

_دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را حتما دانلود و مطالعه نمایید تا از ضوابط انتخاب رشته آگاه شوید و همه دانشگاه‌ها را بررسی نمایید.

_نسبت به اولویت بندی خود برای انتخاب رشته مطمئن شوید چرا که پس از پایان مهلت تعیین شده دیگر امکان ویرایش وجود ندارد.

_ قبل از انتخاب رشته با مشاوران تحصیلی مشورت کنید تا شما را در جهت تصمیم گیری بهتر یاری کنند.

مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

یکی از سوالات افراد در مورد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد این است که چگونه و از چه طریقی باید برای ثبت نام اقدام کنند؟ بسیاری از داوطلبان از مجزا بودن انتخاب واحد دکتری دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری اطلاع ندارند و در نتیجه پس از انتخاب رشته سراسری کار را تمام شده فرض می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از افراد از نمی‌توانند محدوده قبولی خود را با توجه به رتبه‌شان حدس بزنند و در نتیجه ممکن است نتوانند به درستی انتخاب رشته کنند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، از افراد متخصص در زمینه مشاوره تحصیلی کمک بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته‌ دکتری 1402می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از چه طریقی باید اقدام کرد؟

برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org اقدام به انتخاب رشته نمایید.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 چه زمانی است؟

هنوز اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود که امسال نیز همچون سال‌های گذشته انتخاب رشته در فروردین شروع شود.

آیا امکان تمدید زمان انتخاب رشته وجود دارد؟

بله به طور معمول زمان انتخاب رشته چند روز تمدید خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *