هزینه مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲


کنکور دکتری هر ساله برگزار می شود و دو مرحله دارد. در مرحله اول داوطلبین به صورت سراسری در آزمون شرکت می‌کنند و به صورت کتبی امتحان می‌دهند. پس از انتشار نتایج اولیه، داوطلبین می‌توانند با توجه به رتبه خود و با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه‌های مورد نظرشان را انتخاب کرده و در فرم ثبت نام وارد نمایند. در مرحله دوم دوطلبین از سوی دانشگاه‌های مورد نظر برای مصاحبه دعوت می‌شوند. مصاحبه آزمون دکتری با توجه به نوع دوره و دانشگاه هزینه‌ای دارد که داوطلب باید آن را پرداخت نماید. در صورتی که قصد شرکت در مصاحبه آزمون دکتری 1402 را دارید پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هزینه مصاحبه دکتری روزانه و شبانه ۱۴۰۲

هزینه مصاحبه دکتری برای دانشگاه‌های سراسری در نوبت شبانه و روزانه یکسان است اما هزینه هر دانشگاه با توجه به سطح دانشگاه، اعتبار و… متفاوت خواهد بود. برای اطلاع دقیق از هزینه مصاحبه باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرد. اما به طور کل با توجه به سال گذشته، می‌توان گفت که مصاحبه دکتری دانشگاه‌های دولتی در حدود ۲۰۰ هزارتومان می‌باشد. برای هر مصاحبه‌ای در هر دانشگاه باید به طور جداگانه مبلغ آن را به شماره حساب درج شده در سایت دانشگاه واریز نمایید.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402

هزینه مصاحبه دانشگاه آزاد در زمان مشخص در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شود. داوطلبان باید برای هر یک از مصاحبه‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد، هزینه را به صورت جداگانه از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org پرداخت نمایند. در سال قبل هزینه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد معادل ۲۰۰ هزار تومان بود.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۲

تعیین هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی به عهده هر دانشگاه است و توسط مسئولین آن دانشگاه مشخص می‌گردد. تعیین قیمت با توجه به سطح دانشکده و امکانات آن مشخص می‌گردد. توجه داشته باشید که هزینه مصاحبه دانشگاه غیر انتفاعی نیز همچون دیگر دانشگاه‌ها به صورت جداگانه است. اگر از طرف دو دانشگاه غیر انتفاعی دعوت به مصاحبه شده‌اید باید دوبار واریز انجام دهید. در سال قبل هزینه مصاحبه دکتری ۳۰۰ هزار تومن بود.

هزینه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ پردیس های خودگردان

پردیس‌های خودگردان نیز با توجه به دانشگاه هزینه‌های متفاوتی برای مصاحبه دکتری مشخص می‌کنند و مبلغ را به همراه محل مصاحبه در سایت دانشگاه اعلام می‌کنند. نکته بسیار مهم در خصوص هزینه مصاحبه دکتری پردیس‌های خودگردان این است که امکان دارد برخی از جزییات را تغییر دهند؛ پس مرتبا سایت دانشگاه مورد نظر خود را چک کنید تا در صورت بروز تغییرات از آن آگاه شوید. در سال گذشته هر مصاحبه دانشگاه‌های خودگردان ۲۵۰ هزار تومان هزینه در بر داشت.

هزینه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه های پیام نور

دانشگاه پیام نور هزینه مصاحبه، محل مصاحبه، مدارک مورد نیاز و دیگر جزییات را از طریق سایت خود به اطلاع داوطلبان می‌رساند. در سال قبل هزینه مصاحبه دکتری پیام نور ۱۲۱ هزار تومان اعلام شده بود. در حال حاضر اطلاعیه‌ای در مورد هزینه مصاحبه در سال جدید اعلام نشده است. در صورت انتشار اطلاعیه هزینه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ در این مقاله منتشر می‌گردد.

مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری جزییات و نکات فراوانی دارد که توجه به آن‌ها  به شما کمک می‌کند تا بتوانید مصاحبه را با موفقیت بگذرانید و شانس قبولی در دانشگاه مورد نظر خود را افزایش دهید. به همین منظور بهتر است که قبل از مصاحبه از متخصصان در این حوزه کمک بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در جهت آمادگی برای آزمون و مصاحبه دکتری یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا هزینه مصاحبه‌ دکتری در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند؟

هزینه مصاحبه با توجه به نوع دوره و آزاد یا دولتی بودن دانشگاه متفاوت خواهد بود و از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی می‌‌شود.

هزینه مصاحبه دانشگاه‌های دولتی در نوبت روزانه و شبانه متفاوت است؟

خیر هزینه دوره‌های شبانه و روزانه دانشگاه‌های دولتی کاملا یکسان هستند. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه مصاحبه دکتری به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *