اتحادیه صنف آهن سازان تهران


شما با اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه‌های اصناف متشکل از افراد صنفی می‌شوند که برای حفظ حقوق حرفه‌ی خود اهداف مشترکی دارند. از جمله اتحادیه‌های فعال و موجود در شهرستان تهران اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران می‌باشد. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران بپردازیم.

معرفی اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران

اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران می‌باشد. تمامی اتحادیه‌های صنفی از افراد خوش‌نام و شاغل در همان صنف تشکیل می‌شوند. هدف از تشکیل یک اتحادیه حمایت کردن از حقوق صنفی افراد شاغل در صنف، ارتقا بخشیدن به خدمات و ارائه خدمات به مصرف‌کننده و همچنین ایجاد روابط همکاری مناسب در میان کاسبان صنفی در شهرستان است. از طرفی یکی دیگر از وظایف و اهداف تشکیل اتحادیه‌ها اجرای قوانین نظام صنفی و آیین‌نامه‌های مربوطه در میان افراد و شاغلین در صنف خودشان می‌باشد. به طور کلی در یک نگاه وسیع‌تر می‌توان گفت تشکیل اتحادیه‌ها درمجموع جهت بهبود اقتصاد شهر تشکیل می‌شوند. اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران نیز از این تعاریف و قواعد مستثنا نمی‌باشد.

هیئت‌مدیره اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران

اداره امور اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران بر دوش اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره از میان افراد شاغل در صنف و باغ برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند. انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌گردد. و اعضای هیئت‌مدیره با رای شاغلین در صنف انتخاب می‌شوند. گاهی ممکن است برخی از افراد بیش از یک دوره چهارساله به عنوان عضو هیئت‌مدیره فعالیت نمایند. این رخداد زمانی ایجاد می‌شود که فرد مورد نظر در دوره‌های متوالی توسط رای شاغلین در صنف منتخب شود. در حال حاضر اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران عبارت‌اند از :

  • مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره جناب آقای حبیب‌الله بشارتی.
  • نایب‌رئیس اول هیئت‌مدیره جناب آقای رسول معصوم پور و نائب رئیس دوم هیئت‌مدیره جناب آقای امیر یوسفی.
  • دبیر هیئت‌مدیره جناب آقای عباس عبدالله زاده.
  • خزانه‌دار هیئت مدیر جناب آقای علی همتی سزنقی.
  • بازرس اتحادیه آقای محسن ابراهیم آبادی.

راه‌های ارتباطی و نشانی اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران

دفتر اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران در منطقه ۱۱، خیابان انقلاب، بین پل چوبی و پیچ شمیران، خیابان صفی علیشاه، پلاک۱۲۳ واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با اتحادیه صنف آهنگسازان تهران با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۶۰۳۶۱۸ تماس برقرار نمایید.

عضویت در اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران

اگر شما قصد دارید در صنف آهن‌سازان تهران و اتحادیه آن فعالیت نمایید. ابتدا باید یک واحد صنفی در این حوزه را اندازی نموده و از اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران جواز کسب دریافت نمایید. برای دریافت جواز کسب علاوه بر تکمیل مدارک، مقدماتی باید طی شود. از جمله پیش‌نیازهای صدور جواز کسب گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون پایانی دوره‌های آموزشی می‌باشد.
بعد از تکمیل مدارک و گذراندن مقدمات لازم برای صدور جواز کسب اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران تقاضای شما مبنی بر صدور جواز کسب و شرایط و مدارک شما را موردبررسی قرار می‌دهد. در صورت تایید شرایط مدارک شما اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران جواز کسب را برای شما صادر می‌نماییم. خوب است بدانید که اتحادیه هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی امکان صدور جواز کسب را دارد. در نهایت شما با پرداخت حق عضویت سالانه اتحادیه به عضوی از اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران تبدیل می‌شوید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران

همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم متقاضیان دریافت جواز کسب باید پیش از صدور جواز کسب در دوره آموزشی و آزمون انتهایی آن شرکت نمایند. این دوره آموزشی با هدف کسب آمادگی و ارتقاء سطح آگاهی و مهارت افراد صنفی برگزار می‌شود. و اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران برای صدور جواز کسب گذراندن این دوره را الزامی کرده است. دوره آموزشی ممکن است توسط خود اتحادیه و یا از طریق عقد قرارداد با مراکز آموزشی و به صورت برون‌سپاری برگزار گردد. متقاضیان برای شرکت در دوره‌های آموزشی موظف به ارائه یک معرفی‌نامه از طرف اتحادیه و پرداخت هزینه آموزشی هستند.
اما به هر صورت نحوه ارائه دوره‌ها یا به صورت حضوری و یا به صورت غیرحضوری هست. دوره غیرحضوری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری یعنی مکاتبه آیا الکترونیکی به متقاضیان ارائه می‌شود. در نهایت متقاضی برای قبولی در آزمون دوره حضوری باید حداقل نمره ۱۰ و جهت قبولی در آزمون دوره‌های غیرحضوری باید حداقل نمره ۱۲ کسب نماید. اگر متقاضی موفق به کسب حداقل نمره قبولی در آزمون نهایی دوره آموزشی نشد. می‌توانند با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش مجدد در آزمون شرکت کنند. پس از قبولی در ارزشیابی نهایی یک گواهینامه پایان دوره به متقاضی اعطا می‌شود که مدت اعتبار آن ۵ سال است. اگر متقاضی قصد تغییر رسته یا جابجایی واحد صنفی خود را داشته باشد با داشتن گواهینامه پایان دوره نیازمند شرکت مجدد در دوره آموزش نمی‌باشد.

سؤالات متداول

اداره امور اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران بر عهده کیست ؟
اداره امور اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران بر دوش اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد که با رای شاغلین در صنف منتخب می‌شوند.

جهت عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف آهن‌سازان تهران چه باید کرد ؟
با راه‌اندازی یک واحد صنفی در این حوزه، تقاضای دریافت جواز کسب و گذراندن دوره‌های آموزشی و آزمون نهایی آن، پرداخت حق عضویت به عضویت اتحادیه درخواهد آمد.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *