مشاوره تلفنی خانواده


مشاوره تلفنی خانواده این امکان را فراهم می کند تا تک تک اعضای خانواده بتوانند در کوتاه ترین زمان خدمات روانشناسی دریافت کنند. برای دریافت مشاوره از متخصصین کلینیک روانشناسی مشاوره ما کافی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

 

اهمیت مشاوره خانواده

خانواده را می توان یک سیستم در نظر گرفت که حال روحی و جسمی تک تک اعضایش بر روی هم تاثیر می‌گذارد. پس وقتی یکی از آن ها دچار افسردگی، اضطراب، اعتیاد یا حتی کمبود اعتماد به نفس و.. بشود، سایر اعضا را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور معمول کل خانواده یا یکی از آن‌ها وقتی به مشاوره مراجعه می‌کند، مدت‌ها در چنین وضعیتی قرار داشته و دچار آسیب هایی شده اند. پس مشاوره خانواده باید حتما داده بشود.

چرا مشاوره خانواده تلفنی ؟

حضور در جلسات مشاوره خانواده باید به صورت مرتب انجام بشود، اما خوب دوری راه، تنظیم وقت، هماهنگی بین همه افراد و…. موانعی هستند که باعث می شود خانواده نتوانند از جلسات مشاوره نتیجه دلخواه را بگیرند. برای برداشتن این صد مرکز مشاوره ما این امکان را فراهم کرده تا از هر کجایی با متخصص خانواده بتوانید ارتباط برقرار کنید. استفاده از تلفن و اپلیکیشن های آنلاین راهی آسان برای برقرار ارتباط با متخصصین مشاور خانواده این مرکز هست، تنها کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا در کوتاه ترین زمان وارد جلسات مشاوره روانشناسی خانواده بشوید.

مزایای مشاوره خانواده تلفنی چیست؟

هر خانواده ای داستان منحصر به فرد خودش را دارد، بنابراین روند جلسات هر خانواده‌ای با خانواده دیگر متفاوت می‌باشد. اما برای همه خانواده ها حضور در جلسات مشاوره خانواده دارای مزایای مشترکی است که در ادامه به برخی از آن ها پرداخته ایم.

  • بازسازی و بهبود ارتباطات بین اعضای خانواده
  • ایجاد مرز بندی های سالم
  • تعریف دقیق نقش ها و ارائه تمرین برای پایبندی به وظایف
  • واضح شدن مسائل خانوادگی
  • پیدا کردن راهکارهای مناسب برای مشکلات خانوادگی
  • از بین بردن تعاملات ناکارآمد
  • تغییر و بهبود روش های تعامل
  • بررسی و رفع مشکلات فردی
  • کم هزینه تر و به صرفه تر بودن مشاوره تلفنی

علاوه بر مزایای ذکر شده طی مشاوره خانواده اعضا متوجه می‌شوند که چه مهارت هایی ندارند و نبود آگاهی در چه زمینه هایی منجر به اختلاف می‌شود. پس این جلسات گاه تبدیل به محیطی برای یادگیری و آموزش بیشتر نیز می‌شود.

نتیجه دریافت مشاوره خانواده تلفنی چیست؟

شما در طی جلسات مشاوره ممکن است فراز و نشیب هایی را تجربه کنید. گاه بعد از مشاوره احساس خوبی ندارید و گاه بعد از جلسات حس رضایت دارید. اما این وضعیت می‌تواند موقت باشد، برای دریافت نتیجه مورد انتظار باید تعداد جلسات تان را طبق نظر متخصص کامل به پایان برسانید. برخی از نتایج خانواده درمانی را در ادامه نام برده ایم.

  • توانایی برقراری ارتباط و بیان مشکلات با سایر اعضا به طور مسالمت آمیز
  • ایجاد احساس آرامش در کنار خانواده
  • دریافت و پرداخت محبت کلامی و غیر کلامی
  • توانایی سازگاری و تغییر سبک زندگی
  • توانایی درک یکدیگر
  • استفاده از روش های مناسب در برخورد با مسائل مختلف
  • ایجاد فضایی برای رشد و ترقی هر یک از اعضا (به جای سربار شدن بر دیگری ویا وفا شدن یکی)

آیا مشاوره خانواده ضروری است؟

طبق نتیجه های به دست آمده از جلسات مشاوره مشخص شد که بسیاری از خانواده هایی که در شرف از هم پاشیدگی بودند و یا دچار مشکلات حادی شده بودند، توانستند با دریافت مشاوره خانواده از پس مسائل شان بر آمده و ملاک های یک خانواده سالم را برآورده کنند.

همچنین طی این تحقیقات مشخص شد خانواده هایی که سال ها مشکلاتی را به دوش می کشیدند، توانستند با دریافت مشاوره تلفنی خانواده وضعیت نابسامان شان را تغییر داده و آرامش و شادی را به خانواده برگردانند.

بنابراین متخصصین به خانواده ها توصیه می کنند حتما به سلامت تک تک اعضا توجه کرده و با کسب آگاهی و آموزش های لازم متوجه وضعیت روحی خودشان باشند. همچنین توصیه می کنیم در صورت مواجه با مسائل زیر حتما هر چه زودتر از خدمات درمانی استفاده نمایید.

مشکلات مرتبط با خواب، تغذیه و تربیت کودک و نوجوان

نارضایتی از رابطه با همسر و یا سایر اعضا

شکستن عهد و بی وفایی همسر

اعتیاد هر یک از اعضای خانواده

افسردگی و اضطراب و سایر ناراحتی های فردی

پرخاشگری و خشونت خانگی

نبود صداقت و پنهانکاری در خانواده

جبهه بندی اعضا و تقابل اعضا با یکدیگر

احساس درک نشدن و تنهایی در خانواده

مشکلات جنسی و انحرافات در خانواده

و….

از چه کسی مشاوره خانواده تلفنی دریافت کنیم؟

برای دریافت مشاوره خانواده باید ابتدا بدانید یک مشاور خانواده چه ویژگی هایی باید داشته باشد. برخی از این خصوصیات به شرح زیر هستند.

فارق التحصیل یکی از رشته های مشاوره و روانشناسی

داشتن سابقه کاری

توانایی مدیریت جلسات

داشتن توانایی همدلی

شنونده بودن

عدم قضاوت و جانبداری نکردن

داشتن آگاهی و مهارت لازم برای مشاوره

داشتن فن بیان

و….

شما می توانید با شماره های درج شده تماس گرفته و از برترین متخصصین خانواده مرکز مشاوره من خدمات درمانی دریافت نمایید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *