مهاجرت با سرمایه گذاری | کدام کشور را برای مهاجرت از طریق سرمایه گزاری انتخاب کنیم (ش)


مهاجرت و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های مهاجرت است. شما از طریق سرمایه گذاری و پرداخت پول به کشور های خارجی و با سرمایه گذاری در بخش های مختلف علاوه بر اینکه می توانید در فعالیت های اقتصادی آن کشور سهیم شوید می توانید اقامت آنجا را نیز داشته باشید. ویزای سرمایه گذاری توسط کشور ها به دلیل جذب سرمایه گذار خارجی به متقاضیان داده می‌شود. برای سرمایه گزاری در اقتصاد یک کشور و انتخاب ان برای مهاجرت یکی از عوامل مهمی که باید به ان توجه داشته باشید قدرت و ثبات اقتصادی ان کشور است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

مهاجرت سرمایه گذاری چگونه است

سرمایه گذاری به معنای گذاشتن پول در چیزی و منتظر ماندن برای دریافت سود از ان است. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری که از روش های مهاجرت به بیشتر کشور های اروپایی به شمار می‌رود به اینگونه است که فرد متقاضی با سرمایه گزاری مبلغی در کشور مورد نظر خود و انتظار برای مدت زمان مشخصی و بدون اینکه سودی دریافت کند می‌تواند تا مدتی که سرمایه خود را برنداشته است در کشور مقصد حق اقامت داشته باشد. البته این اقامت دائم نیست و پس از گذشت پنج سال فرد باید اقامت خود را تمدید کند.
لازم به ذکر است که در اینگونه از مهاجرت فرد می‌تواند با توجه به قوانین کشور مقصد همسر و فرزند و والدین خود را نیز با خود ببرد.

مراحل دریافت اقامت سرمایه گذاری

برای مهاجرت سرمایه گذاری باید ابتدا مدارک ترجمه شده خود را به سفارت کشور مورد نظر ارسال کنید سپس پس از تایید مدارک مراحل توجیهی توسط مشاور حقوقی و تایید طرح توجیهی در اداره ثبت شرکت ها در کشور مورد نظر به فرد اجازه فعالیت اقتصادی داده می‌شود. در نهایت شما باید با مراجعه به سفارت درخواست خود را ثبت کنید.

شرایط لازم برای سرمایه گذاری در کشور مقصد

با توجه به اینکه مقصد شما چه کشوری باشد، قوانین متفاوتی می‌تواند برای اخذ اقامت وجود داشته باشد اما به طور کلی یکسری از قوانین هستند تا شرایط سرمایه گذاری در ان کشور را ممکن بسازد.
در ابتدا با توجه به کشور مقصد باید از حداقل میزان سرمایه با خبر باشید به طور مثال:
حداقل سرمایه برای کشور کانادا ۱ میلیون دلار، برای کشور های آمریکایی ۶۰۰۳ هزار دلار، و برای کشور های استرالیایی ۲.۵ میلیون دلار و… می‌باشد.
در صورت تمایل برای سرمایه گذاری باید حداقل ۵۰ درصد سهام را خریداری کنید
در برخی کشور ها برای دریافت ویزا محدودیت سنی وجود دارد
وجود سابقه مدیریتی نیز تاثیر بسزایی در روند کاری سرمایه گذار دارد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری

مدارک لازم برای سرمایه گذاری شامل

سند یا اسناد ملکی متعلق به سرمایه گذار

گواهی آزمایشات پزشکی تایید شده توسط پزشک سفارت

سوابق شغلی یا تحصیلی

پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماهه

گواهی عدم سوءپیشینه

جواز کسب و کار و یا سهام شرکت در دو سال گذشته

ارائه مدارک تمکن و گردش مالی ۴ سال گذشته
و…می باشد که ممکن است به خاطر قوانین کشور مقصد مدارک متفاوت دیگری نیز نیاز باشد.

مزیت های مهاجرت با سرمایه گذاری

نیازی به داشتن مدرک زبان نیست
امکان انتقال سرمایه وجود دارد
تحصیلات دانشگاهی الزامی نیست
می‌توانید شهر خود را خودتان انتخاب کنید و محدود به جای خاصی نمی‌شود
کل خانواده شامل بیمه درمانی خواهند شد
توجیه اقتصادی بالا
پس از ایجاد یک کسب و کار می‌توانید محل زندگی خود را عوض کنید
و…

معایب سرمایه گذاری

در کنار همه ویژگی های مثبتی که این شکل از مهاجرت دارد باید به نکات منفی آن نیز اشاره کنیم

دارای هزینه مهاجرتی بالایی است
نیاز مبرم به مدارک مربوط به فعالیت اقتصادی در کشور مبدا دارد
حداقل هزینه سرمایه گذاری بسیار بالا است
امکان افتتاح دفتر نمایندگی ندارد(در بعضی کشور ها بستگی به قانون آن کشور دارد)

آیا مهاجرت سرمایه گذاری روش مورد اطمینانی است

با اینکه برای اقدام به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کشور مقصد، زمینه اقتصادی مورد نظر برای سرمایه گذار و موسسه ای که برای اقدام به مهاجرت انتخاب می‌کنید اهمیت بالایی دارد اما انتخاب یک موسسه و شرکت که با مراحل کار آشنایی کامل داشته باشد و برای تشکیل یک پرونده تخصصی برای مهاجرت توانایی و تخصص های لازم را داشته باشد این راه را بسیار ساده تر و مورد اطمینان تر می‌کند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کدام کشور ها امکان پذیر است

کشور های اروپایی به دلیل داشتن مواردی همچون تاریخ و معماری بی نظیر، شهرهای مختلف و تنوع مکان های جغرافیایی، فرهنگ و… همواره مورد توجه بوده و مهاجران زیادی را نیز در خود جای داده است. اما برخلاف تصور اغلب مردم مهاجرت به بسیاری از این کشورها از طریق سرمایه گذاری ممکن نیست از جمله آلمان، دانمارک، سوئد و… زیرا امکان سرمایه گذاری در کشورها به این دلیل مورد استقبال بوده که باعث رشد اقتصادی آن ها می‌شود اما این کشور ها نیازی به ورود چنینی سرمایه هایی ندارند. پرتقال، اسپانیا، یونان قبرس، ترکیه، موناکو، ایرلند و.. از جمله کشورهایی هستند که امکان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را ممکن کرده اند.

سوالات متداول

چه کسانی بهتر است از طریق سرمایه گذاری مهاجرت کنند

بهترین گزینه برای اینگونه از روش های مهاجرت تجار و بازرگانان و خانواده هایی هستند که به دنبال تحصیل فرزندان خود در کشور های خارجی اند.

ویزای مهاجرتی برای هر کسی در هر کشوری از دنیا ارسال می‌شود

با توجه به قانون بله  ویزای مهاجرتی برای هر کسی در هر کشوری در دنیا که باشد ارسال می‌شود اما اگر فرد از کشوری باشد که فاقد اسناد مالیاتی است در طی مراحل با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *