ثبت اینترنتی شرکت


شرکت در مواقع به مرکزی گفته می‌شود که به واسطه، شراکت‌ چندین عضو و سرمایه گذاری آن‌‌ها تاسیس می‌شود. شرکت‌ها انواع مختلفی دارند. به عنوان‌ مثال از انواع شرکت‌ها می‌توان به شرکت سهامی‌خاص، دانش بنیان، سهامی عام و… اشاره نمود. قانونگذاران در خصوص تاسیس و راه اندازی شرکت نیز برخی قوانین را مطرح‌ نموده‌‌‌‌‌‌اند. یکی از این قوانین ثبت شرکت می‌باشد. ثبت شرکت به روش‌های مختلفی قابل انجام است. امروزه افراد می‌توانند شرکت خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی نیز به ثبت برسانند. در ادامه قصد داریم در خصوص ثبت شرکت به صورت اینترنتی و مراحل آن توضیحات مفید و مختصری را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

ثبت شرکت‌ چیست و به چه منظور باید انجام گیرد‌‌‌ ؟

شرکت‌‌ها مراکزی هستند‌ که پس از تاسیس، شروع به فعالیت‌های مختلفی در جامعه می‌کنند. هر شرکت برای اینکه معتبر باشد و بتواند فعالیت خود را آغاز کند، می‌بایست به ثبت برسد. در واقع ثبت یک شرکت به آن اعتبار و رسمیت قانونی می‌بخشد. به همین علت افرادی که اقدام به تاسیس یک‌ شرکت می‌کنند، طبق قانون‌ موظف به ثبت‌ آن می‌باشند.

با ثبت نمودن شرکت، اطلاعات سهامداران، موضوع فعالیت شرکت، سرمایه شرکت و‌ موارد از این قبیل در اختیار واحد اداره ثبت شرکت‌‌ها قرار می‌گیرد. علاوه بر این موارد اگر شرکت به ثبت قانونی نرسد، مجاز به انجام برخی فعالیت‌ها نخواهد بود. پس در نتیجه باید گفت ثبت شرکت باعث هویت قانونی بخشیدن به آن شده، و همه صاحبان شرکت می‌بایست شرکت خود را به ثبت برسانند.

نکات طلایی و مهم در خصوص ثبت اینترنتی شرکت

برای ثبت شرکت نکات و قوانینی وجود دارد، که افراد می‌بایست به آن‌ها بسیار توجه کنند. این‌ نکات طلایی و مهم در زیر شرح داده شده‌‌‌‌‌‌اند:

  • برای ثبت نمودن شرکت افراد می‌بایست به سن قانونی رسیده باشند، و حداقل هجده سال سن داشته باشند.
  • مدیران و ‌بازرسین شرکت ‌می‌بایست جهت ثبت شرکت‌ خود حتما دارای گواهی عدم سوء پیشینه باشند. اما اخذ این گواهی برای سهامداران الزامی‌ نیست.
  • مدیر عامل شرکت می‌بایست تنها در همان شرکت فعالیت کند، و مدیر عامل شرکت دیگری نباشد.
  • هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت‌ نباید دارای شغل دولتی باشند.

مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی

ثبت شرکت در گذشته به صورت حضوری انجام می‌گرفت. اما امروزه افراد می‌توانند به صورت غیر حضوری و اینترنتی نیز شرکت خود را به ثبت برسانند. مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی به شرح زیر می‌باشند:

  • در مرحله اول می‌بایست متقاضی وارد سامانه ثبت شرکت‌ها شود، و اطلاعات خود را به طور کامل وارد کند. این اطلاعات شامل نام، نام‌ خانوادگی، سمت فرد در شرکت و‌… می‌شوند. عکس
  • سپس صفحه‌‌ای به نمایش در می‌آید که متقاضی باید، در آن پنج نام انتخاب شده شرکت به ترتیب اولویت را در کادر‌های مربوطه وارد کند. عکس
  • در مرحله بعد فرد می‌بایست موضوع فعالیت شرکت را انتخاب نموده و آن را در سامانه درج‌ کند. عکس
  • در این مرحله در صفحه باز شده می‌بایست آدرس و کد پستی دفتر مرکزی شرکت درج گردد. عکس
  • حال نوبت به وارد نمودن مقدار سرمایه اولیه شرکت چه نقدی و چه غیر نقدی می‌باشد. عکس
  • در این مرحله فرد متقاضی می‌بایست نام و اطلاعات اشخاص شرکت و مقدار سهم هرکدام از آن‌ها را در سیستم درج کند. عکس
  • سپس می‌بایست متن صورت جلسه مجمع عمومی‌ شرکت و تقاضانامه یا اظهار نامه درون سامانه وارد شود. عکس
  • در مرحله بعدی نیز نوبت به وارد نمودن اساسنامه و شرکت‌ نامه می‌رسد. عکس
  • حال اطلاعات شرکت به طور کامل در سیستم ذکر گردیده‌‌‌‌‌‌اند. یک مشاور حقوقی اطلاعات درج شده متقاضی را بررسی می‌کند و در صورتی که کامل باشند، آن‌ها را تایید می‌کنند. سپس یک تاییدیه برای متقاضی ارسال می‌شود. در متن تاییدیه آدرس شعبه اداره ثبت شرکت‌ها ذکر می‌شود. متقاضی می‌بایست مدارک شرکت از طریق باجه‌های پست به آدرس ذکر شده بفرستد، تا به تایید رسیده و شرکت ثبت گردد. عکس

سوالات متداول

چرا ثبت شرکت الزامی‌ است‌‌‌ ؟

به این علت که ثبت نمودن شرکت به آن اعتبار و هویت قانونی می‌بخشد، و بدون انجام این کار امکان آغاز فعالیت شرکت وجود ندارد.

آیا امکان ثبت شرکت به صورت اینترنتی وجود دارد‌‌‌ ؟

بله امروزه می‌توان ثبت شرکت را به صورت غیر حضوری و اینترنتی نیز از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها به انجام رساند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت اینترنتی شرکت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت اینترنتی شرکت پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *