بروشور مشاوره ازدواج


ازدواج مهمترین تصمیمی است که باید در طول زندگی خود بگیرید. این که چه کسی قرار است از این به بعد مهمترین شخص زندگی شما شود و در شادی و غم کنارتان باشد، مسئله‌ای نیست که بخواهید در آن آزمون و خطا کنید. شما با سرچ در گوگل و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به اطلاعات مفیدی از جمله معیارها، ویژگی‌ها، خصوصیات، مهارت‌های لازم برای ازدواج دست پیدا کنید. اما مسئله این است که آیا خواندن این مطالب به تنهایی برای تصمیم گیری کافی است؟ 

آیا مشاوره ازدواج در هر شرایطی لازم است؟

شاید در یک خانواده پر جمعیت باشید که امر خواستگاری و ازدواج در آن بسیار زیاد اتفاق افتاده و بزرگان فامیل تجربه زیادی در این زمینه دارند. ولی تجربیات متخصصان را دارا نیستند؛ پس باید در نظر بگیرید کسی که مشاوره ازدواج می‌دهد حداقل دارای دو برتری به شرح زیر است.

اول: به دلیل مواجهه روزانه با موردهای مشابه و داشتن مراجعان زیاد در زمینه ازدواج از تجربه بیشتری در این خصوص بهرمند است. 

دوم: متخصص و روانشناس حیطه مشاوره ازدواج علاوه بر داشتن تجربه، در این زمینه تحصیل کرده و می‌تواند با استفاده از تخصصش بیشترین تاثیر مثبت را برای شما داشته باشد.

چه وقتی باید از مشاوره ازدواج استفاده کنیم ؟

بهترین زمان برای استفاده از مشاوره ازدواج همان ابتدا شروع یک رابطه است. اگر در ابتدا از تجارب یک روانشناس و متخصص ازدواج بهرمند شوید می‌توانید خیلی سریع مسائل را تشخیص دهید، از شکل‌گیری یک رابطه اشتباه جلوگیری نمایید. 

 

فرایند انجام مشاوره ازدواج ذهن نو

مصاحبه و کسب اطلاعات

بررسی شرایط خانوادگی و فردی زوجین، گرفتن اطلاعات مورد نیاز، پاسخ سوال‌های زوج‌ها، آموزش اولیه

روانسنجی

اجرای تست روانشناسی از زوج‌ها، به طور جداگانه

تحلیل اطلاعات و آموزش 

تحلیل شخصیت و بررسی میزان ریسک و موفقیت زوج‌ها براساس مصاحبه اولیه و نتایج روانسنجی، آموزش پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های لازم

آموزش و جمع بندی

آشنایی با مشکلات شایع در سال‌های نخست زندگی زناشویی و خانوادگی، نمایان کردن نقاط ضعف و قدرت زوجین در مواجهه با مسائل و آموزش نحوه مدیریت و برخورد، مهارت‌های عشق‌ورزی و حفظ رابطه عاشقانه به خصوص در سال‌های اولیه زندگی و پس از فرزنددار شدن …


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *