اعتیاد پایان راه نیست (برو)


ریشه اعتیاد

بطور کلی اعتیاد به هر رفتار و یا ماده‌ای، حتما ریشه در ذهن و افکار دارد. در حقیقت کسی که به یک ماده اعتیاد پیدا می‌کند در مرحله اول به قصد تسکین یک مسئله ذهنی مواد را امتحان کرده و سپس با تکرار این رفتار و دفعات مصرف، به مرور زمان تبدیل به اعتیاد می‌شود. برای درمان موفق اعتیاد نیز باید از ریشه ذهنی شروع کرد.

ترک یا ترک بدون بازگشت

تقریبا همه بیماران چندین بار برای ترک اقدام کرده‌اند و هر بار یا موفق نبوده‌اند و یا پس از ترک دوباره به مصرف رو آورده‌اند و این تنها بدلیل عدم استفاده از روشی صحیح برای ترک و یا ترک به شیوه سنتی است. در متدهای جدیدی که متخصصین برای ترک طراحی کرده‌اند؛ توانسته‌اند با اختصاصی سازی فرایند درمان، ترک بدون بازگشت را برای صددرصد مراجعان رقم بزنند. بدون بازگشت بودن اعتیاد و کاهش هزینه مالی و زمان از جمله مسائلی است که در ترک‌های مدرن مد نظر قرار می‌گیرد.

کاهش درد ترک اعتیاد

مهم‌ترین موضوع که بیمار با آن دست و پنجه نرم می‎‌کند، درد جسمانی هنگام ترک است. به همین دلیل در بسیاری از موارد بیماران از ترک دوری می‌کند و می‌ترسد و یا حین ترک بر اثر درد زیاد فرایند ترک را نیمه کاره رها می‌کند و دوباره به مصرف رو می‌آورند. پس بسیار مهم هست که ترک اعتیاد بدون درد باشد. درد هنگام ترک خاطره‌ای در ذهن بیمار باقی می‌گذارد که خود نوعی آسیب روحی تلقی می‌شود و در آینده‌ای نه چندان دور باعث مصرف دوباره مواد می‌گردد و این همان دلیلی است که بیماران معتاد با وجود رنج زیادی که کشیده‌اند، ترک ناموفق و یا بازگشت پس از ترک را تجربه می‌کنند.

برنامه ترک اختصاصی

هر کس با توجه به شرایط جسمانی و روحی باید با متد خاص خود اقدام به ترک کند. حال چه بخواهد در کمپ و یا درخانه و یا مرکز و یا هرجای دیگر ترک کند ویا هر تصمیم دیگری که داشته باشد، باید برنامه ترک اختصاصی خود را داشته باشد. در غیر این صورت فرایند درمان پس از مدتی از ترک با شکست روبرو می‌شود و فرد دوباره به مصرف مواد بازمی‌گردد. برنامه‌های ترک باید حتما توسط متخصص پس از ارزیابی صحیح و درست از سابقه و شرایط فعلی و شخصی بیمار طراحی شود.

برنامه‌های ترک مرکز ذهن نو با توجه به شرایط انتخابی فرد طراحی و ارائه می‌شوند. برنامه‌های ترک در خانه و کمپ و یا مرکز و … با هم متفاوت هستند. این برنامه‌ها با توجه به شرایط جسمی، نوع ماده مصرفی، دوز و ساعات مصرف، سابقه بیماری، سابقه و مدت مصرف سایر مواد، اطلاع و یا عدم اطلاع خانواده، شرایط شغلی، شرایط مالی و بسیاری از پارمترهای دیگر طراحی می‌شوند.

 

ترک اعیتاد بدون درد و بازگشت

در متد همیار متخصص روانشناس ترک با بیمار و یا یکی از اعضای خانواده به صورت مستمر در ارتباط است که همواره حال جسمانی و روحی بیمار را بررسی می‌کند و با توجه به شرایط بیمار برنامه روزانه درمان را طرح ریزی می‌کند. به این صورت نه تنها باعث ازبین رفتن درد جسمانی فرد می‌شود بلکه با نکاتی که در برنامه به صورت روزانه اجرا می‌شود باعث تثبیت فرایند ترک و تضمین عدم بازگشت وی به مواد خواهد شد.

 

یکبار برای همیشه

تمامی فرایندها و برنامه های مرکز ذهن نو تضمینی بوده و درصورت اجرای دقیق، بیمار بدون درد ماده مصرفی را ترک می‌کند و هیچ وقت به هیچ موادی در آینده رو نمی‌آورد.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *