استعدادیابی کودکان(برو)


به رویای کودک خود

رنگ واقعیت ببخشیم

 

مساله مهم این است که اکثرا فکر می‌کنیم که اگر فرزندمان در مدرسه نمرات بالایی کسب کند یا به اصطلاح بیست بگیرد، از بهره هوشی بالایی برخوردار است، در حالی که این موضوع تنها یکی از انواع هوش را اثبات می‌کند. خوب است بدانیم هوش انواع مختلفی دارد هنر، فن بیان، برقراری ارتباط، نقاشی، موسیقی و … اگر استعداد کودک خود را کشف کنیم می‌توانیم در مرحله اول ضامن موفقیت او در آینده و محقق رویاهای فرزندمان باشیم.

 

سن استعدادیابی کودک

در تمام جلسات استعدادیابی همیشه این سوال مطرح است که دقیقا از چه سنی باید استعدادیابی کودک آغاز شود؟ در پاسخ باید گفت که استعدادیابی کودکان از سه سالگی به بعد امکان پذیر است. هر چقدر سن کودک کمتر باشد، استعدادیابی برای متخصص کودک سخت‌تر و زمان‌بر تر خواهد بود. بر اساس تحقیقات انجام شده 80درصد افزایش هوش در کودک تا سن 10 سالگی شکل می‌گیرد، پس والدین باید تا این سن به فکر کشف استعداد کودکشان باشد. بنابر آنچه گفته شد بهترین سن برای استعدادیابی کودک بین سنین 3 تا 10 سالگی است. این را هم در نظر داشته باشید که هیچ وقت برای استعدادیابی دیر نیست و استعدادیابی در نوجوانی و حتی بزرگسالی هم کمک شایانی به فرد می‌کند.

 

 

اشتباهات بزرگ در استعدادیابی کودکان

همه ما آدم‌های زیادی را می‌شناسیم که با وجود پایین بودن نمرات درسی‌شان در مدرسه، آینده‌ای درخشان داشته‌اند مثل ادیسون، گاندی، موتزارت و …

پس می‌توان نتیجه گرفت که برخلاف تصور خیلی از افراد، کسب نمرات بالا و پایین در مدرسه دلیل شکست و موفقیت در آینده نیست. بلکه باید استعداد را کشف کرد و بر اساس هوش کودک خود مسیر تحصیلی و شغلی آینده او را شکل دهیم.

دلیل اصلی تمامی اشتباهات بزرگ در استعدادیابی کودکان، نداشتن درک صحیح نسبت به معنای استعدادیابی برای والدین است. پس ما می‌توانیم با این موضوع خیلی بهتر و منطقی‌تر برخورد کنیم و با درک معنای واقعی استعدادیابی متوجه اشتباهات خود شده و از آن جلوگیری نماییم.

 

هوش هایی که همه فکر می کنند از سایرین با استعدادتر هستند !!!

در سیستم آموزشی ما تنها به دو هوش منطقی – ریاضی و زبانی – کلامی توجه می‌شود و سایر هوش‌ها مورد توجه خاصی قرار نمی‌گیرد. در حالی که در یک جامعه به ترکیب مجموعه هوش‌ها نیازمندیم. چند نفر را دیده‌اید که در دانشگاه موفق هستند ولی در زندگی شخصی، کاری، خانوادگی، روابط اجتماعی و … خود شکست خورده‌اند یا خشنود نیستند؟

پس استعدادیابی علاوه بر این که به کودک کمک می‌کند تا بر روی هوش‌های قوی‌تر (یا برتر) خود کار کنند و به سمت علایق‌اش هم حرکت نمایند. استعدادیابی سبب می‌شود تا نقاط ضعف کودک مشخص شده و با پوشش این کاستی‌ها به آدم موفق‌تری در آینده تبدیل گردد.

 

چگونه استعداد کودک خود را کشف کنیم ؟

اگر تصمیم به حرکت در مسیر کشف استعداد کودک خود دارید با انجام کارهای زیر می‌توانید قدم اول برای حرکت در این مسیر را بردارید:

  • کودک خود را تحت نظر قرار دهید
  • بگذارید کودک‌تان خودش علاقه واقعی‌اش را پیدا کند
  • به فرزند خود اجازه اشتباه کردن بدهید
  • اجبار کردن به انجام چیزی، سبب از بین رفتن استعداد کودک‌تان می‌شود.
  • به کودک خود به هیچ وجه برچسب نزنید
  • به صحبت‌های فرزندتان به دقت گوش کنید
  • از کودک انتظار بالایی نداشته باشید

 

هوش گاردنر برای کودکان

حال زمان آن رسیده تا با هوش‌های 9 گانه گاردنر آشنا شوید تا بتوانید با استفاده از این هوش گاردنر، هوش‌های کودک خود را کشف کنید. یکی از روش‌های معمول استعدادیابی برای کودکان استفاده از روش استعدادیابی گاردنر است. در ادامه انواع هوش گاردنر برای شما آورده شده است:

  1. هوش منطقی ریاضی
  2. هوش تصویری فضایی
  3. هوش کلامی زبانی
  4. هوش بدنی جنبشی
  5. هوش موسیقایی
  6. هوش درون فردی
  7. هوش میان  فردی
  8. هوش طبیعت‌گرا
  9. هوش هستی شناسی

به غیر هوش گاردنر نظریه استعدادیابی دیگر هم وجود دارد که در استعدادیابی به متخصص کمک بزرگی می‌کند که از جمله آن ها می‌توان به روش استعدادیابی هالند اشاره داشت.

 

مرکز استعدادیابی کودکان نی نی مایند

مرکز استعدادیابی کودکان نی نی مایند با داشتن چندین سال تجربه در زمینه استعدادیابی کودکان و داشتن متخصصین با تجربه دراین امر قدم بزرگی در استعدادیابی کودکان و نوجوانان برداشته است. مرکز نی نی مایند خدمات استعدادیابی خود را به دو صورت حضوری و غیر حضوری ارائه می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات در مورد پکیج‌های استعدادیابی نی نی مایند و رزرو مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین همه روزه با شماره 66419012-021 تماس بگیرید.

 

 

 

مرکز استعدادیابی کودکان نی نی مایند

 

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *