اقدامات تامینی چیست | موسسه تامینی کجاست – انواع اقدامات تامینی


طبق آماری که سالانه اعلام می‌شود میزان ارتکاب جرم نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و در حال افزایش است. ارتکاب جرم می‌تواند شامل مجازات شود اما گاهی اوقات دادگاه برای فرد اقدامات تامینی را نیز در نظر می‌گیرد و این اقدامات در خصوص مجرم اعمال خواهد گردید. اقدامات تامینی انواع مختلفی دارند و در خصوص مجرمین با جرائم مختلف اعمال می‌شوند. در ادامه قصد داریم در خصوص اقدامات تامینی و موسسه‌های تامینی توضیحات کامل‌‌‌تری را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

اقدامات تامینی چیست‌‌‌‌ ؟

‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی به ‌‌‌‌اقدا‌ماتی گفته می‌شوند که دادگاه در خصوص برخی مجرمین در نظر می‌گیرد. این ‌‌‌‌اقدا‌مات در واقع جنبه تربیتی دارند اما مهم‌‌‌ترین دلیل تعیین آن‌ها برای فرد جلوگیری از تکرار جرم توسط او می‌باشد. گاهی دیده می‌شود که مجرم دارای خصوصیات، سابقه و روحیه‌‌ای است که مقام قضایی با کشف آن‌ها امکان تکرار جرم توسط او را امکانپذیر می‌داند و به همین دلیل ‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی را در خصوص او اعمال خواهد کرد. برای مثال دادگاه فرد مجرم که دارای اعتیاد است را به مراکز معالجه می‌فرستد و سعی می‌کند او را درمان کند تا اعتیاد سبب تکرار جرم وی نگردد. پس می‌توان نتیجه گرفت که برای اجرای این ‌‌‌‌اقدا‌مات می‌بایست حتما فرد مرتکب جرمی شده باشد و مقام قضایی احتمال دهد که امکان تکرار جرم توسط او وجود دارد.

انواع اقدامات تامینی

‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی برای تربیت مجرم، جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم توسط او و برقراری امنیت در جامعه تعیین ‌شده‌‌‌‌اند. این ‌‌‌‌اقدا‌مات انواع مختلفی دارند و قاضی برای هر فرد با توجه به نوع جرمی که مرتکب شده است ‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی تعیین می‌کند. ‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی به سه نوع مختلف تقسیم می‌شوند که به شرح زیر می‌باشند:

  • ‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی مالی
  • ‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی که آزادی فرد را محدود می‌سازند
  • ‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی سالب آزادی

موسسه تامینی کجاست‌‌‌‌ ؟

در سرتاسر کشور موسساتی تاسیس شده‌‌‌‌اند که به عنوان موسسه ‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی شناخته می‌شوند و در آن‌ها ‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی در خصوص مجرمین اعمال می‌گردد. این موسسات انواع مختلفی دارند و هر مجرم با توجه به نوع جرم، روحیه و شخصیتی که دارد به یکی از این موسسات منتقل خواهد شد. موسسات تامینی دایر در کشور به شرح زیر هستند:

  • مراکز معالجه مجرمین معتاد که الکل و مواد مخدر مصرف می‌کنند.
  • کارگاه‌های کشاورزی و صنعتی
  • تبعیدگاه مجرمین به عادت
  • تیمارستان مجرمین غیر مسئول
  • کانون اصلاح و تربیت اطفال

سوالات متداول

‌‌‌اقدا‌مات تامینی به چه منظور اعمال می‌شوند‌‌‌‌ ؟

‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی به منظور جلوگیری از تکرار جرم توسط مجرم، تربیت او و… اعمال می‌شوند که توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

اقدا‌مات تامینی چند نوع می‌باشند‌‌‌‌ ؟

‌‌‌‌اقدا‌مات تامینی شامل سه نوع مختلف می‌باشند که در متن مقاله آمده‌‌‌‌اند.

موسسه تامینی به چه مکانی گفته می‌شود‌‌‌‌ ؟

موسسه تامینی به مکانی گفته می‌شود که در آن ‌‌‌‌اقدا‌مات حمایتی و اصلاحی در خصوص مجرم اعمال می‌شود و توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اقدامات تامینی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اقدامات تامینی پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *