میتسوبیشی لنسر


خودرو میتسوبیشی لنسر یک خودروی سدان اسپرت ژاپنی می باشد.
در این مقاله ما قصد داریم به بررسی کامل این خودرو ژاپنی بپردازیم، اگر شما هم جزو جوانان پروپاقرص این سدان اسپرت ژاپنی هستید، جهت سناخت کامل خودرو مورد علاقه خود کمی وقت صرف کرده و این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشخصات فنی خودرو میتسوبیشی لنسر


*موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

*حجم موتور: 1798 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

*انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

*حداکثر قدرت: 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور: 176 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه

*جعبه دنده: CVT

*شتاب: 0 تا 100 11.5 ثانیه

*حداکثر سرعت: 192 کیلومتر در ساعت

*وزن 1350: کیلوگرم

*اندازه: 4570 طول،  1760 عرض، 1490

ارتفاع فاصله بین دو محور: 2634 میلیمتر


بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو میتسوبیشی لنسر


*مصرف سوخت داخل شهر: 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر

*مصرف سوخت خارج از شهر: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر

*مصرف سوخت ترکیبی: 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 59 لیتر

*استاندارد آلایندگی یورو: 5

*میزان تولید CO2: 183 گرم در هر کیلومتر


بررسی استاندارد امنیت و امکانات و تجهیزات خودرو میتسوبیشی لنسر


مجهز به ترمز و پایداری ترمز، جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی

*مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل فعال پایداری (ASC)، کنترل کشش (TCL)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)


*مجهز به 7 کیسه هوای ایمنی (2عدد ایربگ جلو دو مرحله ای، راننده و سرنشین جلو-2عدد ایربگ جانبی،2عدد ایربگ پرده ای و 1عدد ایربگ زانویی راننده)

*مجهز به سیستم صوتی حرفه ای Rockford Fosgate همراه با صفحه نمایش، رادیو MW/FM، قابلیت پخش MP3 و CD

* مجهز به 9 اسپیکر (2 اسپیکر جلو، 2 اسپیکر دوکاناله عقب همراه با 2 تیوتر، 1 ساب ووفر و 2 تیوتر جلو) و قابلیت کنترل سیستم صوتی روی فرمان

*مجهز به بلوتوث جهت مکالمات تلفنی و سوئیچ کنترل هندزفری بر روی غربیلک فرمان و پورت USB


*مجهز به پدال تعویض دنده پشت فرمان، فرمان الکتریکی (EPS)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آئینه وسط شب و روز، برف پاکن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران و زه آبگیر با پوشش کروم

*مجهز به سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب، کروز کنترل، غربیلک فرمان و سردسته دنده با روکش چرمی، سر اگزوز و سانروف با تنظیم الکتریکی

* مجهز به آئینه های جانبی همرنگ با بدنه، نظیم برقی آئینه­‌های جانبی

*مجهز به گرمکن، گرمکن شیشه عقب با تایمر، دستگیره‌های داخلی با پوشش کروم، دستگیره­های خارجی همرنگ با بدنه و سیستم ورود بدون سوییچ

*مجهز به شیشه بالابرهای عقب و جلو برقی، کنسول وسط با درب روکش چرمی و چراغ‌های جلو زنون

*مجهز به سیستم گردش اتومانیک چراغ های جلو با توجه به گردش فرمان (AFS)؛ تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ های جلو، شوینده چراغ های جلو، روشن و خاموش شدن چراغهای جلو متناسب با نور محیط و چراغ مه شکن جل

*مجهز به رینگ آلومینیومی 18 اینچ و صندلی­ها با ظرفیت 5 سرنشین با روکش چرم

*مجهز به گرمکن صندلی های جلو

 

 

بررسی طراحی ظاهری و بدنه خودروهای میتسوبیشی لنسر

همانطور که گفتیم؛ خودروی میتسوبیشی لنسر دارای طراحی ظاهری اسپرت و جوان‌پسند می‌باشد.
بطور کلی، طراحی ظاهری و بدنه این خودرو در مقایسه با خودروهای هم رده خود در بازار کمی ضعیف بوده و دارای طراحی ظاهری قدیمی است. زیرا طراحی ظاهری این خودرو مربوط به ۱۰ سال پیش بوده و به همین سبب از طراحی‌های مدرن حال حاضر بی‌بهره است.


نمای روبروی دارایی چراغ‌های اسپرت لنسر با انحنای جزئی در بخش جاخالی و نزدیک به جلوی پنجره مشاهده می شود. به طور کلی سایز چراغ‌ها نسبت به بدنه کوچک بوده و فضای زیادی را بر روی بدنه خودرو اشغال نمی‌کند.

روی پنجره این خودرو قابی فلزی، براق و از جنس کروم می‌باشد و هیچ‌گونه آلمان اضافی در آن به چشم نمی‌خورد. سپر هم فاقد خطوط پیچیده و حجم دهی است. در سپر بخش نسبتاً بزرگی دارای پلاستیک لانه زنبوری بوده که این موضوع سبب می‌شود این خودرو از نظر ظاهری یک خودروی ارزان‌قیمت به نظر بیاید.

نمای روبه روی لنسر

نمای روبروی میتسوبیشی لنسر، نسبت به طراحی نمای جلو بهتر بوده و یکی از نکات مثبت به کار برده شده در نمای روبرو، وجود نوار ال‌ای‌دی روشنایی روز همراه با مه شکن در طرفین سپر است که دارای فرم c است.
روی سپر و درپوش موتور یکسری خطوط حجم دهنده به چشم می‌خورد که این موضوع سبب شده خودروی لنسر بیشتر حالت اسپورت به خود بگیرد.

خودروی میتسوبیشی لنسر در نمای عقب دارای چراغ‌هایی با حالت مبارز بوده و متأثر شده از خودروهای ژاپنی دهه نود می باشد. کاپوت این خودرو فاقد حجم دهی‌هایی که در خودروهای امروز دیده می شود هست، حتی هیچ فضایی برای ثبت پلاک خودرو بر روی کاپوت مشاهده نمی‌شود

.
درپوش صندوق نیز از طراحی ساده‌ای برخوردار بوده و از یک سری خطوط کم‌عمق زیر چراغ عقب بهره برده است. یک نواری ال‌ای‌دی در نمایی بیرونی وجود دارد که فقط هنگام ترمز گیری خودرو روشن می‌شود

.

سپر لمسی یک تیکه و بزرگ می باشد. وجود چراغ‌های قرمز هشدار دهنده که حالت کسالت آور و قدیمی داشته بر روی سپر بزرگ این خودرو و همچنین وجود آنتن سیاه‌ رنگ در انتهای سقف و منبع اگزوز از جمله نکات منفی می باشند که در طراحی نمای پشت این لنسر چشم می‌خورند.


به‌طورکلی می‌توان گفت که خودروی میتسوبیشی لنسر ازنظر طراحی ظاهری در حد متوسط می باشد و چندان توان رقابت با طراحی ظاهری خودروهای جذاب و لوکس حال حاضر را ندارد.


بررسی فضای داخل کابین خودروی میتوبیشی لنسر

اولین نکته برای توصیف فضای داخل کابین این خودرو برخورداری از متریال خوب و درجه یک برای ساخت ابزار داخل کابین می باشد. اما متأسفانه نوع ساختار و طراحی داخلی نیز همانند طراحی ظاهری، یک حالت کسل‌کننده و قدیمی دارد و از طراحی مدرن امروز بی‌بهره می‌باشد.

در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی ۶٫۴ اینچ وجود دارد. همچنین وجود مجرای هوای تهویه در طرفین نمایشگر دارای حالت پرانتزی بوده که به صورت مستقل از داشبرد قرار گرفته‌اند.


در پیرامون نمایشگر هم کلیدهای متعددی وجود دارد که آن‌ها نیز از داشتن طراحی مدرن بی‌نصیب هستند.
در داشبورد یک قطعه ای منحنی از سمت راست تا نزدیکی فرمان امتداد یافته و جزو نکات مثبت طراحی داخلی به حساب می‌رود، و تا حدودی دارای جذابیت است.

صندلی ‌های خودرو لنسر

 


اما که ۳ دکمه بزرگ به منظور روشن و خاموش کردن سیستم‌های کیسه هوا و هشدار کمربند ایمنی بر روی آن قرار دارد پشت فرمان این خودرو نیز دارای ساختار سیلندری بوده.

 


طراحی صندلی‌های میتسوبیشی لنسر توانایی کسب نمره خوبی را دارد و به اندازه کافی فضا برای سرنشینان جلو ارائه می دهند به نحوی که نشستن پشت فرمان برای راننده لذت‌بخش بوده

اما در ردیف عقب درصورتی‌که صندلی جلو توسط راننده عقب کشیده شود، سرنشینان از احساس راحتی خوبی در داخل این ماشین برخوردار نخواهند بود. لازم به ذکر است که صندلی‌های جلوی این خودرو امکان جمع کردن را دارد. این عامل فضای بار را تا حد بالایی افزایش می‌یابد صندوق عقب این خودرو دارای ۳۴۸ لیتر بوده و برای کاربران راضی‌کننده است.


مزایای خودروی میتسوبیشی لنسر

۱ بهره‌مندی از ظاهری اسپرت و جوان‌پسند

خودروی میتسوبیشی لنسر از یک طراحی ظاهری اسپرت برخوردار است که این عامل سبب شده است در بین جوان‌ها از استقبال خوب و قابل‌قبولی برخوردار گردد و حتی می‌توان گفت استقبال از ظاهر اسپرت این خودرو توسط جوان‌های ایرانی نسبت به سطح دنیا بیشتر می باشد.


۲ داشتن کابین ارگونومیک و باکیفیت

به طور کلی خودروی میتسوبیشی لنسر دارای یک خودروی ساده و بی‌آلایش است و از طراحی ظاهری چندان قوی جذاب و مدرنی برخوردار نیست اما کیفیت متریال به‌کاررفته در داخل کابین آن در حد بسیار بالایی می باشد، که این موضوع رضایت دارندگان آن را می تواند بخوبی جلب کند.


۳- داشتن مصرف سوخت مناسب

این خودرو مصرف سوخت نسبتاً پایین‌تری نسبت به خودروهای هم رده خود در بازار دارد و به علت داشتن این مزیت یک خودروی مناسب برای آن دسته از افرادی هست که مدیریت سوخت برای آن‌ها از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار می باشد

۴- داشتن هند لینگ عالی


این خودرو دارای یک هندلینگ بسیار عالی و حتی غیر قابل مقایسه با خودروهای کره‌ای موجود در بازار کشور بوده و از یک پایداری بسیار فوق‌العاده بهره‌مند است، که سبب شده رانندگی کردن با آن از لذت بالایی برای راننده برخوردار باشد.

۶- داشتن امکانات قابل‌قبول

این خودرو از آپشن‌های رفاهی و ایمنی قابل‌قبول و ایده‌آلی برخوردار است که سبب شده از این لحاظ یک خودرویی با امکانات بالا و ایمنی استاندارد به شمار برود. می توان گفت امکانات رفاهی و امنیتی این خودرو در قبال قیمت بالایی که دارد قابل‌قبول و ستودنی می باشد.


معایب خودروهای میتسوبیشی لنسر

۱- داشتن بازار خرید و فروش ضعیف

هرچند داشتن این خودرو دردسرهای کمتری را از لحاظ حفظ و نگهداری آن برای دارنده آن در بردارند اما اگر دارنده این خودرو قصد فروش آن را داشته باشد باید مدعی شد که براحتی این امکان برایش فراهم نمی‌شود زیرا باتوجه به قدیمی بودن این خودرو و داشتن قیمتی بالا از طرف‌داران چندانی در بازار برخوردار نیست.


۲ داشتن خدمات پس از فروش محدود


این خودرو از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار نیست. نمایندگی رسمی این خودرو در کشور شرکت آرین موتور می باشد که فقط در چند شهر بزرگ درحال فعالیت بوده و خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می دهد

که همین عامل سبب شده است دارندگان این خودرو در سایر شهرها و نقاط دورتر از کلان‌شهرها با مشکلات زیادی جهت تامین کردن قطعات وسیله نقلیه خود مواجه باشند.


۳- داشتن سواری نسبتاً خشک

از آنجایی میتوبیشی لنسر یک خودرو اسپرت می باشد دارای سواری خشک و بی روحی است که این موضوع سبب شده سرنشینان این خودرو پ رضایت چندانی از این بابت از خودروی میتسوبیشی لنسر نداشته باشند.


۴ داشتن ارتفاعی بسیار کم از سطح زمین


این خودرو از سطح زمین ارتفاع کمی دارد. همین موضوع سبب شده است عبور از خیابان‌هایی با پستی و بلندی و همچنین حاوی دست اندازهای زیاد برای آن سخت و طاقت‌فرسا بوده و همچنین این عامل سبب می‌شود که در هنگام عبور از دست‌انداز خودرو بشدت تحت آسیب قرار بگیرد


۵- داشتن شتاب ضعیف

پیشرانه این خودرو فاقد توربو شارژ بوده و با تنفس طبیعی ۱۴۰ اسب بخار قدرت بوده و ۱۷۰ متر گشتاور تولید می‌کند، که حتی نسبت به کراس اوورهای چینی هم ضعیف می باشد. بطور کلی این خودرو یک سدان اسپرت اقتصادی است.


۶- بهره‌مندی از طراحی ظاهری و داخل کابین بی‌روح و قدیمی

همان‌طور که گفتیم؛ طراحی ظاهری و داخل کابین این خودرو دارای هیچ کدام از امتیازهایی حال حاضر نبوده و از یک طراحی قدیمی و بی‌روح برخوردار است.


۷- داشتن قیمت بالا

با توجه به ضعف‌هایی که این خودرو دارد قیمت حال حاضر آن در بازار چندان منطقی به نظر نمی‌رسند و همین عامل سبب شده‌است که از بازار خریدوفروش، حد پایینی نسبت به خودروهای هم‌رده خود در بازار برخوردار شود.


بررسی کیفیت رانندگی خودروی میتسوبیشی لنسر


نشستن در پشت فرمان خودرو میتسوبیشی لنسر حس سواری با یک خودروی اسپرت را همراه با انرژی بالا به راننده می‌بخشد. ازآنجایی‌که صندلی‌های جلو فرم بسیار خوب و دید قابل‌قبولی را دارند راننده در پشت فرمان این خودرو احساس رضایت کامل را دارد.
میتسوبیشی لنسر از فرمان‌پذیری و تعادل بسیار عالی برخوردار بوده که سبب شده در سر پیچ ها بدون هیچ گونه لرزشی از یک حالت ثابت و پایدار برخوردار بشود.

اما در کنار مزایایی که گفته شد عایق‌کاری این خودرو به نحو احسن صورت نپذیرفته و هنگام رانندگی مخصوصاً در سرعت‌های بالاتر از ۸۰ صدای باد به شدت به داخل کابین راه پیدا کرده که سبب برهم ریختن آرامش سرنشینان می گردد.

این خودرو دارای گیربکسی با عملکرد خوبی نیس و همچنین قادر نیست از قدرت و شدت قابل‌قبولی نسبت به قیمت خود برخوردار باشد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *