میتسوبیشی اوتلندر


همان‌طور که مستحضر هستید شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن یکی از موفق‌ترین خودروسازان بین‌ المللی به شمار می رود. تاریخچه فعالیت این شرکت به سال ۱۸۷۰ میلادی برمی‌گردد. البته ناگفته نماند فعالیت اولیه این شرکت خودروسازی نبود و در زمینه‌های دیگری درحال فعالیت بود و برای اولین بار در سال ۱۹۱۸ میلادی این شرکت شروع به ساخت و ارائه خودرو به بازار جهانی کرده است.
درحال حاضر ما قصد داریم یکی از محصولات این شرکت خودرو سازی را به نام خودروی میتسوبیشی اوتلندر، ره مورد نقد و بررسی قرار دهیم اگر تمایل دارید این خودرو را بهتر بشناسید با ما همراه باشید.
این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ به‌عنوان یک خودروی شاسی‌بلند سایز متوسط وارد بازار جهانی شد .


مشخصات فنی خودرو میستوبیشی اوتلندر

*موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

*حجم موتور: 2360 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

*انتقال نیرو: دو دیفرانسیل

*حداکثر قدرت: 166 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور: 219 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه

*نوع جعبه دنده: جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض 6 دنده به صورت دستی

*شتاب: 0 تا 100 10.5 ثانیه

*حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت

*وزن 1451 کیلوگرم

*اندازه : 4655 طول،  1811 عرض،  1678 ارتفاع

*فاصله بین دو محور: 2669 میلیمتر

 

بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو میتسوبیشی اوتلندر


*مصرف سوخت داخل شهر: 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر

*مصرف سوخت خارج از شهر: 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

£مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 63 لیتر

*استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

بررسی استاندارد امنیت و تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو میتسوبیشی اوتلندر


*مجهز به: ترمز و پایداری، ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده

*مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل فعال پایداری (ASC) و کنترل کشش (TCL) – ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار (HSA)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز اضطراری کمکی

*مجهز به کیسه هوا

*مجهز به 7 ایربگ (2 عدد جلو و سرنشین، 2 عدد ایربگ جانبی،2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو)

* دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان، دارای پورت USB، نمایشگر 7 اینچی لمسی بهمراه دوربین دنده عقب


مجهز به: سیستم چهار چرخ متحرک 4WDبا کلید 3 وضعیتی Auto، 2WD، 4WD Lock

*مجهز به سیستم کروز کنترل و کلید‌های کنترل روی فرمان، سیستم ورود و خروج بدون سوییچ (Keyless)، استارت خودرو دکمه‌ای (Starter)، آنتن سقفی ، چراغ های جلو زنون HID ، شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو – فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن

*مجهز به دستگیره های کرومی داخلی و خارجی

*مجهز به سان روف با تنظیم الکتریکی و صندلی ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای 7 صندلی در 3 ردیف)، صندلی های تمام چرم بهمراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در 4 جهت، صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک 60:40

*مجهز به کنسول عقب، سیستم ایزو فیکس ISOFIX، اهرم‌های تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع دو گانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین، طاقچه عقب بر روی قسمت بار، سیستم باز و بسته شدن الکتریکی درب صندوق عقب

*مجهز به رینگ آلومینیومی 18 اینچی

 

بررسی طراحی ظاهری خودرو میتسوبیشی اوتلندر


نمونه‌های اولیه ارائه‌ شده این خودرو از طراحی ظاهری چندان خوبی برخوردار نبودند. همین عامل سبب شد این خودرو چندان مورد استقبال قرار نگیرند. کم‌کم با ارائه نسل‌های جدیدتر خودروی میتسوبیشی اوتلندر، شرکت میتسوبیشی سعی در رفع مشکلات ظاهری این خودرو کرد.
وجود یک نوار کرمی در جلوی پنجره و سپر خودرو در کنار رنگ مشکی سپر ها سبب شده ظاهری جذابی در نمای جلو به این خودرو بخشیده شود. فرم چراغ‌ها دارای حالتی کشیده بوده و در کنار چراغ‌های مه شکن جلو جایگاه ویژه‌ای با نوارهای کرمی ترکیب شده گرفته است. این خودرو دارای مجرای ورودی هوای بزرگ و لوگوی میتسوبیشی حجیمی است.

در نمای جانبی یک خط برجسته از انتهای خودرو آغاز شده و به موازات شیشه‌ها به چراغ‌های جلوی خودرو متصل می‌گردد. یک نوار مشکی رنگ در قسمت پائین سپر های عقب و جلو را به یکدیگر متصل کرده و فاصله زیادی میان چراغ‌ها و گلگیرها به چشم می‌خورد که این فاصله نه برای کوچکی چراغ ها بلکه برای فضایی بیشتر چرخ و آزادی آن است تا موجب شود خودرو از دست اندازها به‌راحتی عبور کند.

در نمای پشتی این خودرو از طراحی ساده ای برخوردار است. وجود ترکیب نوارهای کرم رنگ و مشکی رنگ در کنار براق های نسبتاً بزرگ چهره قابل‌قبول برای این خودرو به وجود آورده، همچنین استفاده از خطوط برجسته در درب صندوق و سپر پایینی که چراغ‌های قرمز و عقب خودرو روی آن قرار گرفته‌اند موجب شده است خودروی میتسوبیشی اوتلندر دارای یک طراحی ظاهری عضلانی گردد. بطور کلی این خودرو از طراحی ساده برخوردار می باشد.

بررسی طراحی داخل کابین خودروی میتسوبیشی اوتلندر

طراحی داخلی این خودرو، از یک حالت قدیمی برخوردار بوده که در مقایسه با رقبای خود در بازار بسیار ضعیف است. یکی از نکات منفی موجود در طراحی ظاهری داخل کابین این خودرو نبودن هماهنگی و تقارن در داشبورد آن می باشد.

اما با وجود ضعف‌های نام برده در طراحی داخلی، متریال و مواد اولیه به‌کاررفته برای ساخت اجزای داخل کابین دارای کیفیت بالایی هستند که همین موضوع سبب شده طراحی ظاهری ساده آن چندان به چشم نیاید.

خروجی های سیستم تهویه دارای چینشی نامتقارن بوده، به‌نحوی که یک خروجی در بخش راست نمایشگر به راننده اختصاص‌یافته و ۲ خروجی مجزا در بخش جلویی برای سرنشینان به کار برده رفته است، که سبب شده ظاهری متفاوت در داخل کابین به وجود بیاید.

استفاده از چرم در بخش‌ های صندلی، دسته دنده، روکش فرمان و قسمت‌های دیگر در کنار قطعات چوبی به‌کاررفته در داخل کابین هماهنگی قابل‌قبولی را به این قطعات بخشیده است. در رابطه با ابعاد صندلی‌ها و متریال به‌کاررفته برای تولید آن‌ها باید گفت که به لطف ابعاد مناسب خودرو سرنشینان از فضای خوبی بین زانو در ردیف جلویی بهره مند هستند.
در ردیف دوم به دلیل پائین بودن ارتفاع ممکن است افراد بلندقد. با یکسری محدودیت هایی در داخل این خودرو همراه باشند.

 

مزایای خودروی میتسوبیشی اوتلندر

۱- داشتن ایمنی بالا


این خودرو توانسته است ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه یورو آنکپ اروپا و همچنین امتیازات دیگری در تست‌های ایمنی کسب کند. همین عامل سبب شده است در رده خودروهایی با ایمنی و امنیت بالا قرار بگیرد.


۲ داشتن امکانات و آپشن‌های بالا

خودرو میتسوبیشی اوتلندر به دلیل داشتن آپشن‌های ایمنی و رفاهی بالا در نزد خانواده‌های ایرانی یک خودروی محبوب از این لحاظ بشمار می‌رود.


۳- داشتن سواری نرم و راحت


این خودرو دارای صندلی‌های ارگونومیک و سواری نرم و راحتی می باشد که موجب می‌شود راننده و سرنشینان آن یک سفری لذت‌بخش و راحت را با آن تجربه کنند.

 

معایب خودرو میتسوبیشی اوتلندر


۱- داشتن پیشرانه ضعیف

ابعاد و وزن این خودرو با پیشرانه آن دارای هماهنگی نیست. در واقع این خودرو دارای پیشرانه ۴ سیلندر بوده که توان تحمل وزن و حجم بالای خودرو را ندارد. همین عامل سبب شده است در یکسری از شرایط با ضعف‌هایی همراه باشد.
بهتر بود برای خودرویی با وزن و ابعاد هتل اوتلندر یک پیشرانه ۶ سیلندر به کار می‌رفت تا قادر بود قدرت و گشتاور مناسب را برای خودرو فراهم کند.

۲- عملکرد کند مدل غیر اسپورت جعبه‌دنده

هرچند این خودرو از کیفیت رانندگی خوبی برخوردار است اما آن‌چنان که از او انتظار می رود نمی‌تواند سریع باشد و دارای عملکردی کند هست. در واقع وزن بال و آیرودینامیک نبودن از علت‌هایی هستند که سبب شده نوع غیر اسپرت این خودرو کند عمل کند.

۳- داشتن شتاب پایین

این خودرو دارای شتاب اولیه ناامیدکننده‌ای است درواقع شتاب اولیه اوتلندر در سرعت‌های پایین یکی از نقاط ضعف بارز این خودرو است که باعث شده در مقایسه با دیگر رقبا بسیار کند به نظر بیاید. البته این ضعف خودرو میتسوبیشی اوتلندر در سرعت‌های بالا کمی کمتر است.

۴ داشتن طراحی داخلی ضعیف

یکی دیگر از معایب این خودرو داشتن طراحی داخلی ضعیف است. شاید یکی از دلایل مورد استقبال قرار نگرفتن این خودرو داشتن ۱ طراحی ظاهری ضعیف می باشد چهره کلی طراحی خارجی این خودرو قابل‌قبول‌تر از طراحی ظاهری آن است.

۵- داشتن مصرف سوخت بالا

از دیگر معایب این خودرو داشتن مصرف سوخت بسیار بالا است. همین عامل سبب می‌شود صاحبان این خودرو مدام در صف بنزین به منظور پر کردن باک خود بنزین باشند.


تجربه رانندگی با خودروی میتسوبیشی اوتلندر

هرچند این خودرو یک خودروی اسپرت نیست اما بطور کلی رانندگی با او لذت‌بخش و رضایت کننده می باشد. این خودرو یک خودروی شاسی بلند با سایز متوسط بوده و دارای عملکرد رضایت‌بخشی مخصوصاً در هنگام چرخش‌ها است.
همچنین داشتن فرمان‌پذیری مناسب در مسیرهای مستقیم که از ثبات خوب و قابل‌قبولی برخوردار است یکی از نکات مثبت این خودرو به شمار می‌رود.


رقبای خودروی میتسوبیشی اوتلندر در بازار


به درمجموع می‌توان گفت که خودروی میتسوبیشی اوتلندر در رده خودروهایی مانند: خودرو هیوندا سانتافه، کیا سورنتو، تویوتاآر وی۴ و نیسان ایکس‌تری بوده در کل این خودروها از رقبای خودرو اوتلندر در بازار ایران بشمار می‌روند که از لحاظ امکانات و آپشن و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به این خودرو دارند اما باید گفت که خودروی میتسوبیشی اوتلندر نسبت به تمام رقبایش با توجه به امکاناتی که دارد گزینه مناسب‌تری برای خرید می باشد.
تمام شد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *