خودرو بی ام و i8


خودرو بی ام وi8 برای اولین‌بار در سال 2014 وارد بازار خودرو شد. این خودرو اولین خودرو اسپرتی است که از نظر مصرف سوخت مانند خودروهای میکرو هست.خودروی بی‌ام‌و آ۸ دارای کمترین مصرف سوخت حتی در میان تمام مدلهای بی ام و می باشد.
این خودرو به‌عنوان یک کوپه اسپرت بلاگین هیبرید بشمار می رود که تاکنون چیزی معادل ۲۰۴۶۵ دستگاه از آن وارد بازار سراسر جهان شده است. درواقع این اتومبیل یک شاهکار از نظر طراحی فنی به شمار می رود.


مشخصات فنی خودرو بی ام و 8i

*موتور: 3 سیلندر 12 سوپاپه

*حجم موتور: 1499 سی سی

*تنفس موتور: توربوشارژ هیبریدی

*انتقال نیرودو: دیفرانسیل

*حداکثر قدرت: 362 اسب بخار در 0 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور: 569 نیوتن متر در 0 دور در دقیقه

*جعبه دنده: 6 دنده خودکار

*شتاب: 0 تا 1004.4 ثانیه

*حداکثر سرعت: 249 کیلومتر در ساعت

*وزن: 1560 کیلوگرم

*اندازه: 4689 طول، 1943 عرض، 1293 ارتفاع

*فاصله بین دو محور: 2799 میلیمتر


بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو بی ام وi8

*مصرف سوخت ترکیبی: 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 42 لیتراستاندارد

*آلایندگی: میزان تولید CO249 گرم در هر کیلومتراستاندارد امنیت

 

بررسی تجهیزات و امکانات خودرو بی ام و i8


*مجهز به ترمز و پایداری: چهارچرخ دیسکی به همراه ABS ،EBD ،BA ،CBC

*مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی و پرده ای

* مجهز به سیستم صوتی، سیستم چندرسانه‌ای Harman Kardon با یازده بلندگو و آمپلی فایر، شبیه ساز صدای موتور

*مجهز به روکش چرمی صندلی ها، شیفترهای پشت فرمان، نمایشگر و هدآپ دیسپلی
*مجهز به دوربین عقب و دوربین 360 درجه

* مجهز به سیستم استارت و ورود بدون کلید

* مجهز به گرمکن صندلی های جلو و آینه عقب الکتروکرومیک


بررسی طراحی ظاهری خودرو بی امi8

طراحی ظاهری این خودرو کاملاً مدرن و جذاب می باشد. طراحی ظاهری بی ام و ای ۸ به قدری خاص و منحصربه‌فرد است که حتی در میان تولیدات شرکت سازنده خود نیز خاص و منحصربه‌فرد محسوب میگردد.
در نمای داخل طراحی چراغ‌ها حالتی خشن و مرموز که نشان ‌دهنده یک خودرو اسپرت کوپه است به نمایش گذاشته است.
در نمای جانبی بویژه ستون c جایی که شکاف موجود در بالای گلگیر عقب و انتهای ستون c موجب به وجود آمدن یک اسپینر دوگانه در ۲ سمت عقب خودرو شده و شیاری در بالای چراغ عقب پدید آمده است که موجب پایداری بهتر این خودرو در سرعت‌های بالا می‌گردد.
طراحی نمای پشت حالتی شبیه به سفینه‌های فضایی دارد که شکاف‌ها و دریچه های موجود شکلی منحصربه‌فرد به آن بخشیده است.


طراحی داخلی کابین بی‌ام‌و i8

طراحی داخلی این خودرو نیز مانند طراحی ظاهری آن منحصربه‌فرد است. وجود داشبورد بسیار متفاوت که منظره‌ای شبیه به فیلم‌های علمی و تخیلی برای راننده تداعی می کند بهره گرفته از یک طراحی بسیار مدرن و جدید می باشد. طرح غربیلک فرمان، کنسول میانی تونل جعبه‌دنده، دریچه‌های تهویه، پنل کیلومترشمار و سایر امکانات و ویژگی‌های موجود در داخل کابین این خودرو بسیار زیبا و غیر قابل وصف است.


کیفیت مواد اولیه به‌کاررفته برای ساخت کابین بسیار بالا بوده و صندلی ها ی آن برای سرنشینان فوق‌العاده امن و راحت می باشد.فضا برای سرنشینان صندلی‌های جلو کاملاً وسیع و مناسب بوده اما از نظر گنجایش صندلی‌های عقب مانند صندلی‌های جلو نیست.

 

مزایای خودروی بی ام وi8

1- داشتن سوخت فوق‌العاده پایین


این خودرو برای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر در حالت ترکیبی ۲٫۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند که در مقایسه با مصرف بنزین سایر خودروها یک عدد خیلی پایینی محسوب می گردد خودرو بی ام و ای ۸ در میان تمام مدل‌های خودروی بنز نیز به عنوان کم‌مصرف‌ترین خودرو بشمار می‌رود.


۲ داشتن تجربه رانندگی عالی

با این خودرو می‌توان در ۳ حالت کامفورت، اسپرت و آکو پرو رانندگی کرد که این قابلیت خودروی بی ام وآی ۸ به راننده فرصت می‌دهد تا تجربه هر ۳ حالت رانندگی را داشته و با هرکدام از این حالت‌ها که احساس لذت بیشتری می کند در پشت فرمان خودرو بنشیند.

۳- داشتن پیشرانه ای قوی و قدرتمند

این خودروی آلمانی دارای موتور ۳ سیلندر ۱ نیم لیتری می باشد که موتور بنزینی آن توان تولید ۳۶۲ اسب بخار با سیستم گیربکس ۶ سرعت اتوماتیک را دارد.


۴ داشتن شتاب بسیار بالا

لازم به ذکر است که خودروی بی ام جی آی ۸ دارای ۲ موتور بنزینی و الکتریکی می باشد که موتور بنزینی این خودرو قادر است در زمان ۴٫۴ ثانیه به شتاب ۰ تا ۱۰۰ به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسند اما موتور الکتریکی این خودرو از چنین شتاب و سرعتی برخوردار نیست.

۵- بهره‌مندی از ۲ موتور بنزینی و الکتریکی

خودروی بی‌ام‌وآی۸ مجهز به یک موتور الکتریکی با توان ۱۳۰ اسب بخار و ۱ موتور بنزینی و توان ۲۲۸ اسب بخار می‌باشد که در مجموع قادر است گشتاوری معادل ۵۷۰ نیوتن متر در زمان ۴٫۴ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.


معایب خودرو بی ام و i8


۱- نداشتن فضای کافی برای سرنشینان عقب

این خودروی لوکس و گران‌قیمت خالی از عیب نیست و یکی از عیب‌های آن که البته چندان هم مشهود نیست این است که سرنشینان عقب آن به اندازه‌ای که از این خودرو انتظار می رود از فضای کافی در داخل خودرو بهره‌مند نیستند.


۲- پایین بودن کیفیت برخی از بخش‌های آن در داخل کابین

به طور کلی خودروی بی‌ام‌و آی ۸ دارای طراحی بسیار زیبا و آینده‌نگر می‌باشد اما کیفیت برخی از قسمت‌های این خودرو دارای آن کیفیتی که باید باشد نیست و در حد یک خودروی معمولی می باشد.


۳- داشتن قیمتی بسیار بالا

این خودرو دارای قیمت نجومی بوده که تنها افرادی قادر به تهیه و استفاده آن هستند که در رفاه کامل مالی به سر می‌برند. در واقع این خودرو بی ام و آی ۸ یک خودروی رویایی می باشد که هر کسی توان دسترسی به آن را ندارد.


۴- کمبود قطعات

ازآنجایی‌که این خودرو ۱ خودروی لوکس می باشد دسترسی به قطعات آن برای دارندگان آن دارای محدودیت‌هایی بوده که این عامل طرف‌دارانش را دلسرد می‌کند.


۵- داشتن هزینه بالای نگهداری

این خودرو دارای ۲ موتور هیبریدی و الکتریکی می‌باشد که هرکدام از این ۲ سیستم فنی نیاز به هزینه‌هایی برای نگهداری دارد.


۶- نبود سیستم‌های کمک کننده به راننده

با توجه به قیمت بالایی که این خودرو دارد انتظار می‌رود که به سیستم های کمک کننده به راننده نیز مجهز باشد. اما متأسفانه بر خلاف انتظارات این خودرو فاقد سیستم‌های کمک‌کننده به راننده است.


بررسی وضعیت خرید و فروش خودروی بی‌ام وi8

ازآنجایی‌که این خودرو یک محصول لوکس محسوب می‌گردد مورد توجه بسیاری از مردم و علاقمند به خودروهای مدرن و پیشرفته قرار گرفته است. اما دارای قیمتی بسیار بالا می باشد و توان خرید آن فقط در انحصار یک عده خاص است. بازار این خودرو در کشور ما چندان دارای رونق نبوده و تنها چند عدد محدود از خودروی بی‌ام‌و آی ۸ را می‌توان در سطح خیابان‌های کشور مشاهده کرد.

رقبای خودروی بی‌ام‌وi8 کدامند؟


در حال حاضر رقبایی را که می‌توان برای این خودروی شیک و گران‌قیمت در نظر گرفت عبارت‌اند از پورشه ۹۱۱ بنز آ ام جی جی تو AMG-GT


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *