ویرایش اطلاعات سامانه ثنا | مراحل – نحوه تغییر مشخصات – نکات مهم


همانطور که همه‌ می‌دانیم ‌هرگاه که افراد بخواهند برای انجام‌ امور حقوقی و قضایی خود اقدام کنند می‌بایست به یک مرجع قضایی رجوع نمایند تا بتوانند امور خود را به انجام برسانند. این کار علاوه بر اینکه نیاز به زمان زیادی دارد ممکن است هزینه‌هایی را نیز در بر داشته باشد و همین دلیل باعث شد تا قوه قضاییه اقدام به تاسیس سامانه ثنا نماید. در ادامه قصد داریم در خصوص ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

سامانه ثنا چه نوع سامانه‌‌ای است‌‌‌ ؟

سامانه ثنا توسط قوه قضاییه تاسیس گردیده است و خدمات ارزشمندی را به مراجعه کنندگان ارائه می‌کند. افراد می‌توانند با رجوع به این سامانه به صورت غیرحضوری امور حقوقی خود را به انجام برسانند و دیگر نیازی به رجوع به مراکز قضایی نخواهد بود. پس از ثبت نام در این سامانه فرد متقاضی می‌تواند از خدمات این سامانه که شامل مشاهده ابلاغیه، ثبت دادخواست، پیگیری دادخواست و… می‌شوند استفاده کند. علاوه بر این سامانه ثنا سرعت رسیدگی به پرونده‌ها و امور حقوقی در مراجع قضایی را نیز بسیار سریع‌تر کرده و این مهم‌‌‌ترین مزیت این سامانه معتبر به شمار می‌رود.

ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا

برای استفاده از سامانه ثنا می‌بایست افراد با ارائه اطلاعاتی در این سامانه ثبت نام نمایند. اما‌ گاهی اوقات ممکن است فرد بخواهد اطلاعاتی را که در حین ثبت نام وارد نموده است تغییر دهد و ویرایش کند. برای این کار می‌بایست برخی مراحل را به دقت انجام داد تا اطلاعات مورد نظر تغییر داده شوند. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

  • ابتدا می‌بایست وارد سامانه اصلی ثنا شوید و روی گزینه تغییر اطلاعات کلیک کنید. عکس
  • در مرحله دوم می‌بایست رمز شخصی و کد ملی خود را در کادر‌های خالی نمایش داده شده روی صفحه وارد کنید.عکس
  • در مرحله سوم صفحه‌‌ای باز می‌شود که تمامی اطلاعات شما از قبیل شماره تماس، محل سکونت، اطلاعات شناسنامه و… در آن نمایش داده می‌شوند. حال باید این اطلاعات را به نحوی که تمایل دارید تغییر دهید.عکس
  • پس از تغییر اطلاعات به قسمت سایر اطلاعات ورود کنید و گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب نمایید. پس از انجام این کار اطلاعات جدیدی که وارد کردید در حساب کاربری شما بازنشانی خواهند شد.عکس

نکاتی در رابطه با ویرایش اطلاعات سامانه ثنا

در حین ویرایش اطلاعات سامانه ثنا می‌بایست برخی نکات مهم را مدنظر داشته باشید تا از بروز برخی مشکلات احتمالی جلوگیری شود. این نکات مهم به شرح زیر می‌باشند:

  • اگر رمز خود را فراموش نموده باید روی گزینه ارسال مجدد رمز کلیک نمایید.عکس
  • در حین وارد کردن اعداد می‌بایست حتما کیبورد خود را انگلیسی کنید.
  • اگر بخواهید رمز موقت موردنظرتان را مشخص نمایید می‌توانید از پیامک گوشی همراه خود نیز استفاده نمایید.
  • پس از ویرایش اطلاعات بر روی گزینه خروج کلیک کنید و از حساب کاربری خود خارج شوید.عکس
  • اگر تاریخ منقضی شدن رمز موقت شما به اتمام برسد سامانه به طور خودکار یک رمز جدید برای شما تعیین کرده و ارسال می‌کند.

سوالات متداول

آیا می‌توان اطلاعات شخصی خود را در سامانه ثنا تغییر داد‌‌‌ ؟

بله این کار با انجام چند مرحله امکانپذیر است که این مراحل در متن مقاله آمده اند.

اگر رمز موقت سامانه ثنا منقضی شود چه باید کرد‌‌‌ ؟

در اینصورت سیستم به طور خودکار یک رمز جدید برای فرد ارسال می‌کند.

اگر رمز خود را در سامانه ثنا فراموش کنیم چه کاری می‌توان انجام داد‌‌‌ ؟

در این صورت می‌بایست بر روی گزینه ارسال مجدد رمز کلیک نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ویرایش اطلاعات سامانه ثنا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ویرایش اطلاعات سامانه ثنا پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *