مدارک ثبت نام ثنا | مدارک لازم برای ثبت نام ثنا – اطلاعات مورد نیاز سامانه ابلاغ


در سال‌های گذشته افراد برای اینکه بتوانند به امور حقوقی خود رسیدگی کنند به دادگاه‌های محل زندگی خود مراجعه می‌کردند و با اتلاف وقت زیادی می‌توانستند پرونده‌های حقوقی‌‌ خود را به نتیجه برسانند. اما امروزه با تاسیس سامانه‌‌ ثنا این مشکل تا حد زیادی رفع شده است و دیگر نیاز به اتلاف وقت زیاد نخواهد بود. در ادامه قصد داریم در مورد ثبت نام در سامانه ثنا و مدارک مورد نیاز آن توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

سامانه ثنا چیست‌ ؟

سامانه ثنا یک مرجع اینترنتی به شمار می‌رود که خدمات زیادی را به افراد ارائه می‌کند. این سامانه تحت نظر دستگاه قضا فعالیت می‌کند. با تاسیس این سامانه امروزه دیگر نیاز به صرف هزینه و زمان زیاد برای انجام امور حقوقی‌‌ نخواهد بود و افراد با استفاده از آن می‌توانند از خدمات حقوقی بسیار زیادی بهره مند گردند. برای مثال اگر فرد بخواهد دادخواستی را به ثبت برساند و یا اینکه قصد پیگیری پرونده حقوقی خود را داشته باشد نیاز نیست که حتما به صورت حضوری این کار را انجام دهد و با رجوع به این سامانه تمامی این امور قابل انجام خواهند بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اولیه در سامانه ثنا

افراد برای اینکه بتوانند از خدمات ارزشمند سامانه ثنا بهره ببرند می‌بایست ابتدا در این سامانه معتبر ثبت نام نمایند. برای ثبت نام اولیه در این سامانه نیاز به مدارکی می‌باشد که به شرح زیر هستند:

  • ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی.
  • شماره تلفن و اطلاعات تماس فرد متقاضی.
  • ارائه یکی از قبوض برق، آب، گاز و تلفن برای ثبت آدرس محل زندگی فرد متقاضی و کد پستی او.
  • تحویل نسخه یک قطعه عکس اسکن شده مناسب برای ثبت نام ثنا.

فرد می‌بایست تمام مدارک بالا را به صورت حضوری به دفتر خدمات الکترونیک قضایی محل زندگی خود ارایه کند تا ثبت نام اولیه او صورت گیرد.

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت در دفتر خدمات الکترونیک قضایی | ثبت نام در ثنا

پس از اینکه ثبت نام اولیه فرد در سامانه ثنا صورت گرفت برای نهایی شدن ثبت نام و تکمیل فرایند آن می‌بایست فرد در دفتر خدمات الکترونیک قضایی محل زندگی خود احراز هویت گردد. برای احراز هویت در دفتر خدمات الکترونیک قضایی می‌بایست فرد مدارک خود که شامل کارت ملی، شناسنامه، شماره تماس و کد رهگیری که در هنگام ثبت نام اولیه به او داده شده است را به دفتر خدمات الکترونیک شهرش ارائه کند. پس از تحویل این مدارک احراز هویت فرد انجام شده و ثبت نام او در سامانه ثنا نهایی خواهد شد. پس از احراز هویت رمز عبور و نام کاربری حساب فرد متقاضی به او داده می‌شود و فرد با استفاده از آن‌ها می‌تواند وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا‌‌ شود و از خدمات این سامانه بهره مند گردد.

سوالات متداول

سامانه ثنا به چه علت تاسیس شده است‌ ؟

این سامانه برای جلوگیری از اتلاف وقت مراجعه کنندگان به مراکز قضایی‌ تاسیس گردیده است.

سامانه ثنا تحت نظر کدام دستگاه فعالیت می‌کند‌ ؟

این سامانه تحت نظر دستگاه قضا فعالیت می‌کند که توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ثبت نا‌م ثنا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک لازم برای ثبت نا‌م ثنا پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *