سامانه ابلاغ الکترونیک | ثبت نام – مشاهده و دریافت ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا


همانطور که می‌دانید هرگاه پرونده‌‌ای در دادگاه تشکیل می‌شود قاضی پس از بررسی آن ‌ابلاغیه‌هایی را صادر می‌کند تا طرفین دعوا را از نظر خود آگاه سازد. ابلاغیه‌ها انواع مختلفی دارند و در خصوص موارد مختلفی صادر می‌شوند. حال این ابلاغیه‌ها می‌بایست حتما توسط طرفین‌ دعوا مشاهده شوند تا آن‌ها از رای دادگاه مطلع گردند و نظر قاضی نیز به اطلاع آن‌ها برسد. تمامی افراد برای مشاهده این ابلاغیه‌ها می‌توانند از سامانه ابلاغیه الکترونیکی کمک بگیرند. در ادامه قصد داریم در خصوص سامانه ابلاغ الکترونیک توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

سامانه ابلاغ الکترونیک چیست‌‌‌‌ ؟

در سال‌های گذشته مراجع قضایی برای اینکه بتوانند صدور ابلاغیه را به اطلاع مردم برسانند می‌بایست ابلاغیه را حضوری برای فرد ارسال می‌کردند تا به دست او برسد. اما این کار علاوه بر اتلاف وقت هزینه‌هایی را نیز در بر می‌گرفت.

از این رو دستگاه قضا در سال ۱۳۹۵ سامانه‌‌ای را طراحی نمود تا افراد بتوانند با رجوع به آن ابلاغیه‌های صادر شده را مشاهده کنند و پس از طراحی این سایت دیگر هیچ ابلاغیه‌‌ای برای افراد ارسال نمی‌شود زیرا تمام ابلاغیه‌ها در این سامانه قابل مشاهده می‌باشند. نام این سامانه معتبر سایت ابلاغیه الکترونیکی می‌باشد که ‌تحت‌ عنوان سامانه ثنا فعالیت می‌کند. برای اینکه فرد بتواند از این سامانه برای مشاهده ابلاغیه‌های دادگاه استفاده کند می‌بایست حتما در آن ثبت نام نماید.

ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک ثنا

برای ثبت نام در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا می‌بایست ابتدا به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرتان بروید. سپس باید مدارک شناسایی و شماره تماس، آدرس محل سکونت، کد پستی و کلیه اطلاعات درخواستی را به دفتر خدمات الکترونیک‌ قضایی تحویل دهید تا ثبت نام صورت گیرد. پس از ثبت نام یک رمز شخصی به شما داده می‌شود که با آن می‌توانید به این سامانه وارد شوید و ابلاغیه‌های خود را مشاهده کنید.

نحوه مشاهده ابلاغیه‌های الکترونیک در سامانه ثنا

برای مشاهده ابلاغیه‌های خود در سامانه ثنا ‌می‌بایست مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • ابتدا وارد سامانه شوید و روی گزینه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی کلیک فرمایید. عکس سپس می‌بایست کد ملی و رمز شخصی ورود به سامانه خود را در کادر‌های مربوطه وارد کنید.عکس 
  • حالا یک رمز موقتی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در صفحه بازشده وارد کنید.عکس
  • پس از وارد کردن رمز موقتی صفحه‌‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید در آن تمامی ابلاغیه‌های صادر شده خود را مشاهده کنید. حالا می‌بایست روی گزینه ابلاغیه جدید یا ابلاغیه‌های مشاهده شده کلیک نمایید تا تمامی اطلاعات ابلاغیه‌ها در اختیارتان قرار بگیرد و حتی در صورت لزوم می‌توانید ابلاغیه خود را چاپ کنید.عکس

سوالات متداول

سایت ابلاغیه الکترونیکی در چه سالی تاسیس شد‌‌‌‌ ؟

این سایت در سال ۱۳۹۵ تاسیس گردید که ‌توضیحات کامل در خصوص آن در متن مقاله آمده است.

سایت ابلاغیه الکترونیکی توسط کدام دستگاه طراحی و تاسیس شد‌‌‌‌ ؟

این سایت توسط دستگاه قضا تاسیس گردیده است.

با استفاده از سایت ابلاغیه الکترونیکی می‌توان ابلاغیه‌ها را به صورت آنلاین مشاهده کرد‌‌‌‌ ؟

بله این کار امکانپذیر بوده که روش آن نیز در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه ابلاغ الکترونیکی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ابلاغ الکترونیکی پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *