کد ثنا | راهنمای مراحل – نحوه دریافت – رمز شخصی افراد در سامانه ثنا


سامانه ثنا سامانه‌‌ای است که تحت نظر دستگاه قضا مشغول به فعالیت می‌باشد و خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می‌کند. این سامانه از اتلاف وقت افراد جلوگیری می‌کند و امور قضایی را به صورت غیر حضوری به انجام می‌رساند. از جمله خدمات این سایت می‌توان به ثبت دادخواست و پیگیری پرونده‌های قضایی اشاره نمود. برای استفاده از سامانه ثنا نیاز به کد ثنا می‌باشد که در ادامه در این خصوص توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

کد ثنا چیست ؟

کد‌ ثنا کد‌ی است که در حین ثبت نام حضوری و غیر حضوری در سامانه ثنا به افراد ارائه می‌گردد. هر فرد برای اینکه بتواند از سامانه ثنا استفاده کند می‌بایست دارای کد‌ ثنا باشد. کد‌ ثنا را می‌توان به صورت حضوری و غیر حضوری دریافت نمود.

دریافت کد ثنا به صورت غیر حضوری

دریافت کد‌ ثنا به صورت غیر حضوری و آنلاین نیز امکانپذیر می‌باشد. برای دریافت این کد‌ ابتدا می‌بایست به سامانه ثنا وارد شوید و روی گزینه ثبت نام شخصیت حقیقی کلیک نمایید. عکس

سپس در صفحه باز شده اطلاعاتی نظیر کد‌ ملی، شناسنامه، آدرس محل سکونت، شماره تماس و… را وارد کنید. عکس

پس از این مرحله برای فرد یک کد‌ پیگیری ارسال می‌شود که فرد می‌بایست آن را برای احراز هویت و دریافت کد‌ ثنا در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به همراه داشته باشد تا کد‌ ثنا به او داده شود. عکس

نکته مهم: چنانچه فرد بخواهد برای یک شخصیت حقوقی کد‌ ثنا دریافت کند می‌بایست در سامانه ثنا روی گزینه ثبت نام شخصیت حقوقی کلیک کند و اطلاعات مربوط به شرکت را وارد کند.

نحوه دریافت کد ثنا به صورت حضوری چگونه است ؟

برای دریافت کد‌ ثنا به صورت حضوری فرد متقاضی می‌بایست به دفتر خدمات الکترونیک محل سکونت خود رجوع کند و درخواست ثبت نامه اولیه در سامانه ثنا را به این دفتر ارائه نماید.

فرد می‌بایست برای ثبت نام اولیه مدارکی نظیر یک قبض آب، کد‌ ملی، شناسنامه و… را به دفتر خدمات الکترونیک‌ قضایی تحویل دهد. پس از تحویل این مدارک دفتر خدمات الکترونیک قضایی آن را بررسی نموده و اعتبار سنجی می‌کند و در نهایت به فرد یک کد‌ رهگیری داده می‌شود تا در مرحله احراز هویت از آن استفاده کند و کد ثنا به او ارائه گردد.

احراز هویت

فرد با انجام یکی از دو روش بالا می‌تواند ثبت نام اولیه خود را انجام دهد تا برای او کد‌ ثنا صادر شود. در مرحله آخر فرد می‌بایست مدارکی نظیر شماره تماس ثبت شده در ثبت نام اولیه، کد‌ ملی و شناسنامه خود را به دفتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل دهد.

این مدارک توسط کارکنان این دفتر بررسی شده و فرد احراز هویت می‌شود و در صورت معتبر بودن مدارک و اطلاعات مراحل نهایی شدن ثبت نام فرد انجام می‌گیرد. پس از نهایی شدن ثبت نام کد‌ ثنا در اختیار فرد قرار داده می‌شود و او می‌تواند با استفاده از این کد‌ در هر زمان که بخواهد وارد سامانه ثنا شود و از خدمات این سامانه به صورت غیر حضوری بهره مند گردد.

سوالات متداول

کد‌ ثنا چه کاربردی دارد ؟

با استفاده از کد‌ ثنا می‌توان به سامانه ثنا وارد شد و از خدمات این سامانه بهره مند گردید، که توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت کد‌ ثنا به صورت حضوری باید به کجا مراجعه کرد ؟

برای دریافت این کد‌ می‌بایست به دفتر خدمات الکترونیک قضایی رجوع نمود که توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کد ثنا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون کد ثنا پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *